Yankes Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 $henter_informasjon = @mysql_query("SELECT navn FROM brukere WHERE brukernavn='".$_SESSION['brukernavn']."'"); if(@mysql_num_rows($henter_informasjon) == 0) { print("Ditt navn ligger ikke i databasen!"); } else { while($informasjon = @mysql_fetch_array($henter_informasjon)) { print("Ditt navn er: {$informasjon['navn']}"); } } jeg har fått denne til å fungere før, men når jeg testa den nå i sta så funket den ikke allikevel :S Noen som vet hvorfor koden ikke fungerer? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 først, dropp @ene.. Unyttige.. Og så _tror_ jeg at du skal ha $informasjon{'navn'} ikke $informasjon['navn'] Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) først, dropp @ene.. Unyttige.. Og så _tror_ jeg at du skal ha $informasjon{'navn'} ikke $informasjon['navn'] 5999931[/snapback] Du trodde nok feil der. $informasjon er en array. Informasjon fra array hentes ved $minArray[index]. Koden er riktig så vidt jeg kan se. Men fjern @ene og se om du får noen feilmeldinger. Hva skjer når du kjører koden? Endret 27. april 2006 av arnizzz Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Så det nå, tenkte Perl hasher Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Så det nå, tenkte Perl hasher 6000185[/snapback] Altså. Den smileyen var ikke akkurat passende når du allerede har problemer med å holde tunga...... ja. gløm det. den var kanskje ikke så artig likevel. Men til trådstarter. Det eneste jeg kan se nå som er forskjellig fra det jeg har brukt i mine tidligere script er at jeg har brukt " istedet for ' ved {$informasjon["navn"]} når den er omringet av " " i print/echo kommandoer. Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hehe, likte spøken jeg [/offtopic] Hmm.. tror ikke det skal ha noe å si.. Jeg bruker ' ' Men ville kanskje nå først prøvd uten @ene før mysql kommandoer og se på errorbeskjeder.. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Først av alt, dropp @ som sagt tidligere. Bare bruk @ hvis du MÅ. Hvorfor? Den er treig. Riktignok ikke merkbar treig, men definitivt noe man unngår i looper iallfall. Dessuten er den unødvendig, og slik du har brukt den vitner det litt om at du ikke veit hva som foregår. Hvis du skal skrive ut en feilmelding kan du gjøre det slik: $henter_informasjon = mysql_query("SELECT navn FROM brukere WHERE brukernavn='".$_SESSION['brukernavn']."'") or print("Ditt navn ligger ikke i databasen!"); Voila, ingen feilmelding (forutsatt at du har en gyldig tilkobling mot database). Riktignok for debug-purpose utelater du or print slik at du veit at den ikke feiler der. Videre ser det penere ut om du skriver følgende: if($henter_informasjon) { while($informasjon = mysql_fetch_array($henter_informasjon)) { print("Ditt navn er: {$informasjon['navn']}"); } } Endret 28. april 2006 av Ernie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå