Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lakking av trommelbrems?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hammerite har en maling som tåler høye tempraturer, men jeg vet ikke hvor gode rustbeskyttende egenskaper den har.....

5999967[/snapback]

blir ikke så høy temp. på tromlene at det gjør no med vanlig hammerite lakk.. den er tykk å fin og dekker godt. bruk det.

Lenke til kommentar

Da jeg lakkerte mine tromler pusset jeg ned med en vinkelsliper med påmontert stålbørste. Om jeg skulle gjort det for hånd tror jeg jeg aldri hadde blitt ferdig. Deretter grunnet jeg og sprayet over med en lakk jeg kjøpte på Jernia som skulle tåle litt ekstra varme.

Har dessverre ingen før-bilder, men det ferdig resultatet ble slik:

ferdigtrommel.jpg

Sølte litt lakk og grunning her og der som dere kanskje ser.. :whistle:

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Jeg skal kjøpe nye trommler snart og da tenkte jeg selv å male de, så jeg slipper at de ser så rusta ut etter en stund.

Tenkte på å bruke noe lignende hammerrite eller en spray lakk. Men får se.

Blir ihvertfall penere enn en stor rustklump lignende sak.

Lenke til kommentar

Mykje lettare med maling enn spray, du slepp å pakke "halve" bilen inn i papir. Hammerite er jo rustbeskyttelse og kan brukast direkte på rust, men det er sjølvsagt ein fordel om du får vekk mest mogleg rust først, å bruke elektriske verktøy til å pusse den av er anbefalt for å få tatt mest mogleg.

Har sjølv malt mine kaliptere og trommelbremsar med Hammerite, fungerte veldig fint det, lett å påføre, hurtigtørkande og kraftig.

Lenke til kommentar
Mykje lettare med maling enn spray, du slepp å pakke "halve" bilen inn i papir. Hammerite er jo rustbeskyttelse og kan brukast direkte på rust, men det er sjølvsagt ein fordel om du får vekk mest mogleg rust  først, å bruke elektriske verktøy til å pusse den av er anbefalt for å få tatt mest mogleg.

Har sjølv malt mine kaliptere og trommelbremsar med Hammerite, fungerte veldig fint det, lett å påføre, hurtigtørkande og kraftig.

6003817[/snapback]

Hamertite (som mange andre rustbeskyttere) reagerer mot fast rust. Den har dårlige egenskaper på rent metall. Det samme gjelder mange primere. Jeg har hørt om mange som har sandblåst biler til bart metall, lagt på primer, derpå lakk etter alle kunstens regler og sliter med store rustproblemer over hele bilen.

Lenke til kommentar

Så Hammerite fungerer best om den blir påført rust kontra å male den på metall der rusten er pussa heilt vekk?

Dette var nytt for meg, har høyrt at den kan brukast direkte på rust, men at sjansen for at den rustar er mindre ved å påføre direkte på rust enn å påføre på reint metall var nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...