Gå til innhold

Hvordan gå ned i vekt kjappest mulig ?

Anbefalte innlegg

Fettforbrenning setter ikke ordentlig igang før etter rundt 30 minutter med relativt høy puls.... la oss si over 120... slik at hvis man jogger 20 min forbrenner man kun karbohydratene man har på lager

6057512[/snapback]

Høres litt tvilsomt ut. Tror nok hvor lang tid man trenger på å bryte ned karb lagrene har mye å si med hvor mye karb du faktisk har i kroppen. Hvis du trener på morgenen og ikke har spist karb på kvelden dagen før. Så tar det betydelig kortere tid før kroppen går over på fettlagrene, enn hvis man gjør det på kvelden/dagen, etter å ha spist mye karb. Dessuten overser du det viktigste elementet med hele kardion. Man skal holde på sykt lenge og gjøre kardio sykt ofte for å få brent mye fett av selve treningen. Det viktigste med kardiovaskulær trening er at man øker forbrenningen også når man ikke trener. Det er dette som først og fremst brenner fettet. Korte økter med høy intensivitet skal visstnok brenne mer fett til sammen, med tanke på at slike øvelser gjør at man får en høyere forbrenning resten av dagen, sammenlignet med lavintensivitets økter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er forsåvidt sant at kort intervall trening, er det ikke en 15 min økt med høy intenisivitet i korte intervaller som var litt in nå? Og ja det fungerer nok bra, selvom det nok for endel er hardere å pushe seg så hardt enn å trave avgårde i ok tempo en times tid...

Du har helt sikkert et poeng ang at dette avhenger av hvor store karbo lagrene er. Dette sier jeg ikke imot. Men man må allikevel ta utgangspunkt i en slags normalsituasjon for å diskutere slike ting som dette, evnt ihvertfall ta forutsetninger.

Uansett så vil jeg enkelt og greit påstå at å gå rask gange 1 time 4 ganger i uka er en BRA måte å forbrenne fett på. Gjerne kombinert med diett med mindre karbohydrater enn tidligere.

Legger du til mange små måltider om dagen for å holde forbrenningen i gang, og etterhvert som man går ned i vekt også legger inn litt styrketrening for å øke forbrenningen ytterligere så har man en god plan.

Sier ikke at denne er best mulig. Men den er helt klart oppe i toppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...