MadRos Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har vento CL, har biltema bremseklosser, og bremseskiver, etter en periode må jeg trykke bremsepedalen for langt inn for at de skal bremse. er det noen mulighet for å justere denne lengden? eller hva er galt?? Takk for svar Lenke til kommentar
paradude Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Du har kansje luft i bremsesystemet. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Kan også være at bremsemasteren er dårlig. (hovedsylinderen som sitter på selve bremsekraftforsterkeren) Det sitter noen gummipakninger på stemplene i sylinderen. Hvis disse er dårlige, vil de ikke tette for bremsevæska, og dermed heller ikke trykke nok bremsevæske ut i bremserøra. Hvis du aldri har jobbet med bremsehydraulikk før, vil jeg anbefale deg å få hjelp til dette. Ny master ligger vel på rundt 1000-lappen, rep-sett til den gamle får du for ett par hundre. Lønner seg å bytte bremsevæska i hele systemet i samme slengen. Lenke til kommentar
240TIC Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har vento CL, har biltema bremseklosser, og bremseskiver, etter en periode må jeg trykke bremsepedalen for langt inn for at de skal bremse. er det noen mulighet for å justere denne lengden? eller hva er galt?? Takk for svar 5998107[/snapback] vento har tromler bak sant? Da kan det enten være luft i systemet, eller at det er for stor avstand mellom trommeln og skoa i tromlene. men da blir ikke bremsene dårligere, da går bedalen lettere lenger inn bare.. så mest trolig luft Lenke til kommentar
MadRos Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 ja, det er tromler, og det er ganske lenge siden vi har skiftet bremsevæske, jaja. Lenke til kommentar
buskmann Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Vann i bremsevæska gjør bremsevæske kompressibel. Bremsevæske suger til seg fuktighet over tid. Skal byttes annethvert år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå