Gå til innhold

Age of Conan eller Lord of the rings?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Turbine har ikke den beste trackrecorden når det gjelder MMORPGS. AC1 var forsovet et bra spill, for den generasjonen. AC2 ble en flopp. D&D har ikke helt slått ann. Vi får bare håpe de klarer å produsere noe fengende denne gangen.

 

AO var forferdelig i starten, men har visst hatt en tilhengerskare til tross for de tekniske problemene i starten. Får håpe de klarer å lansere Conan uten de store brølerene.

Lenke til kommentar
Som nevt i ett tidligere tråd om dette så trur man at det blir

PvP = Conan

PvE = LOtR

6000243[/snapback]

Jeg spiller ikke noe særlig rpg, og har aldri spillt mmorpg før. Men ser at PvP og PvE går igjen i diskusjoner ang. slike spill.

 

Hva står det for? :blush:

6002681[/snapback]

 

PvP = Player versus Player

PvE = Player versus Enviroment

 

Altså om du slåss kun mot omgivelsene, eller også mot andre spillere.

Lenke til kommentar

Kommer an på slåssesystemet syns jeg til AoC. Høres jo mektig bra ut men det gjorde Matrix Online også helt til jeg prøvde det. Det var spådd å bli det PERFEKTE MMORPG og ble det motsatte :( Så håper Funcom gir oss ordentlig realtime slåssing.

 

WoW er også populært for at det er ganske lett å sette seg inni tror jeg og krever ikke mye av en PC. AoC blir litt hardere vil jeg si siden du må svinge sverdet selv istedenfor å trykke 1,2,3,4,5,6 i forskjellige rekkefølger.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Tror nok Age of Conan blir et av de store spillene. Det slår lotro helt klart. Lotro blir mest sannsynlig en totalt flopp frykter jeg. Mange vil kjøpe det pågrunn av navnet, men vil nok gi det opp ganske fort. Du kan ikke lage et lotr spill uten pvp! Lotr er jo en av de ultimate good vs evil historiene. Da er det bare teit å frata spilleren muligheten til å spille evil. Spesielt når det er snakk om et mmo spill.

 

Age of Conan ser ganske bra ut. Ikke helt sikker på om kamp system kommer til å virke. Det innovative systemet i Dreamfall var jo ikke mye å skryte av. En ting som jeg syns er veldig interessant, er at spillet er både singleplayer og mmo. De 20 første lvl's er totalt singleplayer, med cutscenes, dialog osv. Som et mmo spill som regel ikke har. Etter lvl 20 kan du velge om du vil starte å spille online. En god ide.

Jeg liker også at det endelig kommer et mmo spill som velger å være litt mer voksent. Fint for oss som liker noe med litt mer futt i enn Wow's T rating :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Tror nok Age of Conan blir et av de store spillene. Det slår lotro helt klart. Lotro blir mest sannsynlig en totalt flopp frykter jeg. Mange vil kjøpe det pågrunn av navnet, men vil nok gi det opp ganske fort. Du kan ikke lage et lotr spill uten pvp! Lotr er jo en av de ultimate good vs evil historiene. Da er det bare teit å frata spilleren muligheten til å spille evil. Spesielt når det er snakk om et mmo spill.

 

Age of Conan ser ganske bra ut. Ikke helt sikker på om kamp system kommer til å virke. Det innovative systemet i Dreamfall var jo ikke mye å skryte av. En ting som jeg syns er veldig interessant, er at spillet er både singleplayer og mmo. De 20 første lvl's er totalt singleplayer, med cutscenes, dialog osv. Som et mmo spill som regel ikke har. Etter lvl 20 kan du velge om du vil starte å spille online. En god ide.

Jeg liker også at det endelig kommer et mmo spill som velger å være litt mer voksent. Fint for oss som liker noe med litt mer futt i enn Wow's T rating  :thumbup:

6004525[/snapback]

 

Har du prøvd Lotro BETA egentlig?

 

Alt tyder på at Lotro blir "WoW2", systemet er så godt som det samme.. Eller egentlig akkurat det samme, bare litt mer kompleks og med nye ting..

Grafikken er utrolig pen og se på..

Et av de MMORPG spillene som har inneholdt mist BUG's i BETA versjon..

Alt tyder godt for Lotro.. Så godt som alle som har testet det har konkludert med at de holder seg til det.. Over 10.000 av bestilte Burning Crusade etter forrige helgs "stress test"..

 

Jeg fryktet også at Lotro skulle bli en flopp.. Litt pågrunn av Lotr spill har en tendens til å bare bli melket, og ikke bli jobbet skikkelig med..

Også tok Turbine over for Vivendi Universal.. Og jeg er ikke Turbine sin største fan for å si det sånn..

 

Men etter å ha prøvd BETA'en, så solgte jeg WoW kontoen min på stedet..

Fordi dette er bare helt utrolig, kunne nesten strengt tatt sluppet spille sånn som det er nå, i BETA.. Og det ville vært en av de beste MMORPG spillene der ute..

Men litt finjustering må nok til, for at det skal kunne kalle seg bedre enn WoW..

Men det blir det.. Hele spill systemet er bygget opp på databasen i WoW, Vivendi tok rett og slett og kopierte databasen, og starter å legge til ting, og oppgradere den..

Så dårligere enn WoW kan du nesten umulig kalle den..

Pluss at grafikken ikke er "tegnet", bare nydelig å se på.. Men du trenger et skjermkort deretter, får å kunne dra det på max..

Hvis du kan, så ler du bare av WoW sin grafikk etterpå.. Vil faktisk få DX10 støtte etterhvert..

Jeg merket ikke noe hakking i spillet, selv med en fullstendig overbelastet server under "stress testinga", og det virker jo utrolig lovende fra Codemaster's sin side..

Supporten har til nå vært topp, og sammenlignet med den fra WoW.. Så kan det neppe bli stort verre uansett..

Create a character systemet er mye mer detaljert enn WoW, og du har langt flere og bedre RPG funksjoner i spillet.. Noe som WoW strengt tatt ikke har i det hele tatt..

Dette ser utrolig bra ut, Turbine har gjort en kjempe jobb.. Her får du en klart forbedret versjon av WoW, basert på Tolkien sine bøker.. Da kan man ikke lengre si at WoW er kongen..

 

Men er utrolig synd at Lotro har fått så lite media kritikk, virker som de fleste ser på det som en flopp, selv før de har testet det.. Det inkluderte meg..

Og de kan tape veldig mange spillere på den måten, derfor har jeg sendt klage til GameReactor, Gamer.no og Spillmagasinet.. Og bedt dem å ta seg en BETA test, og fortelle verden at en ny konge er født

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar
Nice necro RamGuy! ;) Samt kopiere samme tekst her som i "wow avtar i 2007" tråden? Why?

 

Uansett, jeg står fremdeles på hva jeg har sakt før i denne tråden.

 

Liker man PvE best. Gå til LOTR.

Lyst på ett spill som kan tillby PvP også, join AoC.

7750276[/snapback]

 

jeg orket ikke å skrive så mye.. skal komme med en lang anmeldelse når turbine tillater meg å meddele all info og sånt noe..

 

Er PvP i Lotro da, via monsterplay.. Men det er jo ikke allverden..

Mer som PvP på en PvE server i WoW..

Lenke til kommentar

Jeg vurderte også det..

 

Hadde mye større forhåpninger til Age of Conan, mye på grunn av alt fokuset i media og sånt..

Skjønner ikke hvorfor ingen faktisk tester Lotro, og får det på trykk hvor sjokkerende bra det har blitt..

 

Men jeg går nok for Lotro på grunn jeg ikke har tid eller råd til to MMORPG, fordi jeg elsker Tolkien, og BETA'en er bare helt topp..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...