Gå til innhold

Hvordan gå ned i vekt kjappest mulig ?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har funnet ut at over et halvt år i stolen sammen med World of Warcraft ikker så veldig god kombinasjon, så har tenkt å beynne og trene litt.

Har noen vekter, som jeg prøver å bruke hver kveld. Men, hva kan jeg gjøre for å gå ned i vekt ? Jeg er 1.85 og veier 81kg atm. Så, jeg går ikke på noen sport nå. Spiller som regel bare golf. (Holder på med grønt kort) Sykler som regel til golf banen, og det er vel sånn ca. 7-10 km fra meg til golfen.

Så, gi meg noen tips til å faktisk gå litt ned i vekt.

Takke takk for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Henrik2k har oppskriften: For å holde forbrenningen oppe, bør du spise måltid minst 6 ganger om dagen, men da ikke så mye for hvert måltid. I tillegg bør du begynne med joggeturer/sykkelturer etc. på rundt og over en time, flere ganger i uka. Forsøk å endre kosthold til noe sunnere, mindre fett, mindre sukker, mer protein.

Lenke til kommentar

Om du er ute etter å gå ned i vekt så kan du prøve dette:

Som sagt, ofte men lite for å få opp forbrenningen. Ikke spis ca 2 timer før du trener. Når du da skal trene, spis en bitte liten bit av en proteinsjokolade. Dette setter igang insulin pumpa. Når du er ferdig spiser du resten av sjokolade.

Gå en tur med raskt tempo. Om du går eller jogger spiller ingen rolle om du bare er ute etter å gå ned i vekt. Om du går en rask tur er det like bra som en joggetur.

Du kan også hive i deg en proteinshake etter trening, men husk å gjøre det ETTER trening. Drikker du shaken før trening bruker kroppen de få proteinene den trenger mens resten blir til fett. Så drikk etter trening, slik at kroppen bruker maksimalt av proteinene.

Lenke til kommentar
Om du er ute etter å gå ned i vekt så kan du prøve dette:

Som sagt, ofte men lite for å få opp forbrenningen. Ikke spis ca 2 timer før du trener. Når du da skal trene, spis en bitte liten bit av en proteinsjokolade. Dette setter igang insulin pumpa. Når du er ferdig spiser du resten av sjokolade.

Gå en tur med raskt tempo. Om du går eller jogger spiller ingen rolle om du bare er ute etter å gå ned i vekt. Om du går en rask tur er det like bra som en joggetur.

Du kan også hive i deg en proteinshake etter trening, men husk å gjøre det ETTER trening. Drikker du shaken før trening bruker kroppen de få proteinene den trenger mens resten blir til fett. Så drikk etter trening, slik at kroppen bruker maksimalt av proteinene.

6022080[/snapback]

Tja. Det er nok en grunn til at de fleste annbefaler å ta en proteinshake også før trening. Det er vel heller karb. man må passe seg for.

Lenke til kommentar

6022080[/snapback]

Det skal ekstremt mye til for at kroppen omdanner proteiner til fett, overskuddet går som regel ut urinen.

En liten oppsummering:

- Mange små måltider i stedet for et par store

- Spis alltid en god frokost

- Rask gange 40-60 minutter 3-4 ganger i uka forbrenner fett best uten å gå på bekostning av eventuell muskelmasse =p

- Ikke spis mye karbohydrater etter klokka 19-20.00.

- Bytt ut fett og karbohydrater med proteiner - proteinsjokolader/shaker med lavt kalorinivå er utmerket som mellommåltid.

Lenke til kommentar

6022080[/snapback]

Det skal ekstremt mye til for at kroppen omdanner proteiner til fett, overskuddet går som regel ut urinen.

En liten oppsummering:

- Mange små måltider i stedet for et par store

- Spis alltid en god frokost

- Rask gange 40-60 minutter 3-4 ganger i uka forbrenner fett best uten å gå på bekostning av eventuell muskelmasse =p

- Ikke spis mye karbohydrater etter klokka 19-20.00.

- Bytt ut fett og karbohydrater med proteiner - proteinsjokolader/shaker med lavt kalorinivå er utmerket som mellommåltid.

6027015[/snapback]

Er ikke den informasjonen jeg fikk fra en av instruktørene ved trenings senteret jeg går på. Fikk beskjed om å drikke protein etter trening fordi drikker jeg før trening, tar kroppen opp det den trenger til bygging der og da, og omdanner resten til fett. Om jeg tok den etter trening, var det best for da trengte kroppen byggesteiner. Om jeg var i fysisk aktivitet hele dagen, gjorde det ikke noe om jeg tok en proteinshake til frokost.

Hører mer på en som har gått skole som personelig trener når det kommer til slike ting :)

Lenke til kommentar

Mine tanker om joggetur vs. gåtur(har egentlig ikke peiling):

Jogging er en lite effektiv transportmetode, så man bruker/forbrenner mer energi per meter. Når man jogger er hastigheten omtrent dobbelt så stor som når man går(tror jeg). Til sammen betyr dette at man forbrenner mer om man jogger i en halvtime en går i en time. Om du som meg synes det å jogge/gå er veldig kjedelig(det hjelper med musikk), slipper du med kanskje en tredjedel av tiden om du velger jogging. En annen stor fordel med jogging, er jo at du faktisk kommer i litt bedre form. Om man går oppnår man ikke så mye mer enn å forbrenne noen kalorier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...