Simen1 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg vil anbefale det lille og praktiske programmet Spacemonger: http://www.werkema.com/software/spacemonger.html Det gir en god oversikt over innholdet på disken og trenger ingen installasjon for å kjøre. (Det kjører kun via exe-fila og trenger ingen dll'er eller andre ting) Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Husk at du default ikke har rettigheter til C:\System Volume Information (system restore)det gjør at innholdet her ikke blir lest/summert selv om den er merket. Kun SYSTEM accounten som har tilgang. Hvis du høyreklikker på denne og velger eganskaper får du 0 byte used . I mitt system ligger det 7GB der (sjekket etter å ha addet administrator til rettigheter på systemopprettings mappen). Den må isåfall åpnes med secutity og add administrators gruppen . 6009560[/snapback] Jeg vil tro du er inne på noe her, dere andre "snakker bare bull" (bortsett fra Simen1) "(sjekket etter å ha addet administrator til rettigheter på systemopprettings mappen)" Mener du at hvis Systemgjenoppretting er deaktivert, så tar den ikke mer enn 0 byte uanzett ? Eller? "Den må isåfall åpnes med secutity og add administrators gruppen ." Hva er "Security og Add Admin gruppen" ? Endret 29. april 2006 av Bearclaw Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Slå av system restore betyr ikke nødvendigvis at folderen tømmes . Har du xp pro som meg høyreklikker du på folderen og velger "deling & sikkerhet" og på sikkerhets fliken legger du til administartor gruppen og gir hake for full tilgang . Med xp home må du boote til safe mode for å manipulere NTFS sikkerhets instillinger mener jeg . En annen måte å tømme folderen er beskrevet her: To delete all restore points except the latest one, use the Disk Cleanup utility. Click Start, All Programs, Accessories, System Tools, and then Disk Cleanup. Click on the more options tab and then select Clean up in the System Restore dialog box. • To delete all the restore points on your computer, disable and re-enable system restore on the system. Click Start, Control Panel, and then the System icon. Click on the System Restore tab in the dialog box, select the Turn off System Restore check box, and click Apply. Clear the check box again to re-enable System Restore and then click OK. • You can reduce the number of restore points saved by decreasing the total amount of disk space available to System Restore. Note that less available disk space will decrease the relative number of restore points. http://www.microsoft.com/technet/prodtechn...n/faqsrwxp.mspx Edit: Selv mener jeg å disable system restore er dumt . Har reddet meg mange ganger ved install av dritt program og drivere og slik . System restore og windows registeret er fixet igjen . La heller servicen gå for deretter å sette begrensning på space brukt . Endret 29. april 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
mozzdart Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Alt du brenner legger seg i enn mappe. og dt tar flere gb. dt viste heller ikke jeg. før noen viste mg dt. du går først inn på disken og så går du inn på "Documents and Settings" - der etter går du inn på brukeren, og "local settings" - "Temp" inni dn mappen legg det seg mye rart du kn slette. slett alt dær og se hva som skjer. :!: :!: :!: Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Alt du brenner legger seg i enn mappe. og dt tar flere gb. dt viste heller ikke jeg. før noen viste mg dt. du går først inn på disken og så går du inn på "Documents and Settings" - der etter går du inn på brukeren, og "local settings" - "Temp" inni dn mappen legg det seg mye rart du kn slette. slett alt dær og se hva som skjer. :!: :!: :!: 6018426[/snapback] "Tempen" min tar bare 32 MB, så det er ikke svaret Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 bruk http://windirstat.sourceforge.net/ god damn it Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 bruk http://windirstat.sourceforge.net/ god damn it 6024530[/snapback] JADA! Men jeg må stikke nå, viser dere et screenshot av programmet i morgen... For jeg finner ikke ut aav det Lenke til kommentar
mandela Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 installer programmet dersom du vil det eller pakk ut zip i mappa og trykk på windirstat.exe (trenger ikke install). velg individual drive og velg C: (blir markert blått). trykk ok. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) modellmakt: Det er kanskje litt smak og behag, men jeg vil anbefale å teste ut det tilsvarende programmet jeg linket helt øverst på denne siden. Jeg har prøvd begge og foretrekker minimalismen til Spacemonger og enkelheten ved at den ikke trenger installasjon. (kan kjøres med en enkelt fil fra CD, USB-minne, over nettverk, etc.) Endret 1. mai 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 2. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2006 Her er et screen av SpaceMonger på C: Er det noen som kan finne ut av dette ? Som du ser, er disken på 11,6 GB, men ledig plass, som er 2,8, tar halve plassen av skjermen WTF? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Oppløsningen på bildet er litt for dårlig til å se skrifta. Kan du holde musepekeren over de røde linjene "windows", "programfiler", "Toolkit" og "Documents and settings" og se hvor stor plass hver av disse tar? Endret 2. mai 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
[^..^]Christian Skrevet 2. mai 2006 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Litt trivielt kanskje, men har du kjørt defrag i det siste ? bare et forslag burde vel ikke ha noe å si da....... :| Endret 2. mai 2006 av [^..^]Christian Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Kan du holde musepekeren over de røde linjene "windows", "programfiler", "Toolkit" og "Documents and settings" og se hvor stor plass hver av disse tar? 6027416[/snapback] Gjorde som du sa, men det tok bare 5283 MB til sammen... Så mysteriet er fortsatt ikke løst... Tror bare jeg må formatere... Men det har jeg overhodet ikke lyst til... Det er jo såå stress å innstallerer og tune ALT igjen (drivere, programmer, utseende osv.) Endret 6. mai 2006 av Bearclaw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå