Gå til innhold

TEST: Powerball 250 Hz Pro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
fikk lyst på en sånn.

 

selges de i noen butikker?

6000532[/snapback]

 

Lurer på det samme. Er de kun mulig å få tak i over nettet, eller finner man de i butikkhyllen også?

6000560[/snapback]

 

Jeg kjøpte min på digitalimpuls i møllergata i Oslo. kr 295,-

 

Angrer ikke et sekund på det :w00t:

Lenke til kommentar
fikk lyst på en sånn.

 

selges de i noen butikker?

6000532[/snapback]

 

Lurer på det samme. Er de kun mulig å få tak i over nettet, eller finner man de i butikkhyllen også?

6000560[/snapback]

Har sett en slik en på intersport. Skal dit i morgen for å handle en.

 

Var millimeter fra å handle fra shg.no, men prisen var på svimlende 410 kr med porto og mva. Noen som har bedre pris?

Lenke til kommentar
Gyro-effekten får den ikke til å bli tyngre.

Det bare føles sånn pga. g-kreftene virker utover.

6001277[/snapback]

 

Det har blitt et hav av produsenter, og alle kaller den powerball. Dette er jo fordi forbrukerne tydeligvis gjør alt for å spare 50-100 kroner, i stedenfor å kjøpe en de vet er holdbar.

 

De som selger den "ekte" for 349,- selger det ikke med stor avanse. De som selges til under mye under 349,- er garantert av dårligere kvalitet..

 

PRO = med display

NEON = Neonlys

HZ = omdreininger man kan få 250 = 15000 / 350 = 21000

 

Og ingen betaler for at hw lager denne artikkelen.

Lenke til kommentar
Takk for svar Marius E.

 

Jeg glemte å spørre om trening med powerball kan redusere mysesyke eller om det bidrar til å forværre musesyke?

5998585[/snapback]

 

Det reduserer i lengden, men du får vondt i hendene med en gang og det sitter i et par dager... Du herdes etter en stund :p

5998590[/snapback]

 

Som med all annen trening, vil du nok merke det om du bruker den en time hver dag til å begynne med. Alle vet vel hvordan uka etter første dagen i slalombakken er?

 

For de som er interesert i treningen, start forsiktig. Korte intervaller, og ikke for mye første dagene. Leger anbefaler den på det sterkeste, og den trener de fleste muskelgruppene fra skulderen og ned.

Lenke til kommentar
For de som er interesert i treningen, start forsiktig. Korte intervaller, og ikke for mye første dagene. Leger anbefaler den på det sterkeste, og den trener de fleste muskelgruppene fra skulderen og ned.

6001370[/snapback]

 

 

Fra skuldre og ned ?

 

Hvordan er det mulig ?

(eller tenker du fra skuldre og ut armen ?)

Lenke til kommentar

Var jammen på tide hardware skriver om "powerballen".

 

Har selv hatt en siden i fjor høst - da kjøpt i lokal databutikk utenfor Paris. Etter et par uker ble det bestilt 20 powerballs til diverse kollegaer - da direkte fra powerballs.com (hvor vi hadde dialog med powerball frankrike). En kompis kjøpte også fra powerballs.com (da i norge) - og fikk sin et par dager senere.

 

Hvis man leser på powerballs.com (både forum og produktinformasjoner) - vil man se hvilke modeller som kommer med hva. De originale powerballene kommer også med livstidsgaranti - samt "fornøydhetsgaranti" som varer like lenge, det vil si at hvis man kjøper en, den går i stykker, man mister den, eller går lei av den - så kan den leveres tilbake for full tilbakebetaling. Jeg vet ikke om de norske butikkene gir samme "service" som når man bestiller direkte.

 

Men, de fleste "feil" kan rettes på egen hånd. Hvis man får hakk i skinnene rotoren spinner i (når man mister den og sånt) - så kan de fikses på egen hånd ved å spinne ballen på 8-9000 RPM over lengre tid. Man sliper ned kantene og den blir "jevn" igjen. Det er også instrukser på hvordan man åpner den (skrustikke anbefales) - og hvis man ikke klarer ordne den selv, så kan man sende den inn og du får enten en ny eller samme tilbake, da selvfølgelig i "reparert" stand.

 

Må forresten få bemerke en sak i artikkelen jeg tror er feil. Displayet som måler rotering og sånt drives ikke av strøm fra rotoren, men fra et eget batteri som ligger i målemodulen. Såvidt jeg kan huske, så kan dette byttes - og har en forventet levetid på 3+ år.

 

Det er en ting som er bedre enn en powerball, og det er to. Unik opplevelse å snurre en ball i hver hånd med forskjellige hastigheter ;)

 

Hvis man vil ha en "fancy" powerball så foreslår jeg en med lysdioder i (lyser godt opp på 10,000 + o/min) - mens hvis man bare vil ha en for trening og stor fart, så er 250hz pro (pro er med display, "vanlig" er uten). Kommentarer på forum sier at det er snakk om 3-4% større fart i 250hz pro enn i neon xxx-modellene. For den ultimate freaken er det Powerball Techno som gjelder, en powerball hvor displayet er integrert i rotoren - og det funker faktisk ;)

 

Selv har jeg nå en 250hz pro, en neon blue, og jeg sikler på en 350hz Metal.

metal_180_2.jpg

 

Angående hvordan en ball på 200 gram kan i praksis veie opp til 15-20kg kan forklares med hvordan rotoren internt "vil" bevege seg. Når man spinner ballen på lav hastighet beveger man håndleddet på en måte som kan sammenlignes med å røre i en bolle. For å få den raskere må bevegelsene være litt raskere, og ha litt mindre omkrets, og jo fortere du vil ha den, jo mindre og mer kraftigere må bevegelsene være, og kraften ballen yter på hånda (og armen og skuldra) som snurrer den øker eksponensielt når hastigheten øker. Det er en ganske unik følelse som ikke lett kan beskrives uten at man prøver en slik selv.

 

Til dere som har powerballs: keep spinnin'

Til dere som ikke har powerball: hva venter dere på ?

 

Og ja, powerball kan "kurere" og vil være fin vaksine mot alskens skader i armer og hender, inkludert musesyke. Det er fin fysioterapi å "kose" med ballen på lave hastigheter, og det bygger stort sett alt som er av muskler i underarm og håndledd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...