Jarmo Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Komplett søker til kjøkkenet osv. satsning på hvitevarer. http://pub.tv2.no/nettavisen/na24/article622114.ece Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jaja, kan nok være lurt det. Positivt for kundene som får enda mer konkurranse på hvitevaremarkedet med dertil lavere priser, men kan være skummelt for "vanlige" butikker hvor kundene bare kommer og prøver og "tar" på varene før de går hjem og bestiller på komplett. Lenke til kommentar
coban Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det er ikke så vanskelig da, tror dette kommer til å gå bra for de butikkene som ønsker å gjøre kundene sine fornøyde. Scenario- Kunde ser tilbudet til komplett, han tar det med seg ned til nærmeste butikk. "Du..! Jeg fikk denne fra komplett, kan du matche denne?" Butikk: "Nei ikke akkurat den modellen, men jeg har denne- og denne kan du få idag." Jeg har liten tro til at folk faktisk kjøper møbler usett på internett. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Tja, snart blir vel et handlescenario hos komplett.no følgende: Nytt skjermkort, en tube kjølepasta, nytt kjøleskap, hundefòr og vinterdekk. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Nå begynner vel nettbutikken å leve opp til navnet sitt! Edit: RE: neste post.. fjernet en tydelig misforståelse Endret 28. april 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 ...elbutikker har vanvittig inntjeningsprosent på hvitevarer!Enten er dette en skrivefeil eller så vet du ikke hva du prater om; Stadig lavere marginer og høyere kostnader som de fleste andre bransjene. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 (endret) ...elbutikker har vanvittig inntjeningsprosent på hvitevarer!Enten er dette en skrivefeil eller så vet du ikke hva du prater om; Stadig lavere marginer og høyere kostnader som de fleste andre bransjene. 6002426[/snapback] Hehe ! Ja.. hvitevarer har desitert de dårligaste marginene i elektronik-bransjen. skjønner ikke hvorfor Komplett ruter seg bort i disse. Store og tunge, krever mye lagerplass og arbeidsintensiv håndtering. En retur så er fortjenesten vekke for ti stk. Endret 28. april 2006 av jarmo Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 ...elbutikker har vanvittig inntjeningsprosent på hvitevarer!Enten er dette en skrivefeil eller så vet du ikke hva du prater om; Stadig lavere marginer og høyere kostnader som de fleste andre bransjene. 6002426[/snapback] Hehe ! Ja.. hvitevarer har desitert de dårligaste marginene i elektronik-bransjen. skjønner ikke hvorfor Komplett ruter seg bort i disse. Store og tunge, krever mye lagerplass og arbeidsintensiv håndtering. En retur så er fortjenesten vekke for ti stk. 6002539[/snapback] Hvitevarer er den varegruppen som gir best marginer skal jeg si deg... i forhold til data og brunevarer, er hvitevarer en gullgruve.... Dette gjelder både på nett og i fysiske butikker. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hvitevarer er den varegruppen som gir best marginer skal jeg si deg... i forhold til data og brunevarer, er hvitevarer en gullgruve.... Jeg siterer meg selv:"Enten er dette en skrivefeil eller så vet du ikke hva du prater om". Marginene er omtrent like dårlige på både hvitevarer og brunevarer, og det finnes vel ingen form for salg av kapitalvarer som kan kalles gullgruve... Lenke til kommentar
Dr. Phil Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Hvitevarer er den varegruppen som gir best marginer skal jeg si deg... i forhold til data og brunevarer, er hvitevarer en gullgruve.... Jeg siterer meg selv:"Enten er dette en skrivefeil eller så vet du ikke hva du prater om". Marginene er omtrent like dårlige på både hvitevarer og brunevarer, og det finnes vel ingen form for salg av kapitalvarer som kan kalles gullgruve... 6009132[/snapback] Jeg jobber selv hos forhandler av hvitevarer, så jeg kjenner fakta. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Venter bare på komplett.no pizzaen jeg Den bør vel bli frakta som express da... Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Jeg jobber selv hos forhandler av hvitevarer, så jeg kjenner fakta.Hvis du driver med hvitevarer så kjenner du kanskje ikke brunevarebransjen så godt... Jobber du i en hvitevarebutikk som virkelig tjener så mye penger at du kaller den en gullgruve, så forbli i jobben og kjøp aksjer i firmaet. Den butikken må være unik... Jeg har jobbet i elektrobransjen i mange år, både med brunevarer og hvitevarer. En del av tiden også med telematikk og en kort tid med data. De siste årene har fortjenesten i snitt vært omtrent lik på brunevarer og hvitevarer, men variasjoner finnes sikkert med lokale forhold og produktmix. Å snakke om gullgruve i elektrobransjen er å være på feil jorde. Det man kan tjene litt ekstra på er tilbehør, men man får aldri stort nok volum til at det blir mye penger av det. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Jeg håper at dette blir bra jeg. Mer konkurranse liker jeg. BTW: En lokal butikk(ikke komplett) skulle slutte med en type komfyr fordi den var så god at de tjente for lite på reparasjoner :!: Endret 1. mai 2006 av efikkan Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Mr D: Jeg har jobbet og jobber i en elektrobutikk som selger småvarer, hvitevarer, brunevarer, data og telematikk. Tilbehør er jo såklart det man tjener mest på (brutto fortjeneste), men hvitevarer ligger desidert klart foran både brunevarer, data og tele. Komplett ligger nok på en snittfortjeneste på rundt 5-6%, hvis de kan ta inn hvitevarer, selge de 500 kr. billigere enn butikken så kan de kanskje øke den prosenten med en halv prosent eller kanskje en prosent! efikkan: Husk at de fleste reperasjoner de 5 første årene dekkes av leverandøren uansett... Endret 1. mai 2006 av datating Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 efikkan: Husk at de fleste reperasjoner de 5 første årene dekkes av leverandøren uansett... 6024187[/snapback] Ja jeg vet det. Men jeg synest det var rart at et produkt var for feilfritt til å selge. Det sier litt om holdningen til butikken. Men dette var som sagt ikke Komplett. Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Vel... de har drevet med noe småhvitt en liten stund, og de har ikke skremt meg med prisene sine... Tar dette med stor ro :-) Lenke til kommentar
BMP Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hva med baderomsmøbler og sykler? DEAL har jo utvidet sitt sortimentutrolig de site åra så hvorfor ikke komplett også. Grilldresser og kulegriller nå som sommeren nærmer seg. Får sikkert solgt endel til kampingplassfolk, og de er det jo ganske mange av etterhvert. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Hva med baderomsmøbler og sykler? DEAL har jo utvidet sitt sortimentutrolig de site åra så hvorfor ikke komplett også. Grilldresser og kulegriller nå som sommeren nærmer seg. Får sikkert solgt endel til kampingplassfolk, og de er det jo ganske mange av etterhvert. 6024628[/snapback] Ja hvorfor ikke? Komplett og netshop har også fått en del verktøy og forskjellig i det siste. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 Kanskje de skal tilby artige artikler som datakjeden gjør... hva slår vel en "dustsucker"? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 1. mai 2006 Del Skrevet 1. mai 2006 det største problemet med hvitevarene er jo logistikken rundt. det tar veldig stor plass på lageret, og gutta fra dhl som leverer dritten bruker dem jo som målskiver for trucken sin. transportskader er dagligdags, og det tar mye tid å holde orden på alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå