Gå til innhold

kjøp av skjermkort

deggis

Anbefalte innlegg

hei,har et gainward 7800gt jkort nå med zalmankjøling på som jeg er ganske fornøyd med,men har lyst på noe nytt..men det er jo så mye og velge i..7900gt feks..hem merke burde jeg gå for der?

burde jeg vente med nytt kort til directx10 kommer?

eventuelt når kommer det og til hva pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DX 10 kommer ikke det sammen med Windows Vista? Tror DX10 kompatible kort kommer før DX10 og Vista kommer og Vista kommer vel til Jul +- "værsåsnill og skyt meg hvis jeg tar feil :nei: " iallefall omkring de tider. så da kommer nok kortene...tja :ermm: om ikke en altfor uutholdelig lang tid... 7800 GT er da ikke så mye verre enn 7900 GT at det er vært å bytte det før DX10 kortene kommer. hvis du føler at du MÅ bytte det ut så ville jeg nok gått for dette hvis jeg var deg:

https://prisguiden.no/product.php?p...=specifications

XFX fabrikkoverklokket for bedre ytelse enn andre 7900 GT kort med begrenset livstids garanti "tror jeg jeg hørte en her på HW.no si :ermm: -Men som sagt hadde jeg vært deg hadde jeg nok venta på DX 10. Det er da ikke såååå :p mye ytelsesøkning fra 7800GT til 7900GT. :thumbup:

Endret av ElderScrollsinisten
Lenke til kommentar

Fiks deg et 7800gt og kjøre i sli. Jeg gjorde det og jeg angrer ikke et sekund. Klarte å avbestille 7900gt i siste liten. Hva er du på utsikt etter. Mest eyecandy og spill glede, eller nyest teknologi. Et 7900gt vil ikke klare å konkurrere med 7800gt sli.

Lenke til kommentar
Hvis man voltmodder litt og overklokker er det definitivt en rimelig stor forskjell.

6000036[/snapback]

Man kan også voltmodde et 7800gt, og gi en aldri så lite boost. Ikke ta de poengsummene på vr-zone osv, det de gutta gjør er ikke hverdagskost. Helt moderat klokking, er det ikke så mye som skiller et 7800gt og 7900gt. Iallfall ikke nok forskjell til å gå over.

Lenke til kommentar

Det de gutta gjør har jeg gjort på alle skjermkortene mine de siste 4-5 årene så for meg er det hverdagskost. ;)

Og et V-moddet 7800GT har 0 sjans mot et V-moddet 7900GT.

Likevel er selv ikke 2stk 7900GT V-moddet i Sli så altfor kjapt. Mener jeg da.

Jeg gikk over fra 7800GT i Sli til 7900GT i Sli.

Endret av oddarne84
Lenke til kommentar

Hehe :tease: For deg ja, men ikke for alle. Men det koster litt å gå fra 7800gt til 7900gt. Det jeg mener at han vil merke mest ved å benytte seg av 7800gt sli. Om han vil kjøre 7900gt sli, så skal han selvfølgelig få gjøre det. Igjen kommer temaet økonomi opp. Ikke alle har penger til å sløse bort så mye på gfx, ikke sant. Hva er det du har klart i de forskjellige 3dmark testene med dine 7900gt sli?

Lenke til kommentar

har klokket mitt til 480/1190 og får 8181 i 3dmark05...så kanskje jeg skal få met et brukt 7800 til la og kjøre sli framtil dem nye dx10 korta kommer..men har ikke sli hovedkort men vil ha det uansett...hva kan jeg gå for der?

Lenke til kommentar
Jeg gikk over fra 7800GT i Sli til 7900GT i Sli.

6000115[/snapback]

Du har for mye penger ;)

Og trådstarter.

Det er strengt tatt ikke nødvendig for deg å bytte skjermkort nå. Var jeg deg ville jeg ventet til sommeren da kortene med dx10 støtte kommer.

6002819[/snapback]

Jeg solgte 7800GT-ene for 4000kr og kjøpte 7900GT-er for 5000kr. Et tips: Hvis man hele tiden vil ha de "beste" kortene på markedet, kan det faktisk lønne seg å bytte skjermkort opptil et par ganger i året. Bytt rett før neste generasjon kommer. Jeg tapte 1000kr denne gangen. Vanligvis taper jeg bare noen få hundrelapper når jeg bytter skjermkortgenerasjon. Jeg tapte kun 150kr da jeg solgte Radeon 9700Pro for noen år siden. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...