Alexander Schindler Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Har just lest "American Gods" og er bergtatt. Noen som har lest andre bøker av Gaiman? Er de å anbefale? Og ikke minst, bør jeg hive meg over Sandman? Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Les Neverwhere og Good Omens. (sistnevnte er skrevet sammen med Terry Pratchett) Lenke til kommentar
daigoro Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Sandman er vel kanskje det han er absolutt mest kjent for. Har akkurat lest den siste boka han har skrevet, Anansi Boys og den var vel grei nok, men ville vel starta med Neverwhere og Good Omens som absolutt er verdt å få med seg. Lenke til kommentar
Evig student Skrevet 30. april 2006 Del Skrevet 30. april 2006 Gaiman er genial - anbefaler alt han har skrevet, spesielt Sandman-serien. Bra sig! Mvh Evig student Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 3. mai 2006 Del Skrevet 3. mai 2006 (endret) Jeg slenger meg på de andre og sier Neverwhere og Good Omens (som Elyas Machera sa, et prosjekt skrevet sammen Discworld-forfatteren Terry Pratchett (en meget elskverdig kombinasjon, tør jeg si)). Jeg tør også å påstå at du nok allerede har lest det VIRKELIGE høydepunktet i Gaimans romanforfatterskap, men også at de ovenfornevnte verkene forsatt er verdt all den tid det tar å pløye seg igjennom fra perm til perm. Sandman er forresten absolutt noe å sette seg inn. Endret 3. mai 2006 av rasgar Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 3. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2006 Takk folkens. Jeg prøvde meg på Pratchett en gang, men han og jeg kom ikke så godt overens. Skal starte på Sandman gitt... Lenke til kommentar
Narkolepsi Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Sandman er det beste han har gjort. Som forfatter synes jeg han er sånn temmelig gjennomsnittlig..Jeg har lest Neverwhere, American Gods og Anansi boys. Bøkene var helt greie de, men kan ikke måle seg med det han har gjort på tegneseriefronten! Som sagt, Sandman er helt fantastisk, men du bør også få med deg Violent Cases og Mr.Punch. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Tegneseriene hans er helt fantastiske. Anbefales på det sterkeste, og som noen kanskje skjønner er nicket mitt litt inspirert av Neil Gaimans univers.. Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 7. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2006 Ok. Jeg har just lest ferdig første sandman. Fantastisk. Genialt. Herlig. :!: Lenke til kommentar
Kirikiri Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 For andre som er interessert: Les American Gods før Anansi Boys. Synes Neverwhere er den beste Gaiman-romanen. Leste den etter American Gods, Stardust og Anansi Boys, og den er hakket bedre. Men for all del, likte Amerivan Gods og Stardust veldig godt. Ikke like glad i Anansi Boys. Stardust er ren fantasy, og dermed litt annerledes enn de andre. Ikke fullt så dyster. Gaiman blogger også ganske aktivt på http://www.neilgaiman.com/journal/. En del er litt uinteressant, men innimellom kommer det gullkorn, som når han forteller om hvordan barna hans betraktet en fyr med flammekaster. Kirikiri Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. mai 2006 Del Skrevet 9. mai 2006 Har selv lest American Gods, Anansi Boys og Good Omen. American Gods er klart best av disse, etter min mening. Good Omen var tildels skuffende, men det var kanskje mest pga at min beundring både for Neil Gaiman og Terry Pratchett hadde skrudd forventningene himmelhøyt Må legge Neverwhere til lista over må_leses_bøker! Lenke til kommentar
Tze Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Ok. Jeg har just lest ferdig første sandman. Fantastisk. Genialt. Herlig. :!: 6055544[/snapback] Husker ikke rekkefølgen på Sandman-albumene, men om du ikke har lest Preludes and Nocturnes enda har du definitivt noe å glede deg til! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mai 2006 Del Skrevet 10. mai 2006 Det er den første så det er nok den han har lest. Lenke til kommentar
Alexander Schindler Skrevet 10. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2006 Det er Preludes and Nocturnes jeg har lest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå