The Stig Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jupp, vann er smakløst. Men som nevnt over er 100% rent vann umulig å få tak i (hvertfall for mannen på gata). Her i Tromsø(Kvaløya) er vi så heldige at vi er omringet av fjell, og dermed masse vann tilgjengelig - Her er vannet som kommer i krana ikke behandlet i det hele tatt, annet en bruk av kalk om ph-verdien synker under en viss grense. Jeg syns personlig at vannet her smaker best i verden, da det har en veldig frisk armoa, med en anelse "touch" av skog Lenke til kommentar
Even. Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hvis du kjøper destillert vann (batterivann) og drikker det så smaker det ingen verdens ting. Kjenner bare at man er fuktig i munnen. Vanlig springvann smaker svakt klor og "metall" noen steder. Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Reint vann smaker ingenting, det er alle de andre stoffene som du finner i vannet som tilsetter smak (f.eks mineraler..). 6001692[/snapback] Det er da det store spørsmålet kommer, hvordan vet du det? Har du noen gang drukket 100% rent vann? 6001727[/snapback] Dette er grunnleggende lærdom i naturfag. Der lærer man å destillere vann, for så å smake på det. Det er ingen smak igjen.. Vi kan jo lage en tråd om hvordan luft lukter? 6001769[/snapback] Men det er da ikke rent selv om du destilerer det. Du har jo masse drit i kjeften som lager smak når du putter noe i munnen. 6001775[/snapback] Ja, men da er det dritten i kjeften din du smaker. Ikke vannet. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Helt rent vann, dvs 100% H2O smaker dritt for å være ærlig. Vann i bekker og innsjøer og vra vannverket, inneholder faktisk mye mineraler og div andre kjemikalier som gjør det forholdsvis smakløst. Jeg har smakt van som er både destillert og ionisert og det smaker ikke akkurat godt. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Reint vann smaker ingenting, det er alle de andre stoffene som du finner i vannet som tilsetter smak (f.eks mineraler..). 6001692[/snapback] Det er da det store spørsmålet kommer, hvordan vet du det? Har du noen gang drukket 100% rent vann? 6001727[/snapback] Fordi smak er oppfattelse av kjemiske forbinnelser gjennom smaksløkene våre og hydrogendioksyd ikke blir det? Sheesh Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 En ganske enkel måte å teste smaken på vann er å destilere litt selv. Problemet blir å finne utstyr som ikke avsetter noen form for egene smaker under destileringen. Ellers er det bare å koke vann, samle dampen og avkjøe den. Helt rent vann. Vannet her jeg bor er ikke behandlet av noe verdens ting og kommer fra et grunnvanns reservoar rett oppi lia her jeg bor. Jeg bor nå også mitt i gokk da, en liten bygd i lofoten med knappe 15 levende sjeler (hvor familien min fyller 5 av de plassene). Har selvlaged brynnhus og sjølgroven brynn (rett i et grunnvanns område, funnet med den gode gamle "kvist" metoden). Vann er smakløst, end of offtopic walken min Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Dere tror ikke at vann bare oppfattes som smakløst ettersom det er sammenligningsgrunnalget vårt for andre smaker da? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Men da kan man jo konkludere med at vann er smakløst, og at det er hva som er i vannet som smaker noe. samme med luft.. Luft lukter ikke - det er det som blir fraktet med vinden som lukter.. eller? Lenke til kommentar
veos Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg mener at vann har en smak. For når man drikker det så vet man med en gang at det er vann man drikker. 5999896[/snapback] Kunne ikke blitt mer enig. Så ja, vann smaker vann, og kanskje litt plast om du drikker fra flaske. Ingenting er som et glass, evt. en flaske med ISKALDT vann etter du har vært på trening, etc. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Noen som har prøvd lunkent vann? som har akkurat kroppsvarme? Hva smaker du da? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 mye av det som er snakk om er jo andre følelser enn smak. følelse når vannet berører deg, du er jo KLAR OVER DET når du heller det i deg. også har vi temperaturfølelsen. vanskelig spørsmål. selv så har jeg uttalt at jeg "ikke liker smaken av vann", men hvordan kan jeg ikke like noe, hvis det ikke smaker? jeg sier ikke at jeg har noen løsning, sitter bare å funderer. Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Huh.. tenk deg situasjonen.. Denne ølen smaker vann. Hva smaker vann? Vann smaker vann akkuratt slik som cola smaker cola. Hva smaker cola? Vann smaker vann og vi kan alle kjenne igjenn smaken av vann. Er vel ikke verre enn det vel? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Jeg har en ide! Selge en brus som smaker som vann! EDIT: og den må ha mer sukker enn mountain dew Endret 6. mai 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Kanskje det faktum at det er smaklaust er årsaken til at heile verden likar det. Finnes mange som ikkje likar mjølk, brus og andre drikker, men er det personar som ikkje synest vatn er godt? Lenke til kommentar
Koffert Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Her smaker vannet bæsj og klor. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Vann har en egen smak, som varierer etter hvor "møkkete" det er. Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Kanskje det faktum at det er smaklaust er årsaken til at heile verden likar det. Finnes mange som ikkje likar mjølk, brus og andre drikker, men er det personar som ikkje synest vatn er godt? Jeg blir kvalm av å drikke vann Endret 6. mai 2006 av nd4spd Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 (endret) Hvis du sier luft er smaksløs så smaker vann vann... Enkelt å greit, jeg syns luft er godt, men vann er kun godt når man er ekstremt tørst Endret 6. mai 2006 av Best0 Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Vannet mitt smaker kloakk! 6001102[/snapback] Var det digg med kloakk ? Her smaker vannet bæsj og klor. 6052734[/snapback] Smakte bæsjen digg ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå