Gå til innhold

Blåse Luft Inn I kabinettet Eller Suge Lufta Ut


Koyo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Enkelt svar, blås inn luft fra siden eller frontsiden, blås ut luft på baksiden. Men du vil uansett tjene bedre på å ha den til å suge inn selv om den er på baksiden enn å ha kun utsug.

 

Mvh. Rise

6000817[/snapback]

 

 

Det at det er forran eller på siden innsug skal være. Er jo ikke et fasit svar. Det er kun rett svar pga kabinett fabrikantene lager kaibnetteten slik dem gjør. Grunnen til at det at forran er inn og bak er ut som regel er "rett", er at dem som lager kabinetter setter hk og PSU på den måten dem gjør. Hadde dem snudd hk og tatt det lengre opp, så hadde det vært plass til en vifte i bunn og da skulle denne sugd INN!

 

 

Jeg er veldig usikker på om jeg ville blåst ut eller sugt inn når du kun har en vifte. Men jeg tror det hadde blitt ut. Du har varme fra CPU og PSU der som burde komme seg ut, så jeg ville satt viften til å suge ut. - Hadde du satt den til å blåse inn, kan du risikere å få med varmluft fra PSU inn igjen, og dette er lite gunstig.

Lenke til kommentar

Eg ville ha satt vifta til å blåse inn.

Dersom du kun har ein vifte til å suge luft ut vil du få undertrykk i kabinettet og luft vil bli sugd inn i alle sprikker. Det vil gi deg eit støvproblem inne i kabinettet.

 

Blåser vifta luft inn vil du få overtrykk. Det vil resultera til at lufta inne i kabinettet vil bil "pressa" ut alle hull og ein er kvitt støvproblemet. Husk at PSU suger luft ut av kabinettet, så noko luft må inn uansett for at den skal få noko å kjøla seg ned med.

Lenke til kommentar
Eg ville ha satt vifta til å blåse inn.

Dersom du kun har ein vifte til å suge luft ut vil du få undertrykk i kabinettet og luft vil bli sugd inn i alle sprikker. Det vil gi deg eit støvproblem inne i kabinettet.

 

Blåser vifta luft inn vil du få overtrykk. Det vil resultera til at lufta inne i kabinettet vil bil "pressa" ut alle hull og ein er kvitt støvproblemet. Husk at PSU suger luft ut av kabinettet, så noko luft må inn uansett for at den skal få noko å kjøla seg ned med.

6043863[/snapback]

 

Jeg synes det var ett kjempebra svar Ødd, fikk meg til å tenke litt.

Jeg anskaffet meg ett 3R systems 203B kabinett nå før påske og har endelig

fått tid til å mekke litt på det. Kabinettet har rundt 50tusen små hull, ifølge

reklamen iallefall.

 

Foreløpig har jeg 2stk 120mm nede(hvorav en er medfølgende kabbet), i front, som suger luft inn, i tillegg en 80mm står direkte ved siden av den indre 120mm framme, altså ved hovedkortet og blåser luft

inn der også.Disse 3 viftene blåser altså luft inn hvor harddiskene er montert.

Deretter står det også en 80mm vifte ved siden av CPU og blåser inn den også.

Jeg har faktisk kun PSU som blåser luft ut.

 

Jeg har 50 tusen hull i kabinettet, men jeg har åpnet det nå etter TG,

og det har faktisk vært svært lite støv inni det. I stor motsetning til visse andre sitt kabinett..

Kanskje dette er tingen? Bare blåse luft inn?

Forsåvidt kunne jeg tenkt meg å ha en vifte i topp som blåser ut.

Lenke til kommentar

Bare en vifte virker litt skummelt - hva kjøler harddisker i front?

 

I utgangs punktet ville jeg hatt den under PSUen til å trekke luft UT av kabinettet. Om den blåser luft inn vil den danne en "loop" hvor PSU trekker luften ut igjen og du vil hovedsaklig bare få ny luft til cpu/psu. Da kan harddisker lide...

 

... men det er sant som det skrives over - overtrykk i kabinettet er som regel å foretrekke.

Lenke til kommentar
:roll: Hei har Kunn 1 Kabinett vifte og den er på 120 cm  den står Montert bak på Pc en Rett under Powersuplyen Bør denne vifta Blåse lufta Inn i kabinetten eller Bør den Suge Lufta Ut av Kabinettet

5999239[/snapback]

 

Så nærmere på bildet ditt og ser jo at det er ett bra støv lag du har over hele

hovedkortet og alle vifter.Er jo slettes ikke noe pent eller bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...