Andreaz_ Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 vann er vel en egen smak? så vann smaker vann 6000298[/snapback] eller har ikke noe kjemisk smak ... Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vann smaker alltid noe, det er ingenting som heter "Ingen smak". Vannet i springen smaker klor, hvertfall i Oslo. I Ås smaker den en blanding av døde kuer med forstoppele og fulle mennesker. Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Her smaker det "with a twist of klor". Jeg ble tørst av all snakkingen om vann, så testet nettopp. Endret 27. april 2006 av kjehaako Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vann ute i naturen smaker alger og mineraler, vann fra kranen på kjøkkenet smaker svakt klor. 5999821[/snapback] Klor? Kilde plxpxlpxx Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 De tilsetter klor og fluor, blant annet, for at vannet skal bli mer sterilt. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Water (from the Old English waeter; c.f German "Wasser", from PIE *wod-or, "water"), in its pure form, is a tasteless, odorless substance that is essential to all known forms of life and is known also as the most universal solvent. -Wikipedia Vann smaker i utgangspunktet ingenting, men du kan vel smake noe av hva det nå enn har vært borti. Om det måtte være klor eller mineraler fra berget/whatever. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vannet mitt smaker kloakk! Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 De tilsetter klor og fluor, blant annet, for at vannet skal bli mer sterilt. 6001069[/snapback] Men det er ikke noe de gjør over alt (heldigvis). Noen anlegg bare stråler vannet med noen mystifistiske stråler som dreper det meste. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg var på no sånt vannverk her i oslo, de nevnte ikek klor ver hode, ogdet smaker ikke klor av vannet mitt heller. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg var på no sånt vannverk her i oslo, de nevnte ikek klor ver hode, ogdet smaker ikke klor av vannet mitt heller. 6001167[/snapback] Oset (Maridalsvannet) bruker klor, hvor får du vann fra? Lenke til kommentar
Svein_Jarle Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Man kan ikke sette et "tall" på smak uansett, så om å spørre om vann smaker noe er helt på trynet, da hver enkelt har sin egen oppfatning om hva smak er og hvordan ting smaker... Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 kjenn etter når du drikker vann. kjenner du noen SMAK? kjenner ingen smak av sukker, syre eller noe salt f.eks. Jeg kjenner hvertfall ingen. Eneste jeg kjenner er at det er kaldt og flytende. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vann smaker alltid noe, det er ingenting som heter "Ingen smak". Vannet i springen smaker klor, hvertfall i Oslo. I Ås smaker den en blanding av døde kuer med forstoppele og fulle mennesker. 6000980[/snapback] Grunnen til at vannet i oslo smaker klor, er fordi det blir renset med klor. Om det er samme grunnen til at vannet i Ås smaker dritt, vet jeg ikke Men det er ikke vannet som smaker "døde kuer", det nok en grunn til at det smaker det, skittent van rør f.eks. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det med klor får man høre fra folk fra andre land...var på island, der smakte vannet svovel, prata med folk som hadde bært i Norge, de kjente ikke svovel, men kjente vår klor. Derimot synes jeg vann smaker søtt, ikke søtt-søtt, men en meget svak søtlig "tickling". Lenke til kommentar
Zyko Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Reint vann smaker ingenting, det er alle de andre stoffene som du finner i vannet som tilsetter smak (f.eks mineraler..). Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Reint vann smaker ingenting, det er alle de andre stoffene som du finner i vannet som tilsetter smak (f.eks mineraler..). 6001692[/snapback] Det er da det store spørsmålet kommer, hvordan vet du det? Har du noen gang drukket 100% rent vann? Lenke til kommentar
Knast Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vann ifra flaske smaker plast synes jeg. Vannet fra springen her smaker metallisk og gammelt. Vann fra feks en fjellbekk smaker ofte mye bedre og har en naturlig aroma.. smaker bare digg. 5999917[/snapback] enig Lenke til kommentar
Rowdy Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Reint vann smaker ingenting, det er alle de andre stoffene som du finner i vannet som tilsetter smak (f.eks mineraler..). 6001692[/snapback] Det er da det store spørsmålet kommer, hvordan vet du det? Har du noen gang drukket 100% rent vann? 6001727[/snapback] Dette er grunnleggende lærdom i naturfag. Der lærer man å destillere vann, for så å smake på det. Det er ingen smak igjen.. Vi kan jo lage en tråd om hvordan luft lukter? Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Reint vann smaker ingenting, det er alle de andre stoffene som du finner i vannet som tilsetter smak (f.eks mineraler..). 6001692[/snapback] Det er da det store spørsmålet kommer, hvordan vet du det? Har du noen gang drukket 100% rent vann? 6001727[/snapback] Dette er grunnleggende lærdom i naturfag. Der lærer man å destillere vann, for så å smake på det. Det er ingen smak igjen.. Vi kan jo lage en tråd om hvordan luft lukter? 6001769[/snapback] Men det er da ikke rent selv om du destilerer det. Du har jo masse drit i kjeften som lager smak når du putter noe i munnen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå