badycute Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 hei. Har en bmw 318i 1996 modell med trommelbremser bak Disse er skikkelig rustne og ser ikje fint ut gjennom felgene. Kan jeg pusse dem ned å lakkere svart? spesiell type lakk? Hvordan gjøres det ? takk for svar Lenke til kommentar
Patz Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Puss dem ned til du har fjernet ALL rust og løs lakk, legg så på grunning (aller helst zink), og lakker med en lakk av god kvalitet. Endret 27. april 2006 av Patz Lenke til kommentar
JonV Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har sett mange "male" tromler med Hamerite maling Den har og den fine egenskapen at den kan males rett på rust. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg kjenner ikke noe til Hammerite, men bruk ihvertfall en maling/lakk som tåler høy temperatur. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hammerite har en maling som tåler høye tempraturer, men jeg vet ikke hvor gode rustbeskyttende egenskaper den har..... Lenke til kommentar
240TIC Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hammerite har en maling som tåler høye tempraturer, men jeg vet ikke hvor gode rustbeskyttende egenskaper den har..... 5999967[/snapback] blir ikke så høy temp. på tromlene at det gjør no med vanlig hammerite lakk.. den er tykk å fin og dekker godt. bruk det. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Da jeg lakkerte mine tromler pusset jeg ned med en vinkelsliper med påmontert stålbørste. Om jeg skulle gjort det for hånd tror jeg jeg aldri hadde blitt ferdig. Deretter grunnet jeg og sprayet over med en lakk jeg kjøpte på Jernia som skulle tåle litt ekstra varme. Har dessverre ingen før-bilder, men det ferdig resultatet ble slik: Sølte litt lakk og grunning her og der som dere kanskje ser.. Endret 28. april 2006 av walter_melon Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg skal kjøpe nye trommler snart og da tenkte jeg selv å male de, så jeg slipper at de ser så rusta ut etter en stund. Tenkte på å bruke noe lignende hammerrite eller en spray lakk. Men får se. Blir ihvertfall penere enn en stor rustklump lignende sak. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Mykje lettare med maling enn spray, du slepp å pakke "halve" bilen inn i papir. Hammerite er jo rustbeskyttelse og kan brukast direkte på rust, men det er sjølvsagt ein fordel om du får vekk mest mogleg rust først, å bruke elektriske verktøy til å pusse den av er anbefalt for å få tatt mest mogleg. Har sjølv malt mine kaliptere og trommelbremsar med Hammerite, fungerte veldig fint det, lett å påføre, hurtigtørkande og kraftig. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Hammerite funker helt konge. Tåler varmen og legger seg fint utover trommelen. Kan males på rust og beskytter mot rust. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Mykje lettare med maling enn spray, du slepp å pakke "halve" bilen inn i papir. Hammerite er jo rustbeskyttelse og kan brukast direkte på rust, men det er sjølvsagt ein fordel om du får vekk mest mogleg rust først, å bruke elektriske verktøy til å pusse den av er anbefalt for å få tatt mest mogleg. Har sjølv malt mine kaliptere og trommelbremsar med Hammerite, fungerte veldig fint det, lett å påføre, hurtigtørkande og kraftig. 6003817[/snapback] Hamertite (som mange andre rustbeskyttere) reagerer mot fast rust. Den har dårlige egenskaper på rent metall. Det samme gjelder mange primere. Jeg har hørt om mange som har sandblåst biler til bart metall, lagt på primer, derpå lakk etter alle kunstens regler og sliter med store rustproblemer over hele bilen. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Så Hammerite fungerer best om den blir påført rust kontra å male den på metall der rusten er pussa heilt vekk? Dette var nytt for meg, har høyrt at den kan brukast direkte på rust, men at sjansen for at den rustar er mindre ved å påføre direkte på rust enn å påføre på reint metall var nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå