Gå til innhold

Kristin og et badekar

EspenE

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fint bilde! :)

complexity; hvorfor mer midtstilt?

6003530[/snapback]

Det lurte jeg også på. Bildet har jo en klar retning, slik det er nå. Hvis man skal klage på komposisjonen, så må det være for å ønske enda klarere retning i bildet, m.a.o. minder midtstilling av motivet. Det synes jeg blir så pirkete at det ikke er verdt å nevne.

Lenke til kommentar
Fint bilde! :)

complexity; hvorfor mer midtstilt?

6003530[/snapback]

Det lurte jeg også på. Bildet har jo en klar retning, slik det er nå. Hvis man skal klage på komposisjonen, så må det være for å ønske enda klarere retning i bildet, m.a.o. minder midtstilling av motivet. Det synes jeg blir så pirkete at det ikke er verdt å nevne.

6003597[/snapback]

Er ikke noe fotoekspert som sakt, men syns det ble litt rart med så mye mellarom på høyre side i forhold til venste..

Lenke til kommentar

Ok. Det skyldes at EspenE har forholdt seg til en av de klassiske reglene innen portrettfoto, nemlig å ha retning i bildet. Et objekt skal se "inn" i bildet, og dermed ha mer luft å se inn i i blikkretningen. Det er dog en regel som kan fravikes, for det finnes flere regler enn den. Det blir en avveining fra fotografens side, og er i dette tilfellet godt valgt.

Lenke til kommentar

Takk takk, er temmelig happy med det selv.

PMnormal: Selv om du ikke pirker, var det mer luft på høyre side på det

opprinnlige bildet, det var også "mye rot" der så det ble en

avveining.

Complexity: Grunnen er akkurat den som PMnormal beskrev. Jeg ville ha luft som blikket kunne se inn i. Fikk heller litt for lite enn for mye.

koffek: Ubåt blikk, hehe tenkte ikke slik, men en god beskrivelse.

Hyggelig at dere likte det :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...