Vighilicious Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei. Jeg har nylig startet å skape musikk med Cubase. Tidligere har jeg brukt FL studio og Reason, men har endt opp med å lære meg cubase nå. Det har vært en lang prosess før jeg kom i gang med cubase for noen måneder siden, og jeg har aldri vært borte i VSTer før, men har forstått at det er en stor del av selve cubase, så jeg tenkte jeg kunne starte en tråd der vi anbefaler VSTer! Til nå har jeg testet ut Cakewalk Rapture, Native Instruments Absynth 3, og noen flere, men husker ikke navnene i farten. Dette er i hvertfall to veldige gode synther som funker bra med Cubase. De er litt avanserte, men de er verdt å lære seg. Hvis noen kan anbefale andre VST-er så skriv i vei! En ting jeg savner med Cubase er en god Sampler. Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Kontakt fra Native Instruments skal være en bra sampler, etter det jeg hører. Har ikke testet noen slike selv, så jeg kan ikke si så mye om det. Det har garantert kommet noe nytt siden den også. Noen saker jeg vil anbefale: Steinberg: The Grand Et av de første store VST-pianoene som kom, på den tiden var den one of a kind. Dette passer perfekt i en band-sammenheng der pianoet trenger å skjære igjennom litt. Ok til klassisk, men litt for rockete og mangler den store varme klangen som skal være i et skikkelig konsertflygel. Det fins mange andre varianter som er bra til dette, men vil man ha et relativt lettkjørt vellydende piano til bruk i en miks anbefaler jeg The Grand på det varmeste. Nå er jo 2-utgaven ute, som visstnok skal være mye bedre. Native Instruments: B4 II Etter min mening den beste simuleringen av tonehjulorgel noensinne, kanskje med unntak av selveste Hammonds egen simulering, som er et fullverdig orgel som koster 100 000. B4 kom på markedet for flere år siden, og viste seg å banke samtlige simuleringer i et lite ressurskrevende VST-program. Nå er B4 II ute med oppgraderte tonehjul, flere amp-modeller, flere presets, til og med simulering av harmonium og klassiske orgler som Vox og Farfisa. Alt er syntese, ingen samplinger av noe slag. Leslie, perc og vibrato låter svært realistisk, selv lekkasjen mellom tonehjulene er bevart og gir lyden den særegne følelsen. Toontrack: Drumkit From Hell Superior Kongen på haugen innen trommesamples. En svær pakke på 35GB (9 DVD-plater) med over 85 000 samples. Dette inkluderer et stort spekter av trommer, bl.a. over 60 cymbaler. Hver enkelt tromme er samplet grundig med både høyre- og venstreslag, svakt til sterkt, forskjellige effekter etc... Selv overhøring mellom mikrofonene er på plass, og får det til å låte akkurat som om man hadde en trommis i studio. Om man spiller/programmerer det godt vil det låte 100% autentisk, og det er ingen overdrivelse. Man kan ikke høre at dette er samplede trommer om man har gjort jobben godt nok. Dette krever at man har en viss peiling på å mikse trommer, men kort sagt er dette et fantastisk VST-instrument. ... mine 3 store som alltid brukes. Lenke til kommentar
Boneraw Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hvordan adder man nye VST'er i Cubase? jeg prøver å installere, men ingenting dukker opp i VST instruments i cubase. (ville gjerne hatt sytrus og wasp) pft Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå