Sonic^^ Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei! Jeg skal snart ha en operasjon "Stille PC" Jeg har et ASUS SLI SE med en chipset vifte som bråker, 7900GT vifte som bråker og stock vifta til CPU. Men jeg lurer på om en Scythe Ninja uten en vifte klarer å kjøle ned CPUen min? Jeg har ganske bra luftgjennomstrømming, en vifta forran og en bak (120mm) , pluss en 92mm vifte i sidedøren. Noen formeninger? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 å denne skal kjøle X2'en din på 2.7Ghz eller stock? Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 å denne skal kjøle X2'en din på 2.7Ghz eller stock? 5998934[/snapback] Blir ganske sikkert på stock, men vist jeg ser at temp'sa er bra tar jeg meg selfølgelig en tur i bios Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hvordan er kjølingen ellers i kabinettet? Jeg har ninja selv, og tror med rett kjøling, at den tar de fleste prossessorene med passiv. Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Med sidedør er det 30c i kabinettet, men vet ikke hvordan det er uten sidedør. Men jeg er veldig usikker med valget på CPU-kjøler. Hvilke av disse kjølerene er stillest og kjøler best? Big Typhoon Scythe Ninja m/ vifte CNPS9500 Endret 28. april 2006 av Sonic^^ Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Best er veldig vanskelig å si. Hva som kjøler mest har for mange faktorer innspill i at det å svare på sånt ut i fra tall og bokstaver(beskrivelse/specs) er umulig. Støynivået kan man jo lese av. På Ninja (Og Big Typhoon?) kan man velge vifte selv, dette er noe du ikke kan gjøre på Zelman sin kjøler. Det å ikke kunne bytte vifte ser jeg på som en stor ulempe, og derfor ville jeg ikke valgt Zelman sin. Big typhoon er 200 gram tyngre og, etter det jeg ser, har et litt høyere vektpunkt. (Hvis dette er rett) Vil den kjøleren være en større belastning for HK. HK vil nokk tåle dette uten problemer, men det er noe som burde tenkes på med tanke på frakting av PC o.l. Ninja er faktisk minst, hvis man ser bort i fra høyden, av de to kjølerene. Dette vil si at du må ha bedre klaring rundt kjøleren vis du går for "Big'n" Dette er iallefall mine synspunkt ut i fra specs. Håper det hjelper litt da:) P.S. sry at jeg tok vekk Zelman kjøleren, men nå du ikke kan velge vifte selv, så synes ikke jeg det er vits å vurdere det Lenke til kommentar
Sonic^^ Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Best er veldig vanskelig å si. Hva som kjøler mest har for mange faktorer innspill i at det å svare på sånt ut i fra tall og bokstaver(beskrivelse/specs) er umulig. Støynivået kan man jo lese av. På Ninja (Og Big Typhoon?) kan man velge vifte selv, dette er noe du ikke kan gjøre på Zelman sin kjøler. Det å ikke kunne bytte vifte ser jeg på som en stor ulempe, og derfor ville jeg ikke valgt Zelman sin. Big typhoon er 200 gram tyngre og, etter det jeg ser, har et litt høyere vektpunkt. (Hvis dette er rett) Vil den kjøleren være en større belastning for HK. HK vil nokk tåle dette uten problemer, men det er noe som burde tenkes på med tanke på frakting av PC o.l. Ninja er faktisk minst, hvis man ser bort i fra høyden, av de to kjølerene. Dette vil si at du må ha bedre klaring rundt kjøleren vis du går for "Big'n" Dette er iallefall mine synspunkt ut i fra specs. Håper det hjelper litt da:) P.S. sry at jeg tok vekk Zelman kjøleren, men nå du ikke kan velge vifte selv, så synes ikke jeg det er vits å vurdere det 6004615[/snapback] Takk skal du ha, ble en del klokere Handlisten min vil se ganske sånn ut; Zalman chipset kjøler ThermalTake Big Typhoon Zalman VF900-Cu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå