the_fire Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Hadde jeg vært den lærern sku den kødden fått grisjuling :!:også er det jo fra oppi nord så hva kan du forvente deg, ska æ dræp dæ :!: ......høre jo SÅ saklig ut da 5999651[/snapback] Så man kan forvente seg mindre av folk opp i nord, enn andre steder Hadde du gitt denne ungen juling som lærer, hadde det nok vært flere oppslag om deg i avisene enn du kan drømme om. Og du hadde neppe fått jobb som lærer igjenn med det første. Men jeg antar at du ikke er personen som blir lærer for 10-åringer da. Politiet vil i verste fall få han omplassert, noe som er ganske ille for gutten. Gutten vil få det mye verre en slik han har det nå (med mindre familien hans er veldig ond mot han, noe jeg tviler på). Men læreren burde jo ha tenkt på dette. Han burde vite konsekvensene av en anmeldelse, ellers er han dum. Og om han vet konsekvensene av en anmeldelse, er han også dum.5999632[/snapback] Hvis det å blande inn det offentlige i problemet nærmest vil garantere en forværring av situasjonen, da er det noe alvorlig galt med det offentlig systemet vårt. 5999767[/snapback] Men var det rett å kalle inn det offentlige? Jeg håper læreren har tenkt gjennom konsekvensene av det. Om det offentlige vil ødelegge mer kan man aldri vite. De kan godt gjøre det bedre. Men kunne læreren ha løst saken på en annen måte, ved å kalle inn politiet til en samtale, slik NRK nevner i den artikkelen jeg linket til? Endret 27. april 2006 av The_Fire Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vist det var slik at denne gutten gjorde det fast, hele tiden så kan jo jeg skjønne han gjorde det for å statuere et eksempel.. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Vet ikke hvordan situasjonen var i sin helhet, men tror nok det læreren burde gjort var å gå til foreldrene i stede for politiet Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg støtter læreren helt og holdent, dette må tas opp med rette myndighet. En 10-åring er ikke lenger en liten pjokk som ikke er i stand til å sette sine trusler ut i livet. Jevnfør denne : My Webpage Alder er ikke lenger noen hindring, bare synd at loven ikke holder tritt med samfunnets råhet. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 Jeg støtter læreren helt og holdent, dette må tas opp med rette myndighet. En 10-åring er ikke lenger en liten pjokk som ikke er i stand til å sette sine trusler ut i livet. Jevnfør denne : My Webpage Alder er ikke lenger noen hindring, bare synd at loven ikke holder tritt med samfunnets råhet. 6012113[/snapback] Men politiet er ikke rette myndighet. Vi har barnevernet. Hadde læreren gått til barnevernet med saken, ville han/hun blitt tatt mer seriøst. Det er ingenting politiet kan eller burde gjøre i denne saken, annet enn å kalle inn barnevernet (en samtale vil også hjelpe litt, men tror ikke politifolk er pedagogiske nok til dette). Lenke til kommentar
*Titan* Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Hmm.. Er denne 10-åringen innvandrer? Ikke for å sette ut innvandrerene, de er som regel hyggelige! Men så er det de som kommer hit for å skaffe seg respekt, og som gjør det ved å opptre voldelig og uhøflig.. Han som kjører skolebussen vår er fra Kosovo - tror ikke jeg har møtt en mer morsom og hyggelig person enn han jeg! Som en kamerat sier det; "Jeg har ikke noen problemer med innvandrere i det hele tatt! Men jeg har et veldig stort problem med de som ikke klarer å oppføre seg som folk!" Egentlig ganske enig med han. Det er duster blant innfødte nordmenn også. Det er bare det at de forekommer hyppigere blant våre nye landsmenn. Teorien med ungen, som fikk meg til å skrive reply i det hele tatt, var atferden. Enten så har 10-åringen psykiske problemer, eller så har han identitetsproblemer. Og til slutt må jeg beklage på det sterkeste hvis noen føler seg truffet. Det er ikke intensjonen med posten i det hele tatt. //*TiTaN*\\ Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Politiet vil i verste fall få han omplassert, noe som er ganske ille for gutten. Gutten vil få det mye verre en slik han har det nå (med mindre familien hans er veldig ond mot han, noe jeg tviler på). Men læreren burde jo ha tenkt på dette. Han burde vite konsekvensene av en anmeldelse, ellers er han dum. Og om han vet konsekvensene av en anmeldelse, er han også dum.5999632[/snapback] Hvis det å blande inn det offentlige i problemet nærmest vil garantere en forværring av situasjonen, da er det noe alvorlig galt med det offentlig systemet vårt. 5999767[/snapback] Men var det rett å kalle inn det offentlige? Jeg håper læreren har tenkt gjennom konsekvensene av det. Om det offentlige vil ødelegge mer kan man aldri vite. De kan godt gjøre det bedre. Men kunne læreren ha løst saken på en annen måte, ved å kalle inn politiet til en samtale, slik NRK nevner i den artikkelen jeg linket til? 5999774[/snapback] Det vet vi ingen ting om. Og det er ingen vits i å spekulere. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Saken er nå henlagt av politiet, noe som var klart hele tiden at de ville gjøre det. Så kan det ha hjulpet noe å anmeldt gutten? Nei. Ville noe annet hjulpet mer? Ja. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Jeg må si jeg er enig med læreren. Drapstrusler skal anmeldes uansett synes jeg, om det kommer fra en 10-åring eller ei. Og man lærer også denne frekke 10-åringen at det faktisk er konsekvenser med å true noen på livet, uansett hvor uskylding han har ment det. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Man må jo selvfølgelig se an situasjonen. Det er godt mulig denne eleven har terrorisert både lærer, elever og foreldre i all den tid. Man bør ikke alltid la seg lure av alderen. I en alder av 10 år, kan ungen ha seriøse problemer med å beherske seg selv. De begynner også å bli ganske sterke (mye sterkere enn man skulle tro). Om politianmeldelse er den riktige veien å gå, betviler jeg dog ganske sterkt. Hvis ungen har så alvorlige problemer, burde PPT og barnevern bli koblet inn. En 10 år gammel unge kan ikke bli strafferetslig forfult i Norge uansett. Er det derimot en helt vanlig frase sagt i affekt av en "normal" unge, så har jeg ingen forståelse for anmeldelsen. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Overvurderer man ikke litt her? Jeg skulle tro at han gutten rett og slett ble drittforbanna, og ga uttrykk for dette gjennom denne "trusselen". Det er da forholdsvis normalt å si ting man egentlig ikke mener når man er sinna. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Det er det, men man kan jo aldri vite hva som har skjedd Det blir bare spekuleringer uansett. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 12. mai 2006 Del Skrevet 12. mai 2006 Overvurderer man ikke litt her? Jeg skulle tro at han gutten rett og slett ble drittforbanna, og ga uttrykk for dette gjennom denne "trusselen". Det er da forholdsvis normalt å si ting man egentlig ikke mener når man er sinna. 6087034[/snapback] Det er ikke forholdsvis normalt med drapstrussler. Og som sagt, vi kjenner ikke forhistorien. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg mener læreren overreagerte på første forseelse. Kan tenke meg at 10åringen følte seg litt dum etter å ha velta på sykkelen inne i skolegården,og kanskje slo han seg. Det var sikkert andre elever i nærheten som kanskje tilogmed lo av det. Som en form for "dobbel straff" sier læreren til han at sykkelen skal beslaglegges, sannsynligvis i påhør av flere elever, dette kan jo ha fått det til å tippe over for gutten slik at sten og draqpstrusler "haglet". Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Fin liten historie du diktet opp der mrmus. Jeg kan tenke meg at denne unge bøllen med vilje skrensa sykkelen rett mot lærern så han måtte hoppe unna for å ikke bli truffet. Og når læreren ba han om å være forsiktig, så var det bare "kjeften gammer'n" og fingern som svar. Når læreren så ville ta fra ham sykkelen, så ble det steinkasting og drapstrussler. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Fin liten historie du diktet opp der mrmus. Jeg kan tenke meg at denne unge bøllen med vilje skrensa sykkelen rett mot lærern så han måtte hoppe unna for å ikke bli truffet. Og når læreren ba han om å være forsiktig, så var det bare "kjeften gammer'n" og fingern som svar. Når læreren så ville ta fra ham sykkelen, så ble det steinkasting og drapstrussler. 6093682[/snapback] Jøøss! Du har funnet helgeformen!! Nå har jeg bare forholdt meg til det som sto skrevet i media, så diktningen ser jeg at du får bedre til. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Takk takk! Jeg ble jo inspirert av din søte historie til å dikte litt selv. Men poenget er igjen, vi kjenner ikke til situasjonen. At media ikke gjengir noen forhistorie, betyr ikke at det ikke er en. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Takk takk! Jeg ble jo inspirert av din søte historie til å dikte litt selv. Men poenget er igjen, vi kjenner ikke til situasjonen. At media ikke gjengir noen forhistorie, betyr ikke at det ikke er en. 6094803[/snapback] Velbekomme! Sant nok vi kjenner ikke til evnt. historikk, men min diktning var basert på opplysningene i media, ikke vinklet i noen retning. Jeg håper at historien som ligger bak "frikjenner" læreren for å reagere som han gjorde. Forøvrig ønsker jeg deg en riktig så utviklende helg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå