Gå til innhold

Ny pc til konfirmasjon, bygd en, hjelp?


Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27403

 

her har eg bygd en pc, noken som har noke å prike på eller seie at det er bra? er åpen for alle forslag! litt usikker på høgtalara..

Min første egne pc, så eg gleda meg som en unge og håpa den blir perfekt! :love:

 

EDIT: ingen som har noke å seie om den er bra eller dårlig?

 

EDIT 2: Den er til gaming

Endret av maskot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=27403

 

her har eg bygd en pc, noken som har noke å prike på eller seie at det er bra? er åpen for alle forslag! litt usikker på høgtalara..

Min første egne pc, så eg gleda meg som en unge og håpa den blir perfekt!  :love:

 

EDIT: ingen som har noke å seie om den er bra eller dårlig?

 

EDIT 2: Den er til gaming

6000057[/snapback]

 

Ser aSsKüL ut =)

 

men du trenger ikke kjøpe lydkort vis hk har integrert lydkort :)

bare sånn vis du ikke viste det...

Lenke til kommentar
Veldig bra oppsett...

 

men ville muligens valgt Seagate harddisk istede :-)

6003352[/snapback]

Nå er gjerne den Hitachi disken den som er blitt MEST anbefalt...

 

Så bra ut oppsettet, men det ideele er å lage et oppsett som en kan kjøpe fra ett eller to sted. Her har jeg et oppsett med lik ytelse til det du satt opp, bare rimeligere og kan kjøpes fra to steder. Ta kabinett, strømforsyning og skjermkort fra Pyton.no, og resten fra Shg.no. Legg da også evt. til skjerm, mus tastatur etc. hos Shg.no

 

Lykke til med PC-kjøpet :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei.

 

Ang. valg av brenner; hva med å velge NEC ND-3550? Den er litt nyere enn ND-3540A og koster en hundrelapp mindre.

 

Er enig i at lydkort utenom det integrerte er bedre og hjelper på ytelsen i spill, og de fleste ganger bedre lyd.

6003429[/snapback]

 

Enig, men jeg synes minnet ditt er for kjipt. Sats på et raskere minne som feks. PC4200 og gå for et ASUS HK. Hvis du skipper DVDbrenneren og går for en nyere så har du en hundrelapp ekstra, så kutter du ut lydkortet og legger de 568,- i hovedkort og minne.

Lenke til kommentar

Creative Soundcard Sound Blaster Audigy 4 7.1 24bit / 96kHz / EAX 4.0 Bulk 450,-

 

kjøp 580 ikke 480 til sli, mer amper til skjermkort, koster 700kr på pcutstyr sist jeg så

 

ellers så ser oppsettet flawed ut.

 

en skipper ikke lydkort, hvis det trengs, spørs hva en skal bruke det til, en får nok mindre latency med et pci lydkort, men til mp3 og vanlig bruk så spiller det liten rolle. men til musikk programmering spilling intstrument, eax og disse surround effektene, så er det fordeler med lydkort.

uansett lydkort kan en vente med hvis økonomien tilsier det.

er bedre å investere noen kr i headsett, f.eks studio. evt, demping.

Endret av pizzafordi
Lenke til kommentar
Hei.

 

Ang. valg av brenner; hva med å velge NEC ND-3550? Den er litt nyere enn ND-3540A og koster en hundrelapp mindre.

 

Er enig i at lydkort utenom det integrerte er bedre og hjelper på ytelsen i spill, og de fleste ganger bedre lyd.

6003429[/snapback]

 

Enig, men jeg synes minnet ditt er for kjipt. Sats på et raskere minne som feks. PC4200 og gå for et ASUS HK. Hvis du skipper DVDbrenneren og går for en nyere så har du en hundrelapp ekstra, så kutter du ut lydkortet og legger de 568,- i hovedkort og minne.

6003492[/snapback]

 

Kva slag minne vil du anbefale då?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Ang. valg av brenner; hva med å velge NEC ND-3550? Den er litt nyere enn ND-3540A og koster en hundrelapp mindre.

 

Er enig i at lydkort utenom det integrerte er bedre og hjelper på ytelsen i spill, og de fleste ganger bedre lyd.

6003429[/snapback]

 

Enig, men jeg synes minnet ditt er for kjipt. Sats på et raskere minne som feks. PC4200 og gå for et ASUS HK. Hvis du skipper DVDbrenneren og går for en nyere så har du en hundrelapp ekstra, så kutter du ut lydkortet og legger de 568,- i hovedkort og minne.

6003492[/snapback]

 

Kva slag minne vil du anbefale då?

6004796[/snapback]

Ikke gå for noe annet en PC3200 Value. Hvis du ikke skal overklokke så holder dette i massevis! Bruke masse penger på OC minne er ikke nødvendig.

Lenke til kommentar

Ting du burde gjøre:

- Bytt til Hiper 580W

- DvD-brenner til en Nec 3550

- Høytalersettet. Bytt til Z-4 det gir mye bedre lyd for pengene.

- Kanskje bytt Lydkort (ikke et must)

 

Behold Hitachi disken.

Headsettet er det beste du får!

Kult med Sidevindu i kabinett da... :love:

Behold ram for all del!

CPU og GPU er :love:

Lenke til kommentar
Ting du burde gjøre:

- Bytt til Hiper 580W

- DvD-brenner til en Nec 3550

- Høytalersettet. Bytt til Z-4 det gir mye bedre lyd for pengene.

- Kanskje bytt Lydkort (ikke et must)

 

Behold Hitachi disken.

Headsettet er det beste du får!

Kult med Sidevindu i kabinett da... :love:

Behold ram for all del!

CPU og GPU er  :love:

6005310[/snapback]

 

 

Den der Hiper 580W er til vannkjøling?<-- gløm det der https://prisguiden.no/product.php?product_id=33435

 

Kva slag lydkort vil du anbefale då? har bytta brennaren :)

Endret av maskot
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...