Arne Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei! Ein kamerat av meg kjem no bort tim meg, og han har med seg nettvarkskabel til breiband. (Me har ikkje trådlaust) Korleis kan eg dele filer med han? Det er jo LAN. Det må vell gå an? Lenke til kommentar
Squirrel Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Personlig ville jeg satt opp en lokal FTP-server, du finner nok noen på Google. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei!Ein kamerat av meg kjem no bort tim meg, og han har med seg nettvarkskabel til breiband. (Me har ikkje trådlaust) Korleis kan eg dele filer med han? Det er jo LAN. Det må vell gå an? 5998099[/snapback] Jeg skal si deg hvordan jeg og noen av mine venner gjør når vi har mini-LAN: 1. Åpne "Mine nettverkssteder" 2. Trykk på "Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk" (er på menyen til høyre). 3. Trykk på "Neste" to ganger helt til du kommer til... 4. ...hvor du kan velge en tilkoblingsmetode. Velg "Annet" og gå videre 5. Velg så hvordan du skal koble deg til (når vi er på LAN, kobler vi oss ikke mot internett, fordi at vi føler at litt av LAN følelsen forsvinner. Så vi bruker det nederste alternativet). 6. Så velger du beskrivelse av datamaskinen (bruk gjerne Fjott's PC etc) og datamaskinavn (kall den gjerne Fjott(eller bruk det virkelige navnet ditt)). 7. Så velger du en arbeidsgruppe. Bare la dette stå, og kann den "MSHOME" som er standard (hva er vitsen å endre?). 8. Så velger du "Slå på fil- og skriverdeling" 9. Trykk "Neste" på menyen du nå ser 10. Så jobber den med å opprette/finne nettverket du har opprettet 11. På menyen du nå ser, velger du "Fullføre veiviseren, jeg trenger ikke kjøre veiviseren på andre datamaskiner." Voila, du har laget et lite LAN-nettverk. Gjør dette på de andre datamaskinene og dere har et nettverk. Filene dere vil dele legger dere i "Delte dokumenter." Du finner "Delte dokumenter" i "Min datamaskin." Nå er du klar for LAN all day long Lenke til kommentar
Arne Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 Takk, no har han gått, men skal hugse det til neste gong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå