Gå til innhold

Ny vaskemaskin/komfyr fra Komplett.no ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er vel opptil flere her på forumet som jobber eller har jobbet i el-kjeder, og jeg tillater meg å spørre om prosentvis turnover på de forskjellige typene produkter? Dette sier iallefall meg mer enn "det er masse fortjeneste på hvitevarer/neida det er det ikke"

OT: Ericcson hadde en mobiltelefon som var motstandsduktig mot vannsprut og støt, husker ikke modellen men har hørt via via at de slutta å produsere den fordi den varte så lenge at folk ikke kjøpte ny etter et år slik man ellers pleier. Imidlertid er vel dette ikke så oppsiktsvekkende når det gjelder mobiltelefonprodusenter.

Lenke til kommentar
Jeg jobber selv hos forhandler av hvitevarer, så jeg kjenner fakta.
Hvis du driver med hvitevarer så kjenner du kanskje ikke brunevarebransjen så godt...

Jobber du i en hvitevarebutikk som virkelig tjener så mye penger at du kaller den en gullgruve, så forbli i jobben og kjøp aksjer i firmaet. Den butikken må være unik...

Jeg har jobbet i elektrobransjen i mange år, både med brunevarer og hvitevarer. En del av tiden også med telematikk og en kort tid med data. De siste årene har fortjenesten i snitt vært omtrent lik på brunevarer og hvitevarer, men variasjoner finnes sikkert med lokale forhold og produktmix. Å snakke om gullgruve i elektrobransjen er å være på feil jorde. Det man kan tjene litt ekstra på er tilbehør, men man får aldri stort nok volum til at det blir mye penger av det.

6017721[/snapback]

Da bør arbeidsgiveren din vurdere avtalene med sine leverandører, for noe gjør de feil...

Lenke til kommentar
Jeg jobber selv hos forhandler av hvitevarer, så jeg kjenner fakta.
Hvis du driver med hvitevarer så kjenner du kanskje ikke brunevarebransjen så godt...

Jobber du i en hvitevarebutikk som virkelig tjener så mye penger at du kaller den en gullgruve, så forbli i jobben og kjøp aksjer i firmaet. Den butikken må være unik...

Jeg har jobbet i elektrobransjen i mange år, både med brunevarer og hvitevarer. En del av tiden også med telematikk og en kort tid med data. De siste årene har fortjenesten i snitt vært omtrent lik på brunevarer og hvitevarer, men variasjoner finnes sikkert med lokale forhold og produktmix. Å snakke om gullgruve i elektrobransjen er å være på feil jorde. Det man kan tjene litt ekstra på er tilbehør, men man får aldri stort nok volum til at det blir mye penger av det.

6017721[/snapback]

Da bør arbeidsgiveren din vurdere avtalene med sine leverandører, for noe gjør de feil...

6056849[/snapback]

Hva mener du egentlig med den siste posten? Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...