abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jo, men du kan heller ikke nekte for at mange av DLFs velgere er fjortisser som bruker snus og har blitt frelst via forum på nettet, og derfor ikke vet hva partiet de stemmer på står for. 6011299[/snapback] Jo det kan jeg nekte for. Rett og slett. Det er såpass få som stemmer DLF så man har rimlig god oversikt over slikt, og jeg kan garantere at det er _svært_ få, hvis noen i det hele tatt, som passer inn under den beskrivelsen. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jo, men du kan heller ikke nekte for at mange av DLFs velgere er fjortisser som bruker snus og har blitt frelst via forum på nettet, og derfor ikke vet hva partiet de stemmer på står for. 6011299[/snapback] Jo det kan jeg nekte for. Rett og slett. Det er såpass få som stemmer DLF så man har rimlig god oversikt over slikt, og jeg kan garantere at det er _svært_ få, hvis noen i det hele tatt, som passer inn under den beskrivelsen. 6011316[/snapback] Nå var poenget mitt at man ikke skal bry seg om hva enkeltmennesker som stemmer et visst parti mener, men hva partiet som en helhet mener. Jeg aner ikke om min beskrivelse stemmer på så veldig mange, men jeg vet den stemmer på noen. Og jeg beklager viss du ikke skjønnte at det hele var satt veldig på spissen. Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Kanskje venstresiden er imot frihet slik dere definerer det, men da kan vi si at FRP også er i mot frihet. *Jeg vil drepe alle i nabolaget mit Nei det får du ikke lov til sier FRP *Jeg vil bruke narkotika slik jeg selv ønsker det Nei det får du ikke lov til sier FRP *Jeg vil kjøre så fort jeg vil Nei det får du ikke lov til sier FRP *Jeg vil rane banken Nei det får du ikke lov til sier FRP Dere skjønner poenget, totalt frihet er absolutt ikke alltid bra, og derfor er det bra at det blir satt enkelte regler. Dere mener virkelig at folk burde få lov til å diskriminere ved å nekte muslimer i å bo i leiligheten sin, eller nekte muslimer i å få en jobb? 6011266[/snapback] Tullete eksempler. Frihet for enkeltmennesket handler om hva han kan gjøre med EGEN KROPP og EGEN EIENDOM. Ikke hva man kan gjøre med andres eiendom. Er det vanskelig å skjønne? Og jeg fatter ikke hvorfor du drar inn FrP i dette - er FrP et libertariansk parti? NEI. ARGH! EOD for min del! 6011287[/snapback] Jaok, jeg kunne byttet ut FRP med DLF, men uansett. Skjønner du virkelig ikke at det ikke kan være sånn at det ikke skal være noen regler over sånne ting? Du mener det er riktig at man skulle få lov til å diskriminere muslimer med å nekte de hus og jobb? Fremmedfiendtskap er et stort problem, og jeg har selv med mine egne øyner sett at uten lover som sier at folk ikke kan diskriminere når de selger bolig, så ville det fått katastrofale følger. Diskriminnering i arbeidslivet er et enda større problem, og du vil altså gjøre det lettere, ja faktisk gjøre det lovlig for folk å grovsortere søkere etter religion og kultur? Er du i det hele tatt klar over hvilke følger dette ville fått? Og det er et faktum at menn i høge stillinger helst ansetter andre menn, det er bevist gjennom undersøkelser som jeg ikke har tilgang til her, og du vil altså gjøre det hele mer akseptert ved å hindre all kontroll, og la arbedisgivere diskriminere, bare fordi det skal gi de en "Frihet". Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Kanskje venstresiden er imot frihet slik dere definerer det, men da kan vi si at FRP også er i mot frihet. *Jeg vil drepe alle i nabolaget mit Nei det får du ikke lov til sier FRP *Jeg vil bruke narkotika slik jeg selv ønsker det Nei det får du ikke lov til sier FRP *Jeg vil kjøre så fort jeg vil Nei det får du ikke lov til sier FRP *Jeg vil rane banken Nei det får du ikke lov til sier FRP Dere skjønner poenget, totalt frihet er absolutt ikke alltid bra, og derfor er det bra at det blir satt enkelte regler. Dere mener virkelig at folk burde få lov til å diskriminere ved å nekte muslimer i å bo i leiligheten sin, eller nekte muslimer i å få en jobb? 6011266[/snapback] Er helt enig.. om vi ikke skulle hatt regler i det hele tatt som Frp vil.. Frp vil totalt frigjøre absolutt alt mulig.. da blir kriminalitet nøkkelordet til dems politikk! Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er helt enig.. om vi ikke skulle hatt regler i det hele tatt som Frp vil.. Frp vil totalt frigjøre absolutt alt mulig.. da blir kriminalitet nøkkelordet til dems politikk! 6011330[/snapback] Løgn. FrP vil ikke totalt frigjøre alt. Kan du vær så snill å slutte med å komme med alle disse ubegