Emmerhofferen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei. Trenger ny PSU, men veit ikkje heilt kva som duger no til dags så hadde satt pris på litt hjelp. maks pris 1000 kr., men helst ikkje noko mykje over 800 kr. Skal drive eit Nvidia 6800 Ultra, pluss ein del vifter å nokre harddiskar. på førehand takk Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Jeg kan liste opp noen av de bedre psu merkene. Hvem av dem du velger får lommeboka di bestemme. De yter bra alle sammen. Seasonic, Enermax, Silverstone, Pcpc, Mist, Hiper, Fortron, Alt er i tilfeldig rekkefølge Se på seasonic s12 430w. Det er en kvalitets psu som kan drive fint et 6800ultra og mange harddisker. Itillegg er den veldig støysvak. Jeg har storebroren som jeg er meget fornøyd med. Endret 27. april 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Kefsp Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Det er sånt man har prisguide.no for.. Jeg har en Mist 500W og kan anbefale den på det sterkeste (fikk forresten anbefalinger her på forumet om å kjøpe den). MEN det blir kanskje litt for mye watt for deg? EDIT: Her er forresten min tråd om det samme Endret 27. april 2006 av briktern Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) evt. http://www.psdata.no/ps.asp?it=128263&mlevel=100900 Endret 27. april 2006 av pizzafordi Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Her har du ei strømforsyning fra Hiper som blir anbefalt overalt her på forumet. Den har også en ganske fin pris. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Her har du ei strømforsyning fra Hiper som blir anbefalt overalt her på forumet. Den har også en ganske fin pris. 6001894[/snapback] Kjøpte den for noen dager siden og den gikk rett i retur, yter ganske bra men bråker en del (ikke noe for en støydempet pc men sikkert helt ok for en normal maskin).. Tagan er etter min erfaring de mest stille og stabile strømforsyningene (mest stille av de er versjonene med 2stk 80mm vifter opp til 480W). Lenke til kommentar
Emmerhofferen Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Då har eg bestilt, det blei ein Hiper Type-R strømforsyning 580W, satser på den skal vere bra etter kva eg har lest. Litt støy skader ikkje så det går nok fint. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 18 db er vel det de speler på konserter. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg kan liste opp noen av de bedre psu merkene. Hvem av dem du velger får lommeboka di bestemme. De yter bra alle sammen. Seasonic, Enermax, Silverstone, Pcpc, Mist, Hiper, Fortron, Alt er i tilfeldig rekkefølge Se på seasonic s12 430w. Det er en kvalitets psu som kan drive fint et 6800ultra og mange harddisker. Itillegg er den veldig støysvak. Jeg har storebroren som jeg er meget fornøyd med. 6000126[/snapback] Og du nevner ikke merket som kanskje er det aller beste? OCZ er å anbefale for trådstarter om han føler lommeboka tåler det.. Det er kvalitet uansett hvordan man vender på det, fra selve strømforsyningen, via koblingene og til ledningene. Lenke til kommentar
intelli-musa Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 18 db er vel det de speler på konserter. 6002173[/snapback] 18 DB er egentlig ganske lavt...På en rockekonsert er det ca. 120 DB. Dette vet jeg, har nettopp hatt prøve om det. Men du må ikke alltid tro de dB-målingene som er gjort av strømforsyninger! Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Jeg kan liste opp noen av de bedre psu merkene. Hvem av dem du velger får lommeboka di bestemme. De yter bra alle sammen. Seasonic, Enermax, Silverstone, Pcpc, Mist, Hiper, Fortron, Alt er i tilfeldig rekkefølge Se på seasonic s12 430w. Det er en kvalitets psu som kan drive fint et 6800ultra og mange harddisker. Itillegg er den veldig støysvak. Jeg har storebroren som jeg er meget fornøyd med. 6000126[/snapback] Og du nevner ikke merket som kanskje er det aller beste? OCZ er å anbefale for trådstarter om han føler lommeboka tåler det.. Det er kvalitet uansett hvordan man vender på det, fra selve strømforsyningen, via koblingene og til ledningene. 6002240[/snapback] Jeg har prøvd ut mange forskjellige strømforsyningner gjennom årene og ocz var en av dem som skuffet mest. Trodde jeg skulle få en knall psu som holdt det den lovet. Hadde modstream 520w, men den var ustabil som f***. Den klarte rett å slett ikke å dra systemet mitt å ha spennings drops osv. Ocz er ikke en av de beste innen psu hvis du har gjort litt research. De har en god psu, og den heter ocz powerstream 600w som ikke selges lenger. De andre er middels. Skal man ha det beste, så går man for pcpc. Enermax, silverstone og seasonic står alle høyere enn ocz innen psu. Ocz sine psu'er dør som fluer hvis du virkelig belaster med noen godsaker. Mange på forumet har erfart det. Endret 28. april 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå