Gå til innhold

S/h bilde av en død mann - med ramme!

Anbefalte innlegg

Lurte dere til å sjekke ut tråden min nå :p

Dette er som dere sikkert forstår nok et bilde fra Roma. Det er tatt i Pavekrypten, men hvilken pave det skal forestille husker jeg ikke. Mulig det er St Peter. Glorien og nøkkelen tyder på det, selv om han i ordets rette forstand ikke var pave. Krypten hans er i Peterskirken, og Pavekrypten er også der, så da så.

Som vanlig tatt med 20D. Objektiv er Sigma-zoomen på 18mm. Øvrige data er iso 800, 1/50s og f/6,3.

Konvertering er gjort i PS.

Nå er det forresten på tide å minne meg på det som du trengte å få foreviget i det Sixtinske kapell, bjornkn. Jeg reiser tilbake til Roma 6.Mai.

Edit: Etter litt ettertanke har jeg gjort noe jeg sjelden gjør, legge til en liten ramme. Jeg synes poengen mitt med de litt utbrente høylysene kommer litt bedre frem når bildet ikke går i ett med bakgrunnen. Noen ganger er det all right....

post-76334-1146226139_thumb.jpg

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du fått overført den antikke looken til selve fotografiet også. Stilig. Ganske utbrent bakgrunn, men det bryr jeg meg sjelden noe om. Det plager meg ikke her, men jevnt over er bildet litt lyst. Jeg tror jeg ville hatt det mer slik Litejk beskriver det, litt jevnere belysning. Det kan kanskje få fram noen flere fine gråtoner, uten at jeg har sett originalen.

Uansett, jeg syns det funker fint slik det er også.

Lenke til kommentar

Det finnes mer gråtoner i originalen, men det var slik jeg ville ha det. Jeg ønsker å formidle noe overnaturlig med dette bildet. Det jeg ser nå, er at jeg muligens burde spandert en ramme på bildet. Skal se om jeg ikke får gjort det.

Når det gjelder evt skeivheter, så er ikke det noen jeg bryr meg for mye med. Jeg synes nok det digitale domenet har fått oss til å bli litt for pirkete. Stort sett ønsker jeg å formidle verden "slik jeg ser den gjennom søkeren", og retter bare opp skeivheter hvis de er graverende (horisont og slikt). Verden er ikke benket opp med linjal, og det er heller ikke bildene mine.

Ellers vil jeg naturligvis takke for den fine oppmerksomheten. Det var artig å presentere noe i s/h. Hvis dere er tålmodige, så får dere kanskje se en ramme på bildet snart. Det blir i så fall den første rammen fra PMnormal her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...