Evil-Duck Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Skal ha ny Linse til Canon EOS 350D lurte på hvilken jeg burde kjøpe. Skal koste rundt 2500. Vil gjerne at den skal vere litt go å ta nærbilde av ting med den. men også kunne brukest til annet takker for alle svar Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Macrofotografering er jo morsomt da, gir ordentlige nærbilder: Canon EF 50mm f/2.5 Compact Macro Kan også brukes til andre ting, se ulike bilder tatt med Canon's 50mm Macro: http://www.photosig.com/go/photos/browse?id=12986 http://www.photosig.com/go/photos/browse?id=12987 http://www.photosig.com/go/photos/browse?id=26454 Endret 27. april 2006 av Pingla Lenke til kommentar
ottbor Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 skal du ha tele linse, vidvinkel eller fast linse? Har du kit linsen? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 (endret) skal du ha tele linse, vidvinkel eller fast linse?Har du kit linsen? 5998796[/snapback] Ehm... er veldig ny innen Speilrefleks Har kjøpt Dette edit: Kunne tenkt meg en kombi Telelinse og Macro vist det er mulig til så lav pris Edit: Funker denne bra ? Endret 27. april 2006 av evilduck91 Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 "Nærbilde", mener du da at du skal kunne zoome inn på ting som er ett stykke unna eller ta slike bilder som jeg viste til i forrige post? Skal du zoome inn på ting så trenger du ett teleobjektiv slik som denne 75-300mm du refererte til. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 "Nærbilde", mener du da at du skal kunne zoome inn på ting som er ett stykke unna eller ta slike bilder som jeg viste til i forrige post? Skal du zoome inn på ting så trenger du ett teleobjektiv slik som denne 75-300mm du refererte til. 5998872[/snapback] Vil bruke den til litt av hvert Den jeg viste sist post hadde macro sto der hva dette innberer på denne linsen har jeg egentlig ikke peiling på Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 vurderer denne linsen. Heh passer den til Kamerat mit vist ja . er dette en god macro linse ? skal bruke den som fulgte med kameraet til annen fotografering Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg valgte å erstatte kit linsen min med Sigma 17-70mm F2.8-4.5 DC Macro som er vesentlig bedre optisk og bygget enn linsen som du allerede har. I tillegg er det mer lyssterkt, har lengre tele og kan ta gode nærbilder om ikke helt makro. Kostet meg 3000 kroner i butikk. Lenke til kommentar
photoguy Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Altså, ikke flåsete ment det her, men hvis du ikke har særlig peiling, så er det beste og morsomste å kjøpe seg en fotobok. Bruk det objektivet du har, lær det å finne motivet, eksponering, osv. Etterhvert som du bruker kameraet finner du ut om du vil ha et objektiv til makro/portrett uten zoom, eller om du vil ha en zoom som dermed ikke er like god til makro/portrett, ihvertfall i denne prisklassen. Digital fotografering av Magnar Fjørtoft, eller National Geographic fotoboken er to bøker som er glimrende for å lære. Finnes masse andre også, og om du ikke vil bruke penger på det, finnes det garantert 10-talls på biblioteket. Det viktigste er ikke å ha masse utstyr, det viktigste er å kunne bruke det man har. Lære seg å uttrykke seg med kameraet, slik at det blir noe mer enn bare en snapshot (for å sette det litt på spissen) Nå er våren her, masse fine ting å ga bilder av! Endret 27. april 2006 av photoguy Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Altså, ikke flåsete ment det her, men hvis du ikke har særlig peiling, så er det beste og morsomste å kjøpe seg en fotobok.Bruk det objektivet du har, lær det å finne motivet, eksponering, osv. Etterhvert som du bruker kameraet finner du ut om du vil ha et objektiv til makro/portrett uten zoom, eller om du vil ha en zoom som dermed ikke er like god til makro/portrett, ihvertfall i denne prisklassen. Digital fotografering av Magnar Fjørtoft, eller National Geographic fotoboken er to bøker som er glimrende for å lære. Finnes masse andre også, og om du ikke vil bruke penger på det, finnes det garantert 10-talls på biblioteket. Det viktigste er ikke å ha masse utstyr, det viktigste er å kunne bruke det man har. Lære seg å uttrykke seg med kameraet, slik at det blir noe mer enn bare en snapshot (for å sette det litt på spissen) Nå er våren her, masse fine ting å ga bilder av! 6000723[/snapback] Ja fant ut at jeg bestilte Kameraet med orginal linsen og eventuelt kjøpe annen linse om en stund Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå