Gå til innhold

DLF - Galskap eller religion?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Og jeg er heller ikke høyreekstrem, er faktisk venstremann.

 

 

6012425[/snapback]

 

Så er det nok sikkert noen her som vil hevde at venstre er høyreekstreme. :p

6012553[/snapback]

 

Ehh, mente venstrefløyen av norsk politikk, ikke venstre som et parti, de har jeg lite til overs for. :tease:

 

Nei, er nok SV her.

 

:)

Lenke til kommentar
Det er det som er hovedproblemet med den liberale politikken og den kapitalistiske politikken gennerelt, de tenker kun profitt.

6011452[/snapback]

Dette er en selvmotsigelse. Dersom kapitalistene kun tar hensyn til profitt, vil diskriminering per definisjon ikke finne sted, all den tid profittmaksimering forutsetter at den mest produktive arbeideren ansettes. Irrelevante egenskaper som hudfarve, nasjonalitet eller andre ting vil da ikke bli tatt med i betraktningen.

 

 

Med DLF får en ikke frihet, da en må jobbe hele døgnet pga dårlig lønn, og ferier kan en se langt etter.

6011502[/snapback]

Dette er selvsagt tull og tøys. Arbeidskraft er en knapp ressurs, og når kapitalistene konkurrerer om disse ressursene, presses prisene på arbeidskraften opp. En amerikansk arbeider tjener for eksempel svært godt sammenliknet med arbeidere i de aller fleste andre land, trass i at arbeidsmarkedet reguleres i langt mindre grad enn i Europa.

 

Og når du først er på ferie, blir du drept på landeveien, da en eller annen galning har satt opp fartsgrensen til 120 i en 50-sone.

6011502[/snapback]

Tjener man penger på en vei der ingen tør å kjøre?

 

 

Du ser på det å ta imot andre mennesker med en åpen hånd og være barmhjerting, som tvang?

6011704[/snapback]

Spørsmålet hviler på gale premisser. Når venstresiden er «barmhjertig», er det med andres penger. Det er som kjent lett å være solidarisk med andres penger.

 

De fleste mennesker vil se på dette som en selvfølge og noe de gjør med glede får å hjelpe andre å intergrere seg, men for all del, flytt til USA, der er diskrimineringen og klasseskillene ekstreme, men de har "Frihet", og vi ser jo hvordan det fungerer....

6011704[/snapback]

De forente stater er et av verdens beste land å leve i, så man kan trygt si at det fungerer godt. Det er greit nok at venstresiden liker å tro at amerikanere må ha tre jobber for å få råd til pappkassen de bor i på gaten, men det er en myte, intet annet.

Lenke til kommentar
Og når du først er på ferie, blir du drept på landeveien, da en eller annen galning har satt opp fartsgrensen til 120 i en 50-sone.

6011502[/snapback]

Tjener man penger på en vei der ingen tør å kjøre?

Hvorfor skal en tjene penger på en vei? Og hvordan?

Lenke til kommentar
Og når du først er på ferie, blir du drept på landeveien, da en eller annen galning har satt opp fartsgrensen til 120 i en 50-sone.

6011502[/snapback]

Tjener man penger på en vei der ingen tør å kjøre?

Hvorfor skal en tjene penger på en vei? Og hvordan?

6014133[/snapback]

 

Bompenger hver tredje meter, slik som det hadde blitt viss DLF hadde kommet til makten.

 

:)

Lenke til kommentar
Bompenger hver tredje meter, slik som det hadde blitt viss DLF hadde kommet til makten.

6014236[/snapback]

Ikke det at jeg støtter DLF i denne saken, men den kommentaren er usaklig. Dersom jeg har valget mellom å kjøre en vei med bompenger for hver tredje meter, og en vei med kanskje én bomstasjon på en time, vet jeg hvilken jeg vil velge. Folk vil rett og slett utkonkurrere den ineffektive vegen ved å ta ibruk andre alternativer.

Lenke til kommentar
Hvor i all verden får du det fra at venstresida tror det? .. venstresida har da ikke uttalt seg om den sivile amerikaner.. dette er snakk om at sånn som landet styres idag under Bush er det ingen "frihet"!

6013686[/snapback]

Hvorfor ikke?

 

 

Hvorfor skal en tjene penger på en vei? Og hvordan?

6014133[/snapback]

Spørsmålet må heller være: Hvorfor skal en ikke tjene penger på en vei? Det naturlige utgangspunktet må være at man overlater ting til markedet dersom det ikke er gode grunner for det motsatte. Hvordan? Det blir selvsagt opp til eieren av veien, men sannsynligvis blir det på samme måte som myndighetene tar betalt for at man kjører på veier i dag. Signaturen warpig hevder at man ville ha bompengepasseringer hver tredje meter, men faktum er at det er fullstendig uinteressant hvor mange meter det er mellom dem, så lenge man ikke trenger å stoppe for å betale.

 

Man kan også se for seg alternative løsninger, for eksempel at de forskjellige eierne av veier går sammen om en avtale der man betaler et fast beløp for å kunne kjøre på alle veier innenfor et geografisk område. Bare fantasien setter grenser. Som med alle andre varer og tjenester, er det i kapitalistenes interesse å gjøre det enklest mulig for folk.

Lenke til kommentar
Hvor i all verden får du det fra at venstresida tror det? .. venstresida har da ikke uttalt seg om den sivile amerikaner.. dette er snakk om at sånn som landet styres idag under Bush er det ingen "frihet"!

6013686[/snapback]

Hvorfor ikke?

For sånn som USA styres idag trives ikke folket med og Bush bare fortsetter å presse på med at vi "skal,skal,skal"!

 

Det er en grunn til at flertallet i den amerikanske befolkningen har sagt sitt og flertallet vil IKKE ha noen republikansk regjering med Bush som leder!

Lenke til kommentar
Bompenger hver tredje meter, slik som det hadde blitt viss DLF hadde kommet til makten.

6014236[/snapback]

Ikke det at jeg støtter DLF i denne saken, men den kommentaren er usaklig. Dersom jeg har valget mellom å kjøre en vei med bompenger for hver tredje meter, og en vei med kanskje én bomstasjon på en time, vet jeg hvilken jeg vil velge. Folk vil rett og slett utkonkurrere den ineffektive vegen ved å ta ibruk andre alternativer.

6014436[/snapback]

 

Du har på mange måter rett, den kommentarer var til de grader satt på spissen at det grenset til usaklighet. Men, på en annen side så er det kanskje ikke et helt utenkelig scenario.

 

Vi kan se på USA, jeg er klar over at det ikke er det optimale frie kapitalistiske marked, men vi ser i hvert fall på landet: Vi kan se på dagens reklamesituasjon i landet, der reklamen overgår omtrent programmet i sendetid, viss vi overfører denne ideenen til veien, så er det ikke utenkelig at min usakelige kommentar kunne bli virkelighet.

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at flertallet i den amerikanske befolkningen har sagt sitt og flertallet vil IKKE ha noen republikansk regjering med Bush som leder!

6015810[/snapback]

Pussig at han ble gjenvalgt til å sitte sin 2. periode, da :)

Det er forøvrig ganske interessant at de fleste amerikanske presidenter sitter 2 perioder..

Lenke til kommentar
Det er en grunn til at flertallet i den amerikanske befolkningen har sagt sitt og flertallet vil IKKE ha noen republikansk regjering med Bush som leder!

6015810[/snapback]

Pussig at han ble gjenvalgt til å sitte sin 2. periode, da :)

Det er forøvrig ganske interessant at de fleste amerikanske presidenter sitter 2 perioder..

6019604[/snapback]

Ja men det var i perioden 2004-2005 mye har forandre seg siden den tid.

Lenke til kommentar
Hvorfor skal en tjene penger på en vei? Og hvordan?

6014133[/snapback]

Spørsmålet må heller være: Hvorfor skal en ikke tjene penger på en vei? Det naturlige utgangspunktet må være at man overlater ting til markedet dersom det ikke er gode grunner for det motsatte. Hvordan? Det blir selvsagt opp til eieren av veien, men sannsynligvis blir det på samme måte som myndighetene tar betalt for at man kjører på veier i dag. Signaturen warpig hevder at man ville ha bompengepasseringer hver tredje meter, men faktum er at det er fullstendig uinteressant hvor mange meter det er mellom dem, så lenge man ikke trenger å stoppe for å betale.

 

Man kan også se for seg alternative løsninger, for eksempel at de forskjellige eierne av veier går sammen om en avtale der man betaler et fast beløp for å kunne kjøre på alle veier innenfor et geografisk område. Bare fantasien setter grenser. Som med alle andre varer og tjenester, er det i kapitalistenes interesse å gjøre det enklest mulig for folk.

6015760[/snapback]

Men dette fører jo til tvang over andre?
Lenke til kommentar
Hvorfor skal en tjene penger på en vei? Og hvordan?

6014133[/snapback]

Spørsmålet må heller være: Hvorfor skal en ikke tjene penger på en vei? Det naturlige utgangspunktet må være at man overlater ting til markedet dersom det ikke er gode grunner for det motsatte. Hvordan? Det blir selvsagt opp til eieren av veien, men sannsynligvis blir det på samme måte som myndighetene tar betalt for at man kjører på veier i dag. Signaturen warpig hevder at man ville ha bompengepasseringer hver tredje meter, men faktum er at det er fullstendig uinteressant hvor mange meter det er mellom dem, så lenge man ikke trenger å stoppe for å betale.

 

Man kan også se for seg alternative løsninger, for eksempel at de forskjellige eierne av veier går sammen om en avtale der man betaler et fast beløp for å kunne kjøre på alle veier innenfor et geografisk område. Bare fantasien setter grenser. Som med alle andre varer og tjenester, er det i kapitalistenes interesse å gjøre det enklest mulig for folk.

6015760[/snapback]

Men dette fører jo til tvang over andre?

6020081[/snapback]

 

Forklar?

Lenke til kommentar
Hvorfor skal en tjene penger på en vei? Og hvordan?

6014133[/snapback]

Spørsmålet må heller være: Hvorfor skal en ikke tjene penger på en vei? Det naturlige utgangspunktet må være at man overlater ting til markedet dersom det ikke er gode grunner for det motsatte. Hvordan? Det blir selvsagt opp til eieren av veien, men sannsynligvis blir det på samme måte som myndighetene tar betalt for at man kjører på veier i dag. Signaturen warpig hevder at man ville ha bompengepasseringer hver tredje meter, men faktum er at det er fullstendig uinteressant hvor mange meter det er mellom dem, så lenge man ikke trenger å stoppe for å betale.

 

Man kan også se for seg alternative løsninger, for eksempel at de forskjellige eierne av veier går sammen om en avtale der man betaler et fast beløp for å kunne kjøre på alle veier innenfor et geografisk område. Bare fantasien setter grenser. Som med alle andre varer og tjenester, er det i kapitalistenes interesse å gjøre det enklest mulig for folk.

6015760[/snapback]

Men dette fører jo til tvang over andre?

6020081[/snapback]

 

Forklar?

6020106[/snapback]

Bompenger = tvang, og om det er staten eller private gjør ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Feil. Eiendomsretten tillater hvem som helst friheten til å sette opp bomstasjon på egen eiendom, og de som ønsker å bevege seg på annen manns eiendom må da betale den avgiften bomstasjonene måtte kreve.

 

Frihet innebærer ikke mangel på eiendomsrett vettu.

6020164[/snapback]

Nettopp derfor bør ikke riksveier eies av noen, da folk er nødt til å ta seg frem. Om de blir tvunget til å betale er det da tvang over andre, eiendomsrett eller ikke. Dette er et forslag som viser at den "liberalistiske" høyresiden hater individuell frihet.

Endret av Superior
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...