Maroder_S Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 SoundTechs nye instrumentkabel lar deg plugge et nesten hvilket som helst instrument rett i USB-porten. Les mer Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Oj. Jeg må inrømme at ble litt opphisset av dette. Er iallefall hypp på brukertest av kabelen. At det ikke er ASIO, betyr det at det ikke går å spille "live"? Blir litt vanskelig å spille gitar dersom lyden kommer 2 sekunder etterpå Test! Test! Test! Test! Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Nice Dette må testes, men som Kjellvez sier... Vi vil ha test! Vi vil ha test! Lenke til kommentar
andesam Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Sånnen vil jeg ha! (sett at den ikke suger) Lenke til kommentar
umy Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 grom! meg vil ha, vi forlanger test! xD Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Jeg melder meg faktisk inn i rekken av mennesker som sier at dette må testes så fort det blir tilgjengelig. Det høres jo fryktelig spennende ut for den gjevne Hvermansen som driver med litt hobbyinnspillinger og lignende. PS: sjekk også SoundTechs OFFISIELLE FORUM. Der kan man plukke opp uttalelser fra utviklerene og svar på spørsmål som dukker opp rundt produktet. Endret 27. april 2006 av rasgar Lenke til kommentar
meastp Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Da jeg så overskriften, tenkte jeg: denne så jo spennende ut, men blir sikkert dyr. Jeg tok feil, prisen ser jo overkommelig ut! Håper det blir en test på denne, ja. Som Kjellvez lurer jeg litt på hva ASIO er... Kan bli en interresant tråd: http://www.soundtech.com./discuss/topic.asp?TOPIC_ID=615 Endret 27. april 2006 av meastp Lenke til kommentar
akerb Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) Kun mono? Ikke ASIO? Fastmontert kabel, så du evt må skjøte om du trenger et par meter til? Høres ut som noe skikkelig jall. Sjekk heller ut M-audio Jamlab... koster $80 Endret 27. april 2006 av akerb Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Da jeg så overskriften, tenkte jeg: denne så jo spennende ut, men blir sikkert dyr. Jeg tok feil, prisen ser jo overkommelig ut! Håper det blir en test på denne, ja. Som Kjellvez lurer jeg litt på hva ASIO er... 5997405[/snapback] :-) Jeg lurer ikke på hva ASIO er, men om mangelen på ASIO fører til så høy latency at den ikke kan brukes live. Ergo trengs det test Mer om ASIO her: http://www.soundblaster.com/resources/read...eid=53937&cat=3 Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Virker ikke så veldig nyttig, siden de fleste som trenger å ta opp gitar sikkert allerede har utstyr for slikt, og om de ikke har det så er behovet for litt mer kontroll definitivt tilstede... men jo; fiffig. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hvilket lyd"kort" er det som sitter i kabelen? Dette virker litt jalla. Spesifikasjonene er ikke akkurat imponerende men den er sikkert morsom å ha på gutterommet. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Skal man koble gitaren digitalt til PCen kan jo også Gibsons digitale gitar være ganske tøff vil jeg tro. Koster vel sikkert skjorta, men pyttsann. Kobles til via vanlig nettverkskabel hvis jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Den ser stilig og praktisk ut, men jeg er spent på hvor bra den er. Hvilket opptaksprogram er egnet? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Hvis den er kjapp nok er den sikkert grei til "skisseblokk"-bruk. Men for meg sitter halvparten av lyden i forsterkeren og eventuell pedaler i forkant. Jeg er vel ikke egentlig ute etter "Digital Quality Sound" fra gitaren, hadde jeg vært det hadde jeg ikke kjørt med en rølpete rørforsterker og vrengpedaler. Så jeg har ingen umiddelbare planer om å slenge Shure-mic'en i skuffen. Men det hadde vært morsomt å ha når jeg er på reise og sitter på hotelrommet med gitaren og den bærbare PC'en og ikke har forsterkeren med allikevel. Geir Lenke til kommentar
Iceythe Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Syns fortsatt at det er litt for dårlig prosessering i PC til å håndtere lyder fra instrumenter. Billige lydkort gir altfor høy forsinkelse. Det er lite attraktivt på markedet da det meste av utstyr som duger ligger høyt i pris. Det holder å bruke mic-inngang for meg. Lenke til kommentar
Paull Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 TWFA: Imponerende at du drar med deg gitaren og laptopen når du er på reise. inventum: Man kan få rimelig grei "real time" på Soundblasterkort. Live!-kortet mitt får jeg 5.33 ms latency på, og det er greit nok for mitt bruk. Man trenger noen uoffisielle drivere, men for hobbybruk går det ganske fint. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 TWFA: Imponerende at du drar med deg gitaren og laptopen når du er på reise. 5998697[/snapback] Laptopen er arbeidsredskapet mitt, det er snakk om jobbreiser, ikke ferie. (Skjønt jeg tar den med på hytta.) Gitaren tar jeg med hvis jeg skal være lenge borte. Når du skal bo på et hotellrom i USA i 3-4 uker er det greit å ha litt adspredelser etter jobben. Geir Lenke til kommentar
Paull Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Laptopen er arbeidsredskapet mitt, det er snakk om jobbreiser, ikke ferie. (Skjønt jeg tar den med på hytta.) Gitaren tar jeg med hvis jeg skal være lenge borte. Når du skal bo på et hotellrom i USA i 3-4 uker er det greit å ha litt adspredelser etter jobben. 5998800[/snapback] Jo, jeg vet.. Har vært i akkurat samme greia (hotellrom, USA, 3-4 uker, midt ute i bushen), og skulle gjerne hatt med gitaren da. Men alt stresset med å ta med gitaren på flyet og sånt ble litt i meste laget for meg. Holder meg til å dra tomhendt bortover, og komme hjem med en ny en Lenke til kommentar
JeffK Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det blir jo omtrent det samme som å plugge gitaren rett i line-in på lydkortet. Det blir jo ikke noe særlig fyldig lyd av det. Skal det være noe å høre på, må man kjøre det gjennom et program som legger på effekter. Problemet med det er jo at man der får temlig mye delay, ettersom signalet skal behandles digitalt i realtime. Lenke til kommentar
Kjellvez Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Det blir jo omtrent det samme som å plugge gitaren rett i line-in på lydkortet. 5999920[/snapback] Snikksnakk. Det sexy her er ad-konverter og pre-amp er bygget inn i kabelen. Det BØR ikke være det samme som å plugge rett inn i en line-in. Om det fungerer tilfredstillende er jo spørsmålet. Etter å ha sett på specsene tviler jeg jo litt. (Å snakke om effekter har lite eller ingenting med denne greien å gjøre.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå