Gå til innhold

TEST: Powerball 250 Hz Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan vi være enige i at hvis du oppnår en høy rekord, så er det 90% styrke, og 10 % teknikk ?

6060913[/snapback]

 

Spørs vel litt hva du mener, men kan sikkert komme opp i omtrent 90% av hva de beste gjør bare på teknikk alene, på samme måte kommer du sikkert ikke opp i mer enn 10% om du bare har styrke og ingen teknikk.

 

AtW

Lenke til kommentar
Kan vi være enige i at hvis du oppnår en høy rekord, så er det 90% styrke, og 10 % teknikk ?

6060913[/snapback]

 

Spørs vel litt hva du mener, men kan sikkert komme opp i omtrent 90% av hva de beste gjør bare på teknikk alene, på samme måte kommer du sikkert ikke opp i mer enn 10% om du bare har styrke og ingen teknikk.

 

AtW

6061398[/snapback]

Det vil jeg tvile sterkt på. Man må ha en viss grad av styrke. Man får ikke ballen til å gå fort uten de rette musklene.

Lenke til kommentar
Kan vi være enige i at hvis du oppnår en høy rekord, så er det 90% styrke, og 10 % teknikk ?

6060913[/snapback]

 

Spørs vel litt hva du mener, men kan sikkert komme opp i omtrent 90% av hva de beste gjør bare på teknikk alene, på samme måte kommer du sikkert ikke opp i mer enn 10% om du bare har styrke og ingen teknikk.

 

AtW

6061398[/snapback]

Det vil jeg tvile sterkt på. Man må ha en viss grad av styrke. Man får ikke ballen til å gå fort uten de rette musklene.

6061422[/snapback]

 

Man må jo ha muskler ja, men en normalt utrustet mann tror jeg ikke har noen særlige problemer med å få den opp i 13-14k etter noen uker. Man trenger ikke å være en boler akkurat. Men du kan jo godt kalle det 80/20 da, uansett, poenget mitt er at det spørs hvordan man ser det, jeg vil si at mesteparten av turtallet kommer av teknikk, men på den siste delen er styrke viktig, men man kan jo også si at styrke er 90% fordi det er det som gir det de siste vikte omdreiningene "på toppen".

 

AtW

Lenke til kommentar

Går det an å resette rekorden en har på powerballen ?

 

Lot en kompis prøve den, og rekorden viste noe med 8000(sjekket min rekord igår, og den lå på rett under 10.000).

 

Skrudde den på igjen, og rekorden var 0.

 

Utrolig kjedelig at den hele tiden skal resette seg.

Lenke til kommentar
jeg har egentlig ikke helt skjønt hvordan ballen virker. er det det at du skal "riste" på den så den får høy fart, eller går ballen av ser seg og så skal du holde den så lenge du kan på høy RPM?

6062758[/snapback]

Du må nesten prøve selv.

 

Men kan forklare:

i powerballens ytterste skall (det blå for min del) er det en gul ball. Man starter med å få denne til å spinne (ved hjelp av en medfølgende tråd, tommelen, låret, kommer ann på hva man klarer). Når den gule ballen er i gang, begynner man å bevege på armen, som om du skulle fått vannet i et glass til å snurre rundt. Da vil den gule ballen begynne å rotere en vei til (forklaring: det er to akser ballen roterer rundt: x-akse og y-akse).

Dette vil oppleves som om ballen blir tyngre. Det som egentlig skjer er at powerballen presser ut til siden.

 

Kan noen bekrefte dette? Tror det er rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...