Gå til innhold

Trenger 19 skjerm ( grafisk design )


Gribuz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HVa med en 17" lcd. Like stor som en vanlig 19" og tar mye mindre plass. Bedre bilde etter mange timer foran skjermen og med dvi kabel fra skjermkortet blir det uslåelig.

 

Koster bittelitt mer en 5000, men mener det er verdt det.

 

Om dette er uaktuelt så se på sony, viewsonic og evt. eizo crt om de har skjermer i den prisklassen. Andre merker ville jeg nok holdt meg unna.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-02 12:52, skrev Stonescream:

HVa med en 17" lcd. Like stor som en vanlig 19" og tar mye mindre plass. Bedre bilde etter mange timer foran skjermen og med dvi kabel fra skjermkortet blir det uslåelig.


Koster bittelitt mer en 5000, men mener det er verdt det.


En 17" LCD er 17", en 19"CRT er 18". For 5000,- får du ikke en god 17" LCD

Lenke til kommentar

Let! Det kan hende du gjør et kupp ved å sjekke litt rundt, så finner du kanskje en 21" med gode spec. og flat front til rundt 5000kr.

 

Hvis du ikke finner en brukbar 21" til dn prisen så er det faktisk mange bra 19" til under 3500 nå. (Snakker om 1280x1024 @ 90Hz, 0,21dpi og flatt billedrør) Diamandtron billedrør er også bra. (Har ikke de stripene som Trinitron) Den som leter den finner!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 17:59, skrev Simen1:

Diamandtron billedrør er også bra. (Har ikke de stripene som Trinitron)


Diamondtron-rørene har også de nevnte stripene; de bruker samme teknologi (aperture grille) som Sony Trinitron, men produseres av Mitsubishi.

 

Men det finnes flate bilderør uten behov for disse støttetrådene. LG Flatron er et slikt.

 

Uansett er det ikke noe å bry seg om - disse to hårtynne strekene venner man seg til med en gang.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-03 23:56, skrev the mean one:

har en hyundai f910 flat...

merker ikke no til de røra dere prater om



 

du har flat ja men det betyr ikke du har trinitron/Diamandtron billedrør,mange flat skjermer som leveres uten de men med vanlige billedrør.

http://pcworld.com/reviews/article/0,aid,105095,00.asp

der har du de 10 beste skjermene de har testa.

samsungen der er jo perfekt:Great choice for sharp text or brilliant graphics. Navigating this flat-screen monitor's menu controls is intuitive; MagicBright technology enhances images with fixed color-temperature settings.

 

[ Denne Melding var redigert av: Danny på 2002-10-04 00:07 ]

Lenke til kommentar

LG Flatron 915FT plus er en meget god skjerm for de lusne 3.500,- den koster. Flatron teknologien begynner å bli fullt på høyde med Trinitron når det gjelder billedkvalitet / fargegjengivelse. Sitter selv på slike til daglig, og den anbefales på det sterkeste.

 

Det er i alle fall ikke noe poeng å legge penger i en Trinitron skjerm som koster > 1.000,- mer! Skal du gå høyere, så gå opp i størrelse.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Hva er det som er så mye bedre med Trinitron enn for eks. Flatron og Shadow mask? Jeg skal ha med en ny 19" skjerm. Det jeg ser etter er en skjerm som er meget bra i spill!! Har en LG99G shadow mask nå. Syns den er ganske dårlig i spill.

En kammerat har LG915+ Flatron, syns den er bra i spill hvis ikke mange av dere syns jeg bør gå for en Trinitron skjerm så går jeg får LG915FT+

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...