Gå til innhold

omgjøring av tekststreng til binærfil!

Anbefalte innlegg

Hei! driver med et prosjekt hvor vi programmerer i java. sliter litt med å få en metode til å funke. Den holder til i nu.xom- biblioteket og klassen heter Builder. Der er det en metoder build(String, String), hvor første streng skal være en vanlig tekststreng, mens den andre strengen skal være baseURI. Jeg skal bruke dette for å lage et tekstdokument ut fra et xml-element.

Problemet ligger i at jeg ikke aner hvordan baseURI skal være, og hva det er. Om noen kunne gitt noen hint så hadde det vært fint.

til opplysning får jeg meldingen "Path contains invalid character:" ved IOException og "[Fatal Error] sdfsdf:1:1: Content is not allowed in prolog." i ParsingException, hvis jeg prøver og skrive inn noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
til opplysning får jeg meldingen "Path contains invalid character:" ved IOException og "[Fatal Error] sdfsdf:1:1: Content is not allowed in prolog."  i ParsingException, hvis jeg prøver og skrive inn noe.

5997346[/snapback]

Har du forsøkt å skrive inn noe annet enn sdfsdf? Evt. å lage en tom fil med navn sdfsdf?

Lenke til kommentar

Heisann

Dette er kun min tolkning av API.

public Document build(String document,

String baseURI)

throws ParsingException,

ValidityException,

IOExceptionReads the document from the contents of a string.

Parameters:

document - the string that contains the XML document.

baseURI - the base URI for this document

Returns:

the parsed Document

Throws:

ValidityException - if a validity error is detected. This is only thrown if the builder has been instructed to validate.

ParsingException - if a well-formedness error is detected

IOException - if an I/O error such as a bad disk prevents the document's external DTD subset from being read

BaseURI - En absolut sti, som brukes når det trengs i sammenheng med relative URIs funnet i spørringen. Blir brukt av XQuery doc function. Denne kan være null når du arbeider fra samme mappe. Feks "c:\enMappe\" eller "https://www.diskusjon.no/enMappe/". Ligger filen dokumentet ditt fysisk i "c:\enMappe\" og du har koden din der, så er det URI eller du kan da også bruke "null". BaseURI til filen som feks heter "c:\Filer\MyDoc.doc" er "c:\Filer\".

Tipper det er dette som fremkaller "Path contains invalid character", da java ikke klarer å tolke "sdfdsd".

Anbefaler deg å lese denne:URI Uniform Resource Identifier

Inneholder mange forskjellige eksempler på bruk av URI.

Vennlig hilsen

HV

Endret av HV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...