Gå til innhold

Ønsker å nekte andre adgang til den ene NTFS partisjonen ved å passordbeskytte den.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neinei, Du trenger ikke 3dje parts program for sånn. Det eneste du trenger å gjøre er å legge til de brukerne som du vil at skal ha tilgang til partisjonen din. De brukerne som ikke har fått tilgang får feilmelding når de prøver å åpne partisjonen din. Det står noe om at du ikke har tilgang eller noe.

I XP er det vel sånn at du må Høyreklikke på partisjonen->Properties->Security. Der kan du velge å ta bort eller legge til brukere som du selv vil det.

Lykke til.

Lenke til kommentar
^^

Nja, det var vel ikke det han ville ha. Er klar over den funksjonen, men antagelig har han kun 1 bruker på pc'en hans, og vil legge inn en ekstra beskyttelse dersom flere skulle bruke pc'en.

5998874[/snapback]

Du forsto det riktig. Alle kan logge seg pa min pc uten passord. Jeg har en aktiv pode som roter i mine doumenter og ikke ofte klarer han a slette viktige ting. Derfor har jeg tenkt a lagre mine dokumenter pa den ene partisjonen og sperre den for andre.

Jeg mottar gjerne tips om hvordan jeg kan besytte en mappe med passord i stedet for hele partisjonen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...