MorraDi Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Har akkurat flytta Raid-oppsettet fra Abit KT7A Raid (Highpoint)til Asus A7V333(Promise)etter at abit-kortet døde. Og det gikk heller dårlig, for nå ser jeg bare jeg bare 5G (primary partition)av de 2*40G og ingen filer. Nothing. Booter fra en 120G disk, og ved boot melder bios fra om begge diskene og de er "functional". Og jeg har heller ikke endret noe på det opprinnelige Raid-oppsette gjennom FastTrak. Er problemet Highpoint VS Promise? Og hvordan får jeg tilgang til dataene som jeg vet ligger der på 2*40g? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 MorraDi Du kan ikke bruke raid oppsettet fra hpt3xx på en promise. Det eneste du kan gjøre er å formatere dem og begynne på nytt. Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Ja, jeg har jo forstått det; at de må formateres. Men jeg skulle så gjerne ha fått tømt de over på 120G HD'en først. Så hvordan kan det gjøres? Kjøpe et HK med Highpoint-Raid? Da må da kunne gjøres på andre måter? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: MorraDi skrev (2002-10-02 19:06):Ja, jeg har jo forstått det; at de må formateres. Men jeg skulle så gjerne ha fått tømt de over på 120G HD'en først. Så hvordan kan det gjøres?Kjøpe et HK med Highpoint-Raid? Da må da kunne gjøres på andre måter? Mitt abit hovedkort døde, Fikk nytt men det og var defekt, Fikk pc'en igang men ingen data på diskene. Så du har en "liten" mulighet til å få raid opp men eg tviler på at du klarer det, Selv om du får tak i ett med hpt370 raid kontroller på. Eg mistet 4x46.1 med data. Så du kan bare bite i det sure eplet og bare formatere disken, Men om du ikke tror meg kan du søke på internet om du har noen andre muligheter du kan gjøre. Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 Vel, dataene er jo der og raid 0 - partisjonen er jo inntakt. Så rent logiskt må det vel være en metode for å få "tømt" harddiskene. Det er jo ikke sånn at om et HK kneler må man ikke reformatere en ordinær partisjonert HD for å få den lesbar. Gjorde bare en kjapp test med Ontracks Easyrecovery-program (trial) for å se om det fant noe og ja det gjorde det. Men det tar tid med den type program. Uansett: Takk skal du ha. Lenke til kommentar
Trancton Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hei du, fant du noen løsning på problemet ditt eller!? Har lignende problem selv, men ikke løst det enda... Om du har løst det... hvordan!? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Quote: MorraDi skrev (2002-10-02 21:47):Vel, dataene er jo der og raid 0 - partisjonen er jo inntakt. Så rent logiskt må det vel være en metode for å få "tømt" harddiskene. Det er jo ikke sånn at om et HK kneler må man ikke reformatere en ordinær partisjonert HD for å få den lesbar. Gjorde bare en kjapp test med Ontracks Easyrecovery-program (trial) for å se om det fant noe og ja det gjorde det. Men det tar tid med den type program.Uansett: Takk skal du ha. Om du hadde tatt backup før hovedkortet reiste til de evige jaktmarker så ville du hatt datane dine, Men du kan nok bare glemme det nå. Eg fikk det ikke til og er en av grunnen for at eg ikke bruker raid lenger. Lenke til kommentar
Clupus Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Hei! HPT og promise kontrollerane er nok ikkje heilt kompatilbe nei :razz: Derfor du heller burde ha kjøpt eit hk uten raid og heller kjøpt eit pci raid-kort frå HPT (eks. RocketRAID 133 e.l.) då ville det gått så bra atte :smile: (dvs. om alt fungerte slik som det skulle.. noko det faktisk gjorde for meg) men jaja.. Finn promise kontrolleren din ut at diskane står i raid 0? I såfall er det mulig du kan bruka eit program som heiter testdisk Dette er eit genialt program som har hjulpe meg mange ganger.. Om det vil fungere i ditt tilfelle får du berre prøva på, eg stiller meg litt tvilande pga. at det er to forskjellige raidkontrollerar det er snakk om, men det bør ikkje gjera meir skade! lykke til! Edit: såg at du fann data med Ontracks Easyrecovery-programet.. då stille eg meg ganske sikker på at testdisk vil ordna opp! (jalfall ein 70%+) Btw. testdisk er raskt :smile: _________________ [ Denne Melding var redigert av: DoMind på 2002-10-03 19:58 ] Lenke til kommentar
MorraDi Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 Jada, har fikset det. Det ble en vedlig enkel løsning da jeg visste at alle datene var intakte. Jeg hadde jo ikke gjort noe med den i Raid-biosen på ASUS-kortet. Benyttet et HK med highpoint raid og flyttet de over på 120G'en. Jeg hadde jo ikke brukt raid-oppsettet til å boote/kjøre de mest brukte applikasjoner på i det opprinnelige systemet, men jeg ville jo ikke miste 70G med data som jeg har samlet på meg gjennom noen år. Nå gjenstår bare å sette opp Promise-raiden og legge datene tilbake. Men alvorlig talt naiv som jeg tydeligvis har vært; trodde jeg at RAID var RAID, men nå vet jeg at det ikke er slik. Kanskje hadde jeg også klart å ventet til ABIT sitt AT7-MAX2 kan leveres (10 - 15.okt) om jeg hadde visst det. Iallefall går systemet meget bra og stabilt med det nye kortet med en forbedring i 3dmark 2001 SE på 2.500 (12500p) Systemspekk: AthlonXP 2000+ Asus A7V-333 RAID Point of View G4 Ti4200XP 512MB Twinmos PC2700 DDR IBM Deskstar 120GXP 120 GB 2 X Western Digital 400 40 GB Lite On LTR-40125S 40X/12X/48X Pioneer DVD-106 40X 350PSU WinXP Pro SP1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 MorraDi For håpe du får det til å legge backup tilbake til ditt nye system. :razz: En vet jo ikke om det går, Så lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå