DarkSlayer Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 PC60BPLUS Ser jeg har noen småting som sikkert er fint om man ønsker praktiske ting rundt støydemping. Egen sak for å få cpu varme ut, egen sak for å få skjermkort varme ut, og noe som ligner en lydfelle for psu. - noen som kjenner til om disse ekstradilldallet har noe å si i det hele tatt? - Er det problemer med noen kjølere til dette kabinettet når man vil bruke den cpu sugeren? PC7BSCAND er bare helt enkel og billig. - Skummelt når noe er billigt. Så noen negative sider? - Trangt? Konflikt med noen ting? Jeg har idag et chieftek kabinett. Syns det er stygt, tungt, og ingen spesielle fordeler med det bortsett fra god plass inni. Har hatt noen kabinett opp gjennom årene, men ingen som skiller seg spesielt ut til tross for fancy ting. Ønsker nå et lett kabinett, som kan være litt enkelt å bedrive støydemping i. Er skeptisk til de mange "støydempings" tingene som man fokuserer på i et kabinett. Min erfaring er at kabinett løser støy veldig dårlig bortsett fra det med vifter. Skal man ha stille pc så må alle komponentene være stille. Lenke til kommentar
benz Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Kan bare referere til egen erfaring med PC7SCAND. Er ingen ting i veien med kvaliteten på kabinettet, alu-konstruksjon etter vanlig LianLi-standard. Leveres til og med også med to stk ADDA 120mm vifter som faktisk er helt OK de også! Og med filter over inn-vifta i fronten. Og med mulighet for å montere frontdeksel for DVD/CD i samme farge som kabinettet. Eller kjøpe nytt sidedeksel med ferdig insatt vindu. Hva mer kan man forlange for den prisen? Hva man har spart inn på, dersom det kan ha betydning, er f.eks at det ikke er uttrekkbart brett for hovedkort, og det mangler ventilasjonskanal over CPU. Når det gjelder støydemping av diskene, så kan det være litt knotete å finne en måte å feste de på i den medfølgende rammen. Mulig at metoden med o-ringer kan brukes. Eneste problemet er faktisk om man skal velge svart eller sølv (tror de fleste tar det svarte). Endret 27. april 2006 av benz Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Kjøper eg lian-li så kommer jeg nok til å kjøpe i tillegg en harddiskramme. De kommer med vifte + gummioppheng. EX-23B eller noe slikt. Har ikke så mange disker, så det er ikke det største problemet. Har hatt uttrekkbar brett for hk før. Vet ikke om det var så veldig hendig når alt kommer til alt. Litt greit, men ikke noe superting, for uansett så må jo alle kabler fjernes for å dille med hovedkort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hva med å ta Lian-Li PC6070B (scand-edition) med i vurderingen. Jeg synes det ser ganske tøft og hele kabinettet utstråler overlegenhet. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Hva med å ta Lian-Li PC6070B (scand-edition) med i vurderingen. Jeg synes det ser ganske tøft og hele kabinettet utstråler overlegenhet. Legger ned veto på den. Er jo en plagsom dør i fronten. Kun PC60BPLUS og PC7BSCAND vurderes for øyeblikket, men ellers takk. Lenke til kommentar
benz Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Er enig med deg når det gjelder den døra. Synes det fjærbelastede frontdekslet for DVD/CD fungerer helt genialt. Ser forøvrig ut til at vi har omtrent samme oppfatning av hva som gjelder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå