Gå til innhold

Trådløst kamera til skjermkortet

N*

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har fått et slikt trådløst overvåkingskamera og lurer på hvordan jeg får det til å virke med PC'en. Når jeg plugger det til skjermkortet skjer det ingen ting. Det fulgte ikke med noen drivere til kameraet, og heller ingen bruksanvisning.

Kameraet virker forresten som det skal. Jeg testet det med en TV-skjerm.

Mitt skjermkort. Jeg plugget mottakeren i ingangen mellom DVI-ingangene. Måtte bruke en liten omformer som egentlig fulgte med et annet skjermkort, men det skulle vel funke. Det passet hvertfall.

Jeg har en inngang av samme type på hovedkortet også. Det skjer ikke noe når jeg plugger det til der heller.

edit: Ledningen fra mottakeren til skjermkortet kalles visstnok en AV-wire..

Endret av N*
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg vil tippe kabelen du bruker er enten Composit, eller S-videokabel.

Det du har på skjermkortet er nok av samme signaltype, men ikke samme retning. Det vil si, det er en utgang du har på skjermkortet(som regel) og kan ikke motta data/video.

Den porten du har på hovedkortet er mest sannsynlig en digital lydutgang. Det vil heller ikke nytte å bare koble denne kabelen til her(selv om porten passer).

Og til slutt, når du så får koblet utstyret rett, så vil det ikke magisk skje noe. Du må ha et program(og interface) som tar i mot og gjør noe med datastrømmen. Desverre skjer ikke dette av seg selv.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...