qualbeen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har lastet ned AppServ, og den fungerer greit. Allt av php-kode blir tolket riktig Men så skulle jeg CHMOD'e en mappe som ligger på webserveren. Først sjekka jeg egenskaper for mappen i windows. Ikke overraskende finnes ingen valg for slikt.. Tenkte derfor jeg skulle koble til serveren min via ftp. Men det var ikke så lett... I readme-filen fra AppServ fant jeg ingen info om dette, så ble litt usiker på hvordan jeg kan koble til med ftp. Noen som kan hjelpe meg? (Eventuelt fortelle meg hvordan jeg kan CHMOD'e en mappe uten ftp-tilkobling) Lenke til kommentar
Knebba Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Står forklart på: http://no2.php.net/chmod men spør hvis det er noe Lenke til kommentar
nree Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 I linux er dette veldig enkelt.. Der går man på egenskaper og på rettigheter osv.. I windows er det ikke noe som heter chmod. (tror jeg) Der står alt åpent (så vidt jeg vet) Tror det er mulig å stenge det, men som default skal alt være "chmoddet" til 0777 (tror jeg) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Windows trenger ingen chmod, mappene kan leses uansett. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 27. april 2006 Forfatter Del Skrevet 27. april 2006 takk for svar, dere har selvfølgelig helt rett - mappene trengs ikke chmodes, var bare jeg som prøvde å følge en readme-fil som tydeligvis var beregnet på linux-server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå