quebec Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har en Mitsubishi Galant 2.0 1990 GLSI, med mye problemer. Toppakningen røk for ett halvt år siden, og fikk fikset det med en gang. Men så klarte jeg å ryke toppakningen en gang til (tror ivertfall det). Det skjedde etter frost i kjølesystemet. Symptomene på bilen er at den bruker endel olje, lekker olje fra høyre side på motorblokken, lekker fra vannpumpen, bruker sinnsykt mye bensin og kjøleveske og har mistet mye effekt.. Så jeg lurer på om det er noen tvil på om det er toppakningen er røket og eventuelt hvordan man tester dette?? Har tatt en "kompresjonstest" der jeg fant ut at den lakk fra vannpumpen, og har sjekket oljen etter vann, men fant ingenting. Trenger hjelp raskt... Lenke til kommentar
eab Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Du tok en kompresjonstest og fant ut at det lekker fra vannpumpa? Komp. test i sylindrene eller lekasjetest på kjølesystemet? Lenke til kommentar
quebec Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Du tok en kompresjonstest og fant ut at det lekker fra vannpumpa? Komp. test i sylindrene eller lekasjetest på kjølesystemet? 6000577[/snapback] sorry, heter sikkert lekkasjetest i kjølesystemet ja. De hadde trykk i kjølesystemet og så at det lakk der... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Ta en kompresjonstest på hver av sylindrene. Sjekk olje får vanninnhold. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 ble toppen avrettet,og sjekket for sprekker?når toppakningen ryker,så bør man også levere inn toppen til sjekk. da det ofte kan være skader på toppen Lenke til kommentar
roysigurd Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 ble toppen avrettet,og sjekket for sprekker?når toppakningen ryker,så bør man også levere inn toppen til sjekk.da det ofte kan være skader på toppen 6003004[/snapback] Jepp for toppen kan ha slådd seg, dvs den er skjeiv... Dette kan man få sjekket på ett verksted. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Det kan være langt mer alvorlig enn toppakningen hvis kjølevannet har fryst, da kan du ha fått sprekker i både topp og blokk og motoren kan være vrak. Sjekk dette før du koster på den en ny pakning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå