carl-kr. Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Jeg har1 xbox360 1 gamecube 3 xboxer 2 ps2'er Xbox360 kjøpte jeg for å bruke på min HDTV. Best grafikk, men minst utvalg. Har du HDTV skjerm, er dette kanskje maskina å kjøpe. Gamecube.. Styr unna.. Xbox .. Jeg bruker 1 til linux og 2 stk til mediacenter (en hjemme og en hos dama) Tiltross for at jeg sitter med alle disse maskinene, har det endt opp med at 95% av all spilling jeg gjør er på PS2. rett og slett fordi det er der spillene jeg liker kommer. Jeg synes du derfor bør finne ut hvilke spill du liker, deretter velge konsoll etter dette. Husk. du får en Gamecube, Xbox og en PS2 til samme pris som en xbox360.. Kanskje ikke helt, men xbox koster 900, ps2 1100 og 360 2700 eller noe.. Har du ikke HDTV eller planer om å kjøpe det trenger du ikke 360. Skal du alikevel ha PS3, kanskje ps2 faktisk er tingen for deg? Er jo masse spill på "tilbud" som er knallbra fordi de kom ut for en stund siden. Dette er mine 2 cent. 6000715[/snapback] har brukt kvelden til å underssøke utvalget av spill osv.. og jeg har funnet ut at ps2 har de spillene jeg tror passer min smak best. prisen er da også et stort trekkplaster. Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Jeg har1 xbox360 1 gamecube 3 xboxer 2 ps2'er Xbox360 kjøpte jeg for å bruke på min HDTV. Best grafikk, men minst utvalg. Har du HDTV skjerm, er dette kanskje maskina å kjøpe. Gamecube.. Styr unna.. Xbox .. Jeg bruker 1 til linux og 2 stk til mediacenter (en hjemme og en hos dama) Tiltross for at jeg sitter med alle disse maskinene, har det endt opp med at 95% av all spilling jeg gjør er på PS2. rett og slett fordi det er der spillene jeg liker kommer. Jeg synes du derfor bør finne ut hvilke spill du liker, deretter velge konsoll etter dette. Husk. du får en Gamecube, Xbox og en PS2 til samme pris som en xbox360.. Kanskje ikke helt, men xbox koster 900, ps2 1100 og 360 2700 eller noe.. Har du ikke HDTV eller planer om å kjøpe det trenger du ikke 360. Skal du alikevel ha PS3, kanskje ps2 faktisk er tingen for deg? Er jo masse spill på "tilbud" som er knallbra fordi de kom ut for en stund siden. Dette er mine 2 cent. 6000715[/snapback] har brukt kvelden til å underssøke utvalget av spill osv.. og jeg har funnet ut at ps2 har de spillene jeg tror passer min smak best. prisen er da også et stort trekkplaster. 6000759[/snapback] PS2 har jo dårligst spec, men spill har mye å si ja. Veldig mange som liker spill som BUZZ og SINGSTAR også. Jeg liker plattform og østlige RPG. Det er det nesten bare PS2 som kan tilby meg. Skal du kjøpe maskin brukt, styr unna maskiner med serienummer SPCH-7004. (serie nummer spch-7004 med lite klistremerke under den midterste firkanten under ps2 er OK) Bare et lite tips. Denne serien av ps2 vil jeg nesten si er "feilprodusert". Nesten alle maskiner jeg reparer har spch-7004 (den berømte v12 modellen) Ellers ønsker jeg deg lykke til! (kjøper du ps2 ny får du en spch-75004 og det er en god modell!) Lykke til Endret 27. april 2006 av EssspeN Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Så lenge det blir produsert spel til PS2 og du er nøgd med konsollen blir den ikkje død. Eg anbefaler deg å vente på PS3 og Revolution, to konkurrentar til Xbox360 skadar ikkje før du bestemmer deg, prisane vil muligens også gå ned når den tid kjem. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 okey sjekk dette: ps2 med 31 spill,3kontroller og 2 minnekort 2500,- er dette et allright kjøp? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 PS3 kommer nok til å koste mellom 4.000 kr. og 5.000 kr... ja, dyrere enn Xbox 360, men ikke alle som kan fylle to hd-klare skjermer med høyoppløselig bilde da. Og noe annet kult... siden den støtter to skjermer kan du f.eks. spille bilspill på tv'en og bruke PSP (hvis du har) som bakspeilet i spillet... 5998544[/snapback] Så er det vel et høgst fåtall som faktisk har råd til 2 stk. HDTV`er også da Men for all del,den har mulighet for det som du sier,så det er vel noen som kommer til å ta det i bruk. Den vil nok få mange knallspill,slik som PS1 og PS2,i tilleg kan du jo spille alle de gamle spillene på PS3,en god fordel. Xbox 360 er jo en god kandidat,da den allerede er ute,og du får den til en billig penge. Er begrenset med spill ut eno(opplagt) men disse vil fylle seg opp etterhvert,får sikker se mange godbiter på årets E3. Kort sagt ville eg egentlig ventet til E3,så du får litt innsikt i ka som kommer til konsollene,så kan du ta den endelige avgjørelsen da? det er jo tross alt ikkje mange ukene til galskapen trer i kraft Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 okey sjekk dette: ps2 med 31 spill,3kontroller og 2 minnekort 2500,- er dette et allright kjøp? 6000993[/snapback] Ja, det tror jeg er en bra pris. Sjekk ut Guitar Hero, etter du har fått maskinen i hus, det sies å være ett moro spill i sosiale sammenhenger.. Bare se på tråden her.. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Xbox 360 er nok det beste valget hvis man skal more seg med venner.Xboxen har nydelig gjennomført grafikk. Men Playstation 3 er også noe som kommer til å bli stort, jeg hadde selv valgt det. Men det kommer til å koste endel. Men du får nesten velge selv 5998486[/snapback] har tenkt en del på 360 ja... så playstation 3 kommer til å bli dyr? vet at mange som allerede har kjøpt 360 kommer til å selge den når ps3 kommer. de bruker bare den mens de venter på en måte. 5998531[/snapback] At de skal selge 360-en når PS3 kommer, viser bare hvor lettpåvirkelige folk er overfor Se&Hør-venlige teknologi-magasin. PS3 blir litt kraftigere enn 360, men ikke såpass kraftig at det er nødvendig å selge 360-en. Den lille kraftforskjellen vil vi først merke ved inngangen til neste generasjons konsoller (PS4, og 360s oppfølger) Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) hadde jeg vært deg ville jeg ha ventet på ps3. den har best spill syns jeg og skal være ganske bra. du kan jo vente til den kommer hvis du ikke liker den kan du skaffe deg X360;) en ps2 skader vel egentlig ikke. God Of War 2 kommer. eneren ble kåret til årets spill i en eller annen sjanger. koster jo bare 800 kr eller noe. men det beste rådet jeg ville ha gitt deg er at du går etter den konsollen med de spillene du liker. gameplay er viktigere enn grafikk. gå etter det du liker;) Endret 28. april 2006 av Dilly Man Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 (endret) jeg har funnet ut at jeg går for en ps2 fordi at jeg liker en del spill dær.mens jeg venter på ps3 jeg har sett på endel brukte greier,men har ikke bestemt meg for noe. det er så mange annonser at det er vanskelig å bestemme seg. vet heller ikke om jeg skal kjøpe konsollen ny eller brukt. koster 1000 på elkjop.no følger det med kontrol på slim utgaven??det står ingenting om det på elkjop sine sider. edit: jepp, jeg så en trailer på det nye god of war spillet på tv2 webtv! fyyy f.. det så morsomt ut. Endret 29. april 2006 av carl-kr. Lenke til kommentar
