Ergotera Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hei. Jeg har 2 partisjoner på harddisken (NTFS). Jeg ønsker ønsker å begrense tilgang til den ene ved bruk av et passord. Hvordan gjøre jeg dette? Os er xp-pro (engelsk) Takk Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det finnes flere måter. Men bytt emne tittel før moderator stenger tråden. Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det er ikke noe innebygd i XP (så vidt jeg vet), så du må bruke noe 3.part programmer. Søk på nettet etter 'harddisk password protection' så skulle flere alternativ dukke opp. Du finner kanskje ikke noe gratisprogram. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Neinei, Du trenger ikke 3dje parts program for sånn. Det eneste du trenger å gjøre er å legge til de brukerne som du vil at skal ha tilgang til partisjonen din. De brukerne som ikke har fått tilgang får feilmelding når de prøver å åpne partisjonen din. Det står noe om at du ikke har tilgang eller noe. I XP er det vel sånn at du må Høyreklikke på partisjonen->Properties->Security. Der kan du velge å ta bort eller legge til brukere som du selv vil det. Lykke til. Lenke til kommentar
_MrMilo_ Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) ^^ Nja, det var vel ikke det han ville ha. Er klar over den funksjonen, men antagelig har han kun 1 bruker på pc'en hans, og vil legge inn en ekstra beskyttelse dersom flere skulle bruke pc'en. Endret 27. april 2006 av _MrMilo_ Lenke til kommentar
Ergotera Skrevet 1. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2006 ^^Nja, det var vel ikke det han ville ha. Er klar over den funksjonen, men antagelig har han kun 1 bruker på pc'en hans, og vil legge inn en ekstra beskyttelse dersom flere skulle bruke pc'en. 5998874[/snapback] Du forsto det riktig. Alle kan logge seg pa min pc uten passord. Jeg har en aktiv pode som roter i mine doumenter og ikke ofte klarer han a slette viktige ting. Derfor har jeg tenkt a lagre mine dokumenter pa den ene partisjonen og sperre den for andre. Jeg mottar gjerne tips om hvordan jeg kan besytte en mappe med passord i stedet for hele partisjonen. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 8. januar 2008 Del Skrevet 8. januar 2008 Emnetittel endret til noe mer beskrivende. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå