Gå til innhold

Treg IDE-harddisk i windows sata/raid.

Anbefalte innlegg

Hei.

har montert denne i en maskin som windows er innstallert på 2 sata harddisker i raid.

Når jeg måler hastigheten på denne er det 500 kb/s mens sata diskene har ca 90.000 kb/s. Den skriver/leser fint men det tar jo evigheter å overføre filer.

Jeg har testet harddisken i en annen pc der WIN ligger på en IDE-harddisk og der funker den som den skal. Farten målte jeg til ca 50.000 kb/s.

Så jeg lurer på om at IDE-harddisken er allergisk mot de sata diskene på det hovedkortet?

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg måler hastigheten på denne er det 500 kb/s mens sata diskene har ca 90.000 kb/s. Den skriver/leser fint men det tar jo evigheter å overføre filer.

Jeg har testet harddisken i en annen pc der WIN ligger på en IDE-harddisk og der funker den som den skal. Farten målte jeg til ca 50.000 kb/s.

5999595[/snapback]

Jeg ser du har løst problemet, men vil bare påpeke at selv de hastighetene som du sier "fungerer som den skal" er veldig lave. Normalt bør man få rundt 5-10 ganger den hastigheten på vanlige 7200rpm hardisker. Så jeg ser ikke bort i fra at det fortsatt er noe feil.

Lenke til kommentar

5999595[/snapback]

Jeg ser du har løst problemet, men vil bare påpeke at selv de hastighetene som du sier "fungerer som den skal" er veldig lave. Normalt bør man få rundt 5-10 ganger den hastigheten på vanlige 7200rpm hardisker. Så jeg ser ikke bort i fra at det fortsatt er noe feil.

6010326[/snapback]

hmm, jeg gikk da selvfølgelig i den vanlige fellen og skrev kb istedenfor kB

så da blir normal fart 50.000 kB/s.

Raid diskene mine ligger på 90-100.000 kB/s

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...