N* Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Heisann! Jeg har fått et slikt trådløst overvåkingskamera og lurer på hvordan jeg får det til å virke med PC'en. Når jeg plugger det til skjermkortet skjer det ingen ting. Det fulgte ikke med noen drivere til kameraet, og heller ingen bruksanvisning. Kameraet virker forresten som det skal. Jeg testet det med en TV-skjerm. Mitt skjermkort. Jeg plugget mottakeren i ingangen mellom DVI-ingangene. Måtte bruke en liten omformer som egentlig fulgte med et annet skjermkort, men det skulle vel funke. Det passet hvertfall. Jeg har en inngang av samme type på hovedkortet også. Det skjer ikke noe når jeg plugger det til der heller. edit: Ledningen fra mottakeren til skjermkortet kalles visstnok en AV-wire.. Endret 27. april 2006 av N* Lenke til kommentar
nomore Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Eg vil tippe kabelen du bruker er enten Composit, eller S-videokabel. Det du har på skjermkortet er nok av samme signaltype, men ikke samme retning. Det vil si, det er en utgang du har på skjermkortet(som regel) og kan ikke motta data/video. Den porten du har på hovedkortet er mest sannsynlig en digital lydutgang. Det vil heller ikke nytte å bare koble denne kabelen til her(selv om porten passer). Og til slutt, når du så får koblet utstyret rett, så vil det ikke magisk skje noe. Du må ha et program(og interface) som tar i mot og gjør noe med datastrømmen. Desverre skjer ikke dette av seg selv. Lykke til Lenke til kommentar
N* Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Regnet med at det kanskje lå noe "magisk" som kunne motta bilder i driverene til skjermkortet jeg. Hva slags kort trenger jeg da? Og hva slags program? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå