Gå til innhold

Til de som måtte være i tvil - Elkjøp er noe dritt!


erlber

Anbefalte innlegg

Har en kamerat som har kjøpt bærbar på elkjøp (ikke etter anbefaling av meg). Han kjøpte maskin med brenner/dvd, og det første han ville gjøre med sin nye maskin var å se en DVD. Det var jo et veldig godt førsteinntrykk å få at DVD-spilleren ikke fungerer.

 

Han leverte inn maskinen, nå er det gått nesten to uker, så han var innom i går og spurte hvordan det gikk. Selgeren kunne opplyse at de hadde sendt fra seg maskinen. Det var da at en kamerat av ham begynte å snakke om den nye kjøpsloven som er tredt i kraft. Da klikket det omtrendt for selgeren, som sa at det måtte han ikke finne på å snakke om. Maskinen (en Toshiba Satellite 1800-712) er forresten utgått, og har en anbefalt utsalgspris 2000 kr under det han betalte for den.

 

MAKAN!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok viktig å stille følgende betimelige spørsmål idet en kommer på den "ville" ideen om å kjøpe en PC på Elkjøp: Hva har disse som jobber her mest greie på - vaffeljern eller PC`er? Med tanke på at det er returrett på vaffeljern, men ikke på PC`er burde det svaret gi seg selv.

Lenke til kommentar

at det er returrett på vaffeljern har kanskje noe med prisen på et vaffeljern??

 

Vet hvertfall at med de forhandlerne jeg har vært borti så har det vært bytting av produkter som har kostet under 1000kr, produkter dyrere enn det tar de inn på rep!

 

hmmmmm.......satt å tenkte på om min negative holdning til elkjøp, og noen andre butikker er litt uoverveid. Er det noen butikker som viser vanvittig rå service, som f.eks bytter en pc til 15000,- uten noe men ?? someone???

Lenke til kommentar

hei..bare si til kameraten din at han bare gå til elkjøp og levere tilbake maskinen og kreve pengene..for det går. Jeg jobber på el-kjøp selv og kan si deg at den 30dagers returgarantien gjelder på alle produkter,til og med tannbørster, det er bare det at el-kjøp ikke vil at forbrukere. Så hvis selgeren sier noe til deg så sleng det i trynet på han..

 

hilsen

Lenke til kommentar

Hei erlber. Dette er kompisen din sin feil. Når en skal kjøpe pc, stasjonær eller bærbar, er IKKE elkjøp stedet!

 

Når det er sagt, skal en først kjøpe på elkjøp må en bruke reglene deres mot dem. En kompis av meg dro på ferie til USA og kjøpte dette kameraet:

http://www.elkjop.no/CE15548.html

Etter tre uker i USA og en mengde film senere, leverte han kameraet tilbake og fikk pengene sine. 30 dagers fri returrett vet du!

 

Jeg kjøpte en laptop på elkjøp jeg også. Før jeg kjøpte laptopen, brukte jeg litt tid på å gjøre research. Jeg fant ut at elkjøps pris var 3-4000,- lavere enn andre pc-forhandlere. Komplett solgte samme maskin til 20000,-. Elkjøp solgte den for 13000,-, jeg fikk den til slutt for 12k med 256MB mer minne enn opprinnelig :smile:

 

Slik gikk det til:

Jeg sjekket om maskinen kom med 1*256MB eller 2*128MB. På elkjøps sider og på HPs sider stod det oppført 1*256MB. Jeg spurte selgeren før salget, han visste ikke men sa at det som regel var 2*128MB. Det spilte ingen rolle for min del, jeg visste at det skulle være 1*256MB. Da jeg kom hjem viste det seg at det likevel var 2*128MB :smile:

 

Alt dette tok fryktelig lang tid og mye krangling. Men jeg fikk prutet meg til et avslag på 1000,- for tort og svie. Det er sjelden elkjøp har så bra tilbud, men det hender de kjøper inn partier(Noe de hevder de gjør hele tiden), og da kan man gjøre et kupp.

 

PS: Kompisen din skulle ha krevd å få ny maskin, eller hevet kjøpet på stedet. Det nytter ikke å stå der tafatt og høre på hva selgeren mener. Selgerens mening teller ikke, det er din mening som teller!

 

ShakaZulu77

 

[ Denne Melding var redigert av: ShakaZulu77 på 2002-10-02 22:58 ]

Lenke til kommentar

Jeg har jobba selv på elkjøp og har en ting å si her. Bare for å få det på det rene, elkjøp har hatt full retur rett på alt utenom abonnementer,(telefon, internett, parabol etc) personlig pleie(tannbørster, barbermaskiner, hårklippere etc) og programvare. Derav har de tidligere ikke byttet pc'er. Dette har sammenheng med lisensvare, og derfor forståelig nok. MEN, dette ble endret på i vinter og du skal nå som en i forumet sa ha 30 dagers full retur rett på alle(!!) produkter. Til og med skal ikke kunden trekkes for blekk i skriver. Problemet er bare at dette er elkjøps "policy". Denne policyen blir som regel ikke følgt opp av ansatte. Dette har sammenheng med at selger ikke alltid er like kompetente, og ikke minst pga det idiotiske bonussystemet til elkjop som i realiteten indirekte fungere på en sånn måte at om en yter god service (som å ta på seg et tap-salg når det tydelig er blitt gjort en feil fra selger/elkjøps side etc) får en ikke like god bonus...det er klart selgerne blir litt passive i forhold til å yte maks service da...De måler bare i tall på elkjøp, og tall kan som kjent lyve. I tillegg blir det for kortsiktig. Gevinsten på en kunde som blir fornøyd og kommer igjen, er mye større enn å lure en kunde en gang, som garantert aldri setter sin fot innenfor dørene igjen..

Lenke til kommentar

Jeg må vel beklage min kanskje litt ensidige framstilling av Elkjøps kompetanse på datautstyr. Men jeg ville ikke kjøpt datautstyr, det være seg stasjonær eller bærbar, hos denne kjeden.

 

Det er noe med kompetansen, vareutvalget, service`en osv. som ikke er i nærheten av det en kyndig og spisset maskinvareleverandør kan tilby deg.

 

Men det er dermed ikke sagt at noen av disse butikkene kan ha folk som har bedre greie på PC-er enn vaskemaskiner.....er forresten en sak i avisene i dag om hvordan ansatte på Elkjøp faktisk lurer kundene....."Slik lurte vi kundene"...se her: http://www.dagbladet.no/dinside/2002/10/03/350345.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...