carl-kr. Skrevet 29. april 2006 Forfatter Del Skrevet 29. april 2006 hvilket "værktøy" trenger man ilag med Swap magic 3.6 på PS2? sitter å ser på digistore.no , men det er flere varianter av disse. er det noen som bruker en av disse som kan bekrefte at de fungerer bra? mvh carl Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 (endret) Xbox360 +Beste konsoll grafikk (for tiden). +Mange hendige Xbox (media) funksjoner. +(DVD Spiller) -Meget dyr maskin (2000,- for billigste ifølge prisguiden). -Lite spill utvalg enda. -Veldig variabel FPS i de spillene jeg har sett. -Fleste spill er også tilgjengelig til PC m/ bedre grafikk (om du har PC til det). -Spillene er ofte dyrere enn andre konsoller. -Enda en del problemer med maskinen. -Nesten ingen titler for mindre barn. Playstation 2: +Størst spill utvalg +Mange morsomme "Playstation Only" titler som f.eks Singstar, Guitar Hero, Buzz og Eyetoy. +Ganske billig maskin (1000kr~). +Spill for små og store. +(DVD Spiller) -Utdatert grafikk. Gamecube: +Zelda. +Billigste maskin (ca 1000kr ink. spill!) +Beste utvalg av spill for de yngre. +Meget problemfri maskin. +Mange kvalitets (og Gamecube only) titler. -Få titler til eldre. -Kunne trengt flere "ikke Mario" titler. -(DVD Spiller). Playstation 3: +Grafikk? -Pris? -Får vi se noe annet enn bedre grafikk? Nintendo Wii: +Morsomme spill modus og duppeditter (får vente og se) +Pris? +Nextgen konsoll? -Ingen HD oppløsning? Ja det var mine pluss og minus. Si gjerne fra om du mener noe er riv ruskende galt. Endret 5. mai 2006 av PantZman Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Xbox360+Beste konsoll grafikk (for tiden). +Mange hendige Xbox (media) funksjoner. +(DVD Spiller) -Meget dyr maskin (2000,- for billigste ifølge prisguiden). -Lite spill utvalg enda. -Veldig variabel FPS i de spillene jeg har sett. [red]-Fleste spill er også tilgjengelig til PC m/ bedre grafikk (om du har PC til det).[/red] -Spillene er ofte dyrere enn andre konsoller. -Enda en del problemer med maskinen. -Nesten ingen titler for mindre barn. Playstation 2: +Størst spill utvalg +Mange morsomme "Playstation Only" titler som f.eks Singstar, Guitar Hero, Buzz og Eyetoy. +Ganske billig maskin (1000kr~). +Spill for små og store. +(DVD Spiller) -Utdatert grafikk. Gamecube: +Zelda. +Billigste maskin (ca 1000kr ink. spill!) +Beste utvalg av spill for de yngre. +Meget problemfri maskin. +Mange kvalitets (og Gamecube only) titler. -Få titler til eldre. -Kunne trengt flere "ikke Mario" titler. -(DVD Spiller). Playstation 3: +Grafikk? -Pris? -Får vi se noe annet enn bedre grafikk? Nintendo Wii: +Morsomme spill modus og duppeditter (får vente og se) +Pris? +Nextgen konsoll? -Ingen HD oppløsning? Ja det var mine pluss og minus. Si gjerne fra om du mener noe er riv ruskende galt. 6044702[/snapback] De færreste spill har bedre grafikk på PC. PC-versjonen av NFS: MW, har heller ikke støtte for så høy tekstur-oppløsning som 360-versjonen. På PC-spill som har støtte for like god grafikk som 360-versjonen (f.eks Oblivion), er det få PC-er som klarer maksimalt, til tross for at 360 ikke en gang har begynt å vise muskler. Nintendo har også sagt at det fremdeles er en sjanse for at vi kan se HD-oppløsning på Wii også. En stor fordel med Wii er at ingen spill skal koste mer enn 50$. Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 PS2 har jo masse gode "sosiale" spill for begge kjønn. Singstar har kommet i mange versjoner og så har man Buzz og Guitar Hero. Kan få med masse folk på disse spillene. Alternativet vil jeg tro er Nintendo Wii, den vil også ha masse spill som vil samle mest mulig forskjellige folk rundt moroa. Spill som vil bli veldig spesielle pga de spesielle kontrollene. Ytelse og grafikk vil jo ikke ha så mye å si, siden du allerede har pc og siden grafikk og ytelse sjelden klarer å imponere en venneflokk mer enn 5 minutter av gangen. Du vil ha underholdning som passer for mange, og da er det som sagt PS2 eller Wii som vil gjelde. Ikke hør på alt jaget om Xbox 360, det er bare hype pga grafikken. Håper det var et mindre forutinntatt svar enn det mange gir. Jeg eier ingen av konsollene, men har selv tenkt å gå til anskaffelse av PS2 pga at singstar og buzz appelerer til begge kjønn, og man kan ha mye moro med de, selv om man er mange. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå