The Walking Dead Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei. har montert denne i en maskin som windows er innstallert på 2 sata harddisker i raid. Når jeg måler hastigheten på denne er det 500 kb/s mens sata diskene har ca 90.000 kb/s. Den skriver/leser fint men det tar jo evigheter å overføre filer. Jeg har testet harddisken i en annen pc der WIN ligger på en IDE-harddisk og der funker den som den skal. Farten målte jeg til ca 50.000 kb/s. Så jeg lurer på om at IDE-harddisken er allergisk mot de sata diskene på det hovedkortet? Hva tror dere? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 har installert ny bios og nforce 2 drivere på maskinen men IDE-harddisken er like treg. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 UDMA er aktivert, og du bruker "riktig" kabel ? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 UDMA er aktivert, og du bruker "riktig" kabel ? 6007479[/snapback] strømforsyninga røk akkurat nå, merkelig. får skifte den og komme tilbake med et svar om udma. Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Ett annet problem, kan vel være at du har lagt inn nvidia sine IDE drivere, har hørt om noen problemer med denne. De fleste har fikset dette ved å fjerne disse IDE driverene og så holdt seg til Microsoft sine. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) av en eller annen grunn sto den i pio mode istedenfor udma! Nå er problemet fikset. Takker! Endret 29. april 2006 av audi_a8 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Når jeg måler hastigheten på denne er det 500 kb/s mens sata diskene har ca 90.000 kb/s. Den skriver/leser fint men det tar jo evigheter å overføre filer. Jeg har testet harddisken i en annen pc der WIN ligger på en IDE-harddisk og der funker den som den skal. Farten målte jeg til ca 50.000 kb/s. 5999595[/snapback] Jeg ser du har løst problemet, men vil bare påpeke at selv de hastighetene som du sier "fungerer som den skal" er veldig lave. Normalt bør man få rundt 5-10 ganger den hastigheten på vanlige 7200rpm hardisker. Så jeg ser ikke bort i fra at det fortsatt er noe feil. Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Når jeg måler hastigheten på denne er det 500 kb/s mens sata diskene har ca 90.000 kb/s. Den skriver/leser fint men det tar jo evigheter å overføre filer. Jeg har testet harddisken i en annen pc der WIN ligger på en IDE-harddisk og der funker den som den skal. Farten målte jeg til ca 50.000 kb/s. 5999595[/snapback] Jeg ser du har løst problemet, men vil bare påpeke at selv de hastighetene som du sier "fungerer som den skal" er veldig lave. Normalt bør man få rundt 5-10 ganger den hastigheten på vanlige 7200rpm hardisker. Så jeg ser ikke bort i fra at det fortsatt er noe feil. 6010326[/snapback] hmm, jeg gikk da selvfølgelig i den vanlige fellen og skrev kb istedenfor kB så da blir normal fart 50.000 kB/s. Raid diskene mine ligger på 90-100.000 kB/s Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Da høres det straks mye riktigere ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå