Gå til innhold

Canon EOS 350D Linse 2500 kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Nærbilde", mener du da at du skal kunne zoome inn på ting som er ett stykke unna eller ta slike bilder som jeg viste til i forrige post?

Skal du zoome inn på ting så trenger du ett teleobjektiv slik som denne 75-300mm du refererte til.

5998872[/snapback]

Vil bruke den til litt av hvert :) Den jeg viste sist post hadde macro sto der :) hva dette innberer på denne linsen har jeg egentlig ikke peiling på :p

Lenke til kommentar

Altså, ikke flåsete ment det her, men hvis du ikke har særlig peiling, så er det beste og morsomste å kjøpe seg en fotobok.

Bruk det objektivet du har, lær det å finne motivet, eksponering, osv. Etterhvert som du bruker kameraet finner du ut om du vil ha et objektiv til makro/portrett uten zoom, eller om du vil ha en zoom som dermed ikke er like god til makro/portrett, ihvertfall i denne prisklassen.

Digital fotografering av Magnar Fjørtoft, eller National Geographic fotoboken er to bøker som er glimrende for å lære. Finnes masse andre også, og om du ikke vil bruke penger på det, finnes det garantert 10-talls på biblioteket.

Det viktigste er ikke å ha masse utstyr, det viktigste er å kunne bruke det man har. Lære seg å uttrykke seg med kameraet, slik at det blir noe mer enn bare en snapshot (for å sette det litt på spissen)

Nå er våren her, masse fine ting å ga bilder av!

Endret av photoguy
Lenke til kommentar
Altså, ikke flåsete ment det her, men hvis du ikke har særlig peiling, så er det beste og morsomste å kjøpe seg en fotobok.

Bruk det objektivet du har, lær det å finne motivet, eksponering, osv. Etterhvert som du bruker kameraet finner du ut om du vil ha et objektiv til makro/portrett uten zoom, eller om du vil ha en zoom som dermed ikke er like god til makro/portrett, ihvertfall i denne prisklassen.

Digital fotografering av Magnar Fjørtoft, eller National Geographic fotoboken er to bøker som er glimrende for å lære. Finnes masse andre også, og om du ikke vil bruke penger på det, finnes det garantert 10-talls på biblioteket.

Det viktigste er ikke å ha masse utstyr, det viktigste er å kunne bruke det man har. Lære seg å uttrykke seg med kameraet, slik at det blir noe mer enn bare en snapshot (for å sette det litt på spissen)

Nå er våren her, masse fine ting å ga bilder av!

6000723[/snapback]

Ja fant ut at jeg bestilte Kameraet med orginal linsen og eventuelt kjøpe annen linse om en stund :)

Takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...