exmith2k Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 heI. Har et stort problem. Jeg skal installere winxp på en maskin. Setter i cden, starter opp og legger Windows på C:. Så formater jeg å den lager disken til NTFS, så begynner den å kopiere filene. Men etter noen %, så kommer det opp at den har problemer med å kopiere en exe fil. Har prøvd å bytte ide kabler, byttet cdrom, å prøvd 3 forskjellige XP plater. Men hver gang sier den at den ikke klarer å kopiere en eller flere filer, å det er som regel forskjellige filer for hver gang. Noen som kan hjelpe meg ? Lenke til kommentar
Arax Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Dette skjedde med en kamerat av meg, vi fant ut etter to dager at IDE-kabelen var ødelagt, jeg ville sjekket alle kabler etc. og prøve andre kabler eller haddisker. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Dette skjedde med en kamerat av meg, vi fant ut etter to dager at IDE-kabelen var ødelagt, jeg ville sjekket alle kabler etc. og prøve andre kabler eller haddisker. 5998432[/snapback] Hm ja men jeg har testet 4 forsjellige Lenke til kommentar
johnj Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Installerer du fra originale CD-er? Snuske-skiver har vel ofte en tendens til å kunne krangle litt ved kopiering av enkelte filer. Har jeg hørt. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Installerer du fra originale CD-er? Snuske-skiver har vel ofte en tendens til å kunne krangle litt ved kopiering av enkelte filer. Har jeg hørt. 5998858[/snapback] Ja fra orginale. Skal prøve med en ny orginal igjen snart men tipper jeg får samme problem. Men det er jo ikke vits å spør om det, hvis noen sier at dem installerer med piratkopier så får dem jo advarsel på sekundet ^^ Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 bump Må ha hjelp :/ Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Minnefeil lager veldig ofte krøll med XP-install, har du to brikker så prøv med en om gangen... Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har du liggende en annen HD? Kan være en ide å sjekke med en annen HD. Har vært borti samme problem med disker som er i ferd med å ta kvelden. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Har du liggende en annen HD? Kan være en ide å sjekke med en annen HD. Har vært borti samme problem med disker som er i ferd med å ta kvelden. 6000810[/snapback] Prøvde med en annen harddisk, samme problem.... Lenke til kommentar
galedali Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 høres ut til å være en eller annen hardwarefeil? Minne? eller har du rota til i bios? sett til default verdier i bios... Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 høres ut til å være en eller annen hardwarefeil? Minne? eller har du rota til i bios? sett til default verdier i bios... 6001415[/snapback] Har ikke rota i bios nei, stilte alt tilbake til standard nå. Kan det ha noe å si om jeg formaterter Vanlig eller quick? Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Normalt sett skal det gå greit med quickformat, men det er ofte greit å kjøre en full format for å være helt sikker. Jeg har dog aldri merket noen forskjell Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Normalt sett skal det gå greit med quickformat, men det er ofte greit å kjøre en full format for å være helt sikker. Jeg har dog aldri merket noen forskjell 6001571[/snapback] Hm ok greit. Prøver med 2 nye ide kabler som blir brukt hver dag å som funker. Har også byttet ut rammet, se om dette løser problemet. Men sykt rart, for hvis ikke må det være noe galt med hovedkortet eller no :/ Lenke til kommentar
mr_trout Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det er klart at ide kontrolleren kan krangle. Da er det antagelig ikke så mye annet å gjøre enn å bytte hovedkort Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Det er klart at ide kontrolleren kan krangle. Da er det antagelig ikke så mye annet å gjøre enn å bytte hovedkort 6001824[/snapback] Nå funka det, med å bytta IDE kabler igjen. Men nå er det slik at etter den har kopiert filene, og rebooter, så kommer det opp feil pga jeg ikke 'trykker en tast for å starte opp fra cdrom'. Til vanlig så skal jo pcen gå forbi dette og begynne med installasjon av win xp? Endret 27. april 2006 av exmith2k Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 (endret) need help... =( Har prøvd: -byttet cdrom -prøvd annet ram - prøvd 6 forskjellige ide kabler - 4 forskjellige xp cder -Bios default problem: Formaterer, xp kopierer filer til disken, rebooter, så forsetter den ikke med installasjonen, men stopper der ved den spør om 'trykk en tast for å starte fra cdrom'. Endret 28. april 2006 av exmith2k Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Sjekk bootrekkefølge i BIOS. Det kan høres ut som BIOS ikke er stillt inn til å boote fra harddisken. Du skal uansett ha CDROM først og deretter harddisk, men det spørs altså om innstillingen for harddisk er riktig. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 28. april 2006 Forfatter Del Skrevet 28. april 2006 Sjekk bootrekkefølge i BIOS. Det kan høres ut som BIOS ikke er stillt inn til å boote fra harddisken.Du skal uansett ha CDROM først og deretter harddisk, men det spørs altså om innstillingen for harddisk er riktig. 6003297[/snapback] Ja det står som Cdrom og Harddisk. Lenke til kommentar
exmith2k Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 Ingenting som funker. Pcen vil ikke starte installasjonen etter formatering å restart.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå