Rockna Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 hallaiz ska begyne å bruke linser til sommern..det er først kan jeg blir å bruke linser har ingen erfaring... så vet dere om bilige nett steder som selger bilige linser... er ikke helt sikker på om jeg skal bruke dags eller måndes linser... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Grunnen til at du kanskje må betale mer hos en optiker, er jo fordi linser sitter tett inne på øyet, og derfor er potensielt skadelig. En optiker ser derfor om dette "fungerer for deg". Jeg ville aldri i livet bestilt slikt uten at en linseoptiker mente det var greit. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Grunnen til at du kanskje må betale mer hos en optiker, er jo fordi linser sitter tett inne på øyet, og derfor er potensielt skadelig. En optiker ser derfor om dette "fungerer for deg". Jeg ville aldri i livet bestilt slikt uten at en linseoptiker mente det var greit. 6000480[/snapback] ok så jeg burde dra å snakke med min optikker? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 (endret) feil post...... Endret 27. april 2006 av Rockna Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Grunnen til at du kanskje må betale mer hos en optiker, er jo fordi linser sitter tett inne på øyet, og derfor er potensielt skadelig. En optiker ser derfor om dette "fungerer for deg". Jeg ville aldri i livet bestilt slikt uten at en linseoptiker mente det var greit. 6000480[/snapback] ok så jeg burde dra å snakke med min optikker? 6000509[/snapback] Ja! Lenke til kommentar
The_Darkness Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 snakk med en optiker, han vil fortelle deg hva slags linser som passer perfekt for deg, så kan du bestille disse på internett å spare et par kroner Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det du gjør er enkelt og og greit å dra til en optiker. Fortell at du vil begynne med linser, så vil han kjøre en del tester osv. Du vil få spørsmål om du vil begynne med dags eller månedslinser. Dagslinser kan du bruke hele dagen og kvelden, mens månedslinser kan du bruke i en måned. (Du må ta de av om kvelden) Månedslinser er litt mer styr tror jeg (optikeren min sa dette), da du må rense de i linsevann osv. Dagslinser er dog litt dyrere. Koster 750kr. for 3måneder med dagslinser på synsam. Kjøp dette, så ser du hvilket merke, og hvilke spesifikasjoner linsene dine har. Så kan du undersøke om du finner disse linsene på nettet til en billigere pris. Vet selv ikke om noen slike billige sider, så hvis noen andre her vet; Skrik ut! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Du kan også kjøpe forsyninger for seks måneder adgangn, men du bør ha en kontroll av øyne og linse en gang per halvår. Selv har jeg gått over til døgnlinser, som sitter i kontinuerlig i opptil en måned - bør dog renses midt i perioden. Praktisk - slipper å tenke noe over det. Og tror faktisk døgnlinser er noe rimeligere enn dagslinsene jeg hadde før, men det krever litt mer oppfølging i oppstartsfasen, og det koster litt. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg gikk over fra dagslinser til døgnlinser fordi det er mer praktisk, men de gangene jeg tok på meg en ny dagslinse var øynene mine i himmelen. Linser er også noe drit om du bor på et kaldt eller tørt sted, da jeg flytta til Tromsø slutta jeg med linser og kjøpte nye briller i stedet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg bestilte linser fra LensWay forrige gang. Kjapt og enkelt. Jeg har dog vært hos optiker mange ganger før og visste hvilke linser jeg skulle ha. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Du må gå til ein optiker så han kan sjekke øyene først. Så nå du har gjort det så vett du ka linser du ska bruke. Eg bruker 1dagslinser,synes det er enkelt og greit. Og her er ei side som er billig,dr eg pleier å kjøpe. Sjapp levering og upåklagelig service. http://www.lenses4net.no/ Endret 28. april 2006 av terhi Lenke til kommentar
Vibeke S Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg bruker døgnlinser, og kan anbefale det. Man slipper som sagt å tenke på å ta dem av og rense om kvelden, og vente 20 minutter når man står opp før man tar dem på. Dessuten, hvis du plutselig bestemmer deg for ikke å sove likevel (eller bestemmer deg for å overnatte hos noen sånn uten å ha planlagt det/pakket toalettsaker) er det ikke noe stress med å finne fram nye linser. Men akkurat nå vurderer jeg å kjøpe en pakke med dagslinser, siden sommeren nærmer seg. Husk at døgnlinser skal brukes i en måned, og man må passe godt på dem så de ikke blir ødelagt. Hvis man bruker spray av noe slag (hårspray, solkremspray, maling på sprayboks, osv) uten å lukke øynene, vil spraytåka (eller hva det nå heter) legge seg på linsene og ødelegge dem. Og det er utrolig plagsomt å gå med det en måned. En annen ting er hvis du bader mye. Det er slitsomt å passe på å ikke få vann på linsene hele tiden, og å bruke briller er jo hvertfall ikke praktisk når man er ute og svømmer. Da er det nok bedre å bruke dagslinser du kan kaste når dagen er over og sola har gått ned. Og du bør absolutt gå til optiker for å få tilpasset linser. Hvis ikke kan du få infeksjon på øynene, og det er vel ikke akkurat å anbefale. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Ser ingen side, jeg. 6003941[/snapback] hmm,,noe må ha klikket for dn var dr med ein gang... Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 var hos optikkeren idag å spurte om linser, han sa at jeg måtte komme på en "test" den 16.mai.. han sa at det var veldig sansynlig at jeg kan bygynne å bruke linser, men jeg måtte ikke bruke linsene så mye i starten..blir nok å bruke brillene på skolen å linsene hjeme og ute... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Ville trodd skolen var et grei sted å begynne å bruke linser jeg? Jaja. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 4. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2006 ok da, briller hjeme og linser på skolen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå