Bjarnez Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Har nettopp kjøpt og satt opp denne routeren hjemme. Nå lurer jeg bare på om det er noen av dere som har hatt dårlige eller gode erfaringer med denne routeren? Og fungerer filsending på msn med denne routeren?? Lenke til kommentar
andreash Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hei :smile: Har brukt D-Link 804 i 8 måneder, og var veldig fornøyd! Den fungerer helt glimrende, og er lett å konfigurere. Ellers så har jeg ikke testet ut filsending via MSN, så det kan jeg ikke svare på. Lenke til kommentar
MistaWu Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Hey! Du kan motta filer, men ikke sende. For å kunne sende ut med msn, dcc osv må du finne hvilken port dette skjer via. Og evnt. åpne og forwarde denne porten. Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Funker fint med å sende filer med MSN men du må sette opp en msn proxy. Denne laster du bare ned og sette den til å lytte på port 1080 som er standrad. Du må også sette den fil å finne IP'en automatisk. Så trenger du bare å åpne porter på routeren. De som må åpnes er serien 6891-6899. Dette gjør at du kan sende 9 filer samtidig som er maks. (Du kan også bare åpne port 6891 men da får du bare sende en fil om gangen.) For å åpne disse portene går du til "advanced features" og velger "open ports". Så trykker du bare på en av de tallene du føler for å åpne portene i. Jeg valgte 1. Neste steg er å "NAT'e" disse portene fra routeren til din maskin. Dette gjør du ved at du går inn på "advanced features" og "port redirection". Her legger du ganske enkelt til hver enkelt port. Husk å legge internet port og local port til samme porten. Protokollen som brukes er TCP. I stedet for å skrive inn IP'en til maskinen din hver gang kan du ganske enkelt trykke på "choose pc". Da får du opp en liste over IP'er som er logget på. Da velger du bare den IP'en som er maskinen din. Har du valgt å bruke 9 porter må du gjøre det samme med resten av portene. Det siste du så må gjøre er å sette opp MSN for proxy'en du kjører. Da går du inn på options og connection og velger at du bruker en proxy. Setter "type" til SOCKS version 4. IP til 127.0.0.1 og port til 1080. Så må du logge av og logge på igjen før endringene er registrert. Denne siden var det jeg selv brukte som veiledning da jeg satte det opp selv. Nederst på siden finner du MSN proxy. NB! Du må ha begge filene, og de må ligge på den plassen du startet dem fra for første gang. Legg en snarvei til MSNproxy.exe i startup folderen, hvis du vil at msn skal logge seg på automatisk. Du kan få den til å ligge nede i systrayen. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 takk for svar. når vi snakker om dette så må jeg ta opp et par andre saker også: det er to pcer som kobler seg til routern, den første får opp rett ip når jeg pinger den andre, men den andre pcen får opp routerns ip når jeg pinger den første pcen! en ting til; jeg kan ikke spille WAR3 på nettverket. forslag? Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Fant ut at under "open ports" så er nummer 1 og 2 reservert for programmer som du kan åpne i menyen. Går ut i fra at du vet hva jeg snakker om. Hvis du åpner porter i en av disse, blir de skrevet over hvis du åpner for programmer senere. Derfor er det sikkrest å velge en av de andre (nummer 3 kanskje) og så kan du gi dette nummeret et annet navn. For å spille WAR3 på nettet tror jeg du må åpne for battlenet, som ligger under de programmene du kan åpne for. Det andre med IP'ene kan jeg ikke svare på. [ Denne Melding var redigert av: bushdevil på 2002-10-02 16:01 ] Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 jeg mente W3 på nettverket. Lenke til kommentar
bushdevil Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Har du TCP/IP og IPX protokollene inne? Vet ikke helt sikkert hvilken som blir brukt, men sannsynligvis er det IPX. Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 det er nok sannsynligvis TCP, ipx ble brukt mye før, de fleste nye spill bruker TCP. Uansett er det ikke det som er problemet. Noen forslag? hvordan kan det ha seg med det "ping" problemet jeg forklarte ovenfor? En ting til, jeg har koblet til to pcer på routern, men den ene må gå igjennom en hub for å kunne snakke med nettverket, hvordan kan det ha seg? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 noen som har en link til en god side om d-link routere eller nettverk&routere? Lenke til kommentar
datanerd Skrevet 4. oktober 2002 Del Skrevet 4. oktober 2002 herregud http://www.dlink.no Jeg selger også alt D-Link utstyr Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 4. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2002 ja,, den siden hjalp meg mye! Lenke til kommentar
skybiz Skrevet 5. oktober 2002 Del Skrevet 5. oktober 2002 Eg og har denne routeren og har følgende problem: Eg kommer meg ikkje inn på mirc. Kjem meg inn en gang i blandt etter å ha ventet LENGE... Har krysset av at eg vil bruke mirc på routeren men funker fortsatt ikkje! Noken som har forslag om kva porter eg e.v.t. kan opne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå