Superior Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Med DLF får en ikke frihet, da en må jobbe hele døgnet pga dårlig lønn, og ferier kan en se langt etter. Og når du først er på ferie, blir du drept på landeveien, da en eller annen galning har satt opp fartsgrensen til 120 i en 50-sone. Endret 29. april 2006 av Superior Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Altså.. hvorfor i all verden skal det være farlig.. dette er mennesker med behov .. kanskje litt annerledes.. men vi kan da ikke ha et samfunn der alle utøver det samme på jobb .. hvorfor skal ikke muslimer kunne utøve sin religion på jobben.. har ikke hørt noe bra argument mot det enda 6011478[/snapback] De må gjerne få utøve sin religion når som helst for min del, men jeg sier det er en naturlig konsekvens at det ønsket at de stiller med et handikap ovenfor andre som ikke ønsker å utøve sin religion i arbeidstiden. Hvorfor skal ikke jeg få lov til å ta pauser når og så ofte jeg vil? Jeg har ikke hørt noen gode motargumenter enda. 6011500[/snapback] Vet ikke om mitt argument er bra nok men jeg kan si det sånn at det er ikke spørsmål om du kan ta pause osv.. dette har med historie innenfor religioner og det syns jeg man skal respektere Lenke til kommentar
warpig Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Altså.. hvorfor i all verden skal det være farlig.. dette er mennesker med behov .. kanskje litt annerledes.. men vi kan da ikke ha et samfunn der alle utøver det samme på jobb .. hvorfor skal ikke muslimer kunne utøve sin religion på jobben.. har ikke hørt noe bra argument mot det enda 6011478[/snapback] De må gjerne få utøve sin religion når som helst for min del, men jeg sier det er en naturlig konsekvens av det ønsket at de stiller med et handikap ovenfor andre som ikke ønsker å utøve sin religion i arbeidstiden. Hvorfor skal ikke jeg få lov til å ta pauser når og så ofte jeg vil? Jeg har ikke hørt noen gode motargumenter enda. 6011500[/snapback] Vet ikke om mitt argument er bra nok men jeg kan si det sånn at det er ikke spørsmål om du kan ta pause osv.. dette har med historie innenfor religioner og det syns jeg man skal respektere 6011534[/snapback] Jo, vi skal ta hensyn til de. Men, de skal også ta hensyn til kulturen de kommer til. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jeg ville det beste for meg og mine ansatte og ville derfor trengt personen som var best for jobben. Hvis personene gjør like god jobb på like kort tid som alle andre er de selvfølgelig like kvalifisert som hvem som helst andre. Men jeg mener det skal være MITT valg hvem jeg ansetter. Men poenget er jo at en muslim som skal bruke 10 min på fredagsbønnen kan gjøre en like god, ja faktisk bedre jobb enn en som ikke skal det, og da burde ikke arbedisgvier ansette på grunnlag av det, han burde se på hvem han mente var den mest flittige søkeren som kunne bidra med noe godt til arbeidsplassen, uavhengig av om han trenkte litt ekstra tid på å be. ALDRI putt slike ord i min munn. Jeg fatter ikke hvorfor venstresiden alltid må dra frem "nazi" kortet når deres meninger ikke når frem. Det er rett og slett avskyldig, og USANT. Jeg blir sint når jeg leser slik søppel, og skal ha meg frabedt slike usakelige og useriøse angrep på meg som person. Jeg putter hverken ord i din munn eller angriper deg som person, jeg bruker bare det som et relevant eksempel for å fremme det at du søker etter den perfekte arbeidssøker, som selvfølgelig ikke finnest, og aldri bør være et mål å finne for en arbeidsgiver. Forøvrig ser jeg dine angrep mot meg angående at jeg stempler deg som nazi fordi meningene mine ikke når frem som like mye søppel. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Vet ikke om mitt argument er bra nok men jeg kan si det sånn at det er ikke spørsmål om du kan ta pause osv.. dette har med historie innenfor religioner og det syns jeg man skal respektere 6011534[/snapback] Religion har ingen plass offentlig i dagens samfunn. Det er noe privat som folk bør holde for seg selv og ikke blande inn i alt de gjøre og alle avgjørelser som skal tas. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Altså.. hvorfor i all verden skal det være farlig.. dette er mennesker med behov .. kanskje litt annerledes.. men vi kan da ikke ha et samfunn der alle utøver det samme på jobb .. hvorfor skal ikke muslimer kunne utøve sin religion på jobben.. har ikke hørt noe bra argument mot det enda 6011478[/snapback] De må gjerne få utøve sin religion når som helst for min del, men jeg sier det er en naturlig konsekvens av det ønsket at de stiller med et handikap ovenfor andre som ikke ønsker å utøve sin religion i arbeidstiden. Hvorfor skal ikke jeg få lov til å ta pauser når og så ofte jeg vil? Jeg har ikke hørt noen gode motargumenter enda. 6011500[/snapback] Vet ikke om mitt argument er bra nok men jeg kan si det sånn at det er ikke spørsmål om du kan ta pause osv.. dette har med historie innenfor religioner og det syns jeg man skal respektere 6011534[/snapback] Jo, vi skal ta hensyn til de. Men, de skal også ta hensyn til kulturen de kommer til. 6011547[/snapback] Men tror du virkelig de kommer til og respektere våres religion og våres måte å leve på når vi ikke viser noen medmennesklighet whatsoever Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Men poenget er jo at en muslim som skal bruke 10 min på fredagsbønnen kan gjøre en like god, ja faktisk bedre jobb enn en som ikke skal det, og da burde ikke arbedisgvier ansette på grunnlag av det, han burde se på hvem han mente var den mest flittige søkeren som kunne bidra med noe godt til arbeidsplassen, uavhengig av om han trenkte litt ekstra tid på å be. Agreed! .. det burde ikke være en forskjell mellom hvem som skal få jobben bare fordi hun er muslim, han er buddhist, hun er hinduist osv.. det blir jo rett og slett å sette forskjeller på folk.. samfunnet har aldri og kommer aldri til å kunne funke på den måten Endret 29. april 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Men tror du virkelig de kommer til og respektere våres religion og våres måte å leve på når vi ikke viser noen medmennesklighet whatsoever 6011592[/snapback] Tvungen medmenneskelighet er fremdeles tvang, og tvang er fremdeles mangel på frihet. Jeg ønsker ikke å oppgi min frihet bare fordi det sitter noen kjøtthuer på stortinget og bestemmer hva som er best for meg uten å vite noe som helst om meg. Endret 29. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men tror du virkelig de kommer til og respektere våres religion og våres måte å leve på når vi ikke viser noen medmennesklighet whatsoever 6011592[/snapback] Tvungen medmenneskelighet er fremdeles tvang, og tvang er fremdeles mangel på frihet. Jeg ønsker ikke å oppgi min frihet bare fordi det sitter noen kjøtthuer på stortinget og bestemmer hva som er best for meg uten å vite noe som helst om meg. 6011635[/snapback] Man tvinger ikke, men man kan ikke forvente noe så lenge man ikke er samarbeidsvillig Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men tror du virkelig de kommer til og respektere våres religion og våres måte å leve på når vi ikke viser noen medmennesklighet whatsoever 6011592[/snapback] Tvungen medmenneskelighet er fremdeles tvang, og tvang er fremdeles mangel på frihet. Jeg ønsker ikke å oppgi min frihet bare fordi det sitter noen kjøtthuer på stortinget og bestemmer hva som er best for meg uten å vite noe som helst om meg. 6011635[/snapback] Du ser på det å ta imot andre mennesker med en åpen hånd og være barmhjerting, som tvang? De fleste mennesker vil se på dette som en selvfølge og noe de gjør med glede får å hjelpe andre å intergrere seg, men for all del, flytt til USA, der er diskrimineringen og klasseskillene ekstreme, men de har "Frihet", og vi ser jo hvordan det fungerer.... Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men tror du virkelig de kommer til og respektere våres religion og våres måte å leve på når vi ikke viser noen medmennesklighet whatsoever 6011592[/snapback] Tvungen medmenneskelighet er fremdeles tvang, og tvang er fremdeles mangel på frihet. Jeg ønsker ikke å oppgi min frihet bare fordi det sitter noen kjøtthuer på stortinget og bestemmer hva som er best for meg uten å vite noe som helst om meg. 6011635[/snapback] Du ser på det å ta imot andre mennesker med en åpen hånd og være barmhjerting, som tvang? De fleste mennesker vil se på dette som en selvfølge og noe de gjør med glede får å hjelpe andre å intergrere seg, men for all del, flytt til USA, der er diskrimineringen og klasseskillene ekstreme, men de har "Frihet", og vi ser jo hvordan det fungerer.... 6011704[/snapback] Jeg ser bare på det som tvang hvis det er tvang. Jeg gir til veledige formål og trives med det fordi da gir jeg på egne premisser. Å gi fordi jeg ikke har noe valg derimot har jeg lite til overs for. Da kan jeg ikke selv velge hva jeg ønsker å støtte og plutselig ender folk som Hamas opp med pengene mine. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Men tror du virkelig de kommer til og respektere våres religion og våres måte å leve på når vi ikke viser noen medmennesklighet whatsoever 6011592[/snapback] Tvungen medmenneskelighet er fremdeles tvang, og tvang er fremdeles mangel på frihet. Jeg ønsker ikke å oppgi min frihet bare fordi det sitter noen kjøtthuer på stortinget og bestemmer hva som er best for meg uten å vite noe som helst om meg. 6011635[/snapback] Du ser på det å ta imot andre mennesker med en åpen hånd og være barmhjerting, som tvang? De fleste mennesker vil se på dette som en selvfølge og noe de gjør med glede får å hjelpe andre å intergrere seg, men for all del, flytt til USA, der er diskrimineringen og klasseskillene ekstreme, men de har "Frihet", og vi ser jo hvordan det fungerer.... 6011704[/snapback] Kjempebra sagt, er så utrolig enig i at "friheten" i USA som alle skal ha det til ikke er like mye "frihet", det er så forferdelig i det hele tatt at det må være forskjeller osv.. hva er det som i det hele tatt har gjort det og hva gjør andre så ekstremt mye mer verdi enn andre? forstår bare ikke det Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Kjempebra sagt, er så utrolig enig i at "friheten" i USA som alle skal ha det til ikke er like mye "frihet", det er så forferdelig i det hele tatt at det må være forskjeller osv.. hva er det som i det hele tatt har gjort det og hva gjør andre så ekstremt mye mer verdi enn andre? forstår bare ikke det 6011848[/snapback] USA er intet prakteksempel på frihet. De har kanskje større grad av eiendomsrett og mer fornuftig skattepolitikk enn her i Norge, men i gjengjeld har de en veldig konservativ ledelse som forbyr ting som det passer dem akkurat som våre egne rødgrønne politikere. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Kjempebra sagt, er så utrolig enig i at "friheten" i USA som alle skal ha det til ikke er like mye "frihet", det er så forferdelig i det hele tatt at det må være forskjeller osv.. hva er det som i det hele tatt har gjort det og hva gjør andre så ekstremt mye mer verdi enn andre? forstår bare ikke det 6011848[/snapback] USA er intet prakteksempel på frihet. De har kanskje større grad av eiendomsrett og mer fornuftig skattepolitikk enn her i Norge, men i gjengjeld har de en veldig konservativ ledelse som forbyr ting som det passer dem akkurat som våre egne rødgrønne politikere. 6011919[/snapback] Nå er nok de rødgrønne politikerne og politikerne i USA nokså forskjellige, jeg ser iallfall ingen likheter.. i politikken eller oppførsel Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 De er nok fordi den rødgrønne regjeringen her fører en sosialdemokratisk politikk, mens i USA fører de en kapitalistisk høyrevridd politikk. Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 De er nok fordi den rødgrønne regjeringen her fører en sosialdemokratisk politikk, mens i USA fører de en kapitalistisk høyrevridd politikk. 6011983[/snapback] Akkurat, håper virkelig man ikke forventer en enighet mellom de to? .. for som jeg ser det så virker som om venstresida her blir rett og slett anklagd for å mislike alt ved USA.. da tror jeg ikke helt man forstår fordi det venstresida misliker ved USA er dems gjentatte politikk der forskjeller rår høyest og de svake i samfunnet lider Lenke til kommentar
warpig Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Altså.. hvorfor i all verden skal det være farlig.. dette er mennesker med behov .. kanskje litt annerledes.. men vi kan da ikke ha et samfunn der alle utøver det samme på jobb .. hvorfor skal ikke muslimer kunne utøve sin religion på jobben.. har ikke hørt noe bra argument mot det enda 6011478[/snapback] De må gjerne få utøve sin religion når som helst for min del, men jeg sier det er en naturlig konsekvens av det ønsket at de stiller med et handikap ovenfor andre som ikke ønsker å utøve sin religion i arbeidstiden. Hvorfor skal ikke jeg få lov til å ta pauser når og så ofte jeg vil? Jeg har ikke hørt noen gode motargumenter enda. 6011500[/snapback] Vet ikke om mitt argument er bra nok men jeg kan si det sånn at det er ikke spørsmål om du kan ta pause osv.. dette har med historie innenfor religioner og det syns jeg man skal respektere 6011534[/snapback] Jo, vi skal ta hensyn til de. Men, de skal også ta hensyn til kulturen de kommer til. 6011547[/snapback] Men tror du virkelig de kommer til og respektere våres religion og våres måte å leve på når vi ikke viser noen medmennesklighet whatsoever 6011592[/snapback] Hvor mener du at jeg ikke viser medmenneskelighet? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Hvordan ble dette en debatt om FrP og veiavgifter? Uansett: I dag betaler vi sykt mye i bilavgifter. DERFOR mener FrP at det er galt at vi OGSÅ skal betale bompenger. Hvis vi hadde FJERNET alle avgiftene som er på bil, så kunne et bompengesystem klart vært aktuelt. Men ikke så lenge Staten allerede drar inn fem ganger så mye i avgifter enn den bruker på vei. 6011031[/snapback] Tja. Vi har jo også private veier i Norge. Stort sett er dette hullete grusveier midt oppå fjellet hvor du må stoppe og betale bommpenger i en postkasse hver gang du svinger av til en ny vei Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Altså.. hvorfor i all verden skal det være farlig.. dette er mennesker med behov .. kanskje litt annerledes.. men vi kan da ikke ha et samfunn der alle utøver det samme på jobb .. hvorfor skal ikke muslimer kunne utøve sin religion på jobben.. har ikke hørt noe bra argument mot det enda 6011478[/snapback] De må gjerne få utøve sin religion når som helst for min del, men jeg sier det er en naturlig konsekvens av det ønsket at de stiller med et handikap ovenfor andre som ikke ønsker å utøve sin religion i arbeidstiden. Hvorfor skal ikke jeg få lov til å ta pauser når og så ofte jeg vil? Jeg har ikke hørt noen gode motargumenter enda. 6011500[/snapback] Vet ikke om mitt argument er bra nok men jeg kan si det sånn at det er ikke spørsmål om du kan ta pause osv.. dette har med historie innenfor religioner og det syns jeg man skal respektere 6011534[/snapback] Jo, vi skal ta hensyn til de. Men, de skal også ta hensyn til kulturen de kommer til. 6011547[/snapback] Men tror du virkelig de kommer til og respektere våres religion og våres måte å leve på når vi ikke viser noen medmennesklighet whatsoever 6011592[/snapback] Hvor mener du at jeg ikke viser medmenneskelighet? 6012360[/snapback] Snakker ikke om deg snakker om alle, nei det virker på meg som om de fleste i dagens samfunn er så negative mot innvandrere generellt at det virker rett og slett diskrimerende og noen ganger blir jeg sjokkert over hvor høyreekstremistiske folk har plutselig blitt ovenfor dette Lenke til kommentar
warpig Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Snakker ikke om deg snakker om alle, nei det virker på meg som om de fleste i dagens samfunn er så negative mot innvandrere generellt at det virker rett og slett diskrimerende og noen ganger blir jeg sjokkert over hvor høyreekstremistiske folk har plutselig blitt ovenfor dette 6012370[/snapback] Okey, følte at du henviste til meg. Jeg mener Norge trenger resurssterke innvandrere som kommer for å få arbeid i Norge, men jeg mener også at det er viktig at innvandrerne tilpasser seg det miljøet de kommer til. Slik som å ikke be i arbeidstiden, eller lære seg norsk. Og jeg er heller ikke høyreekstrem, er faktisk venstremann. Endret 29. april 2006 av warpig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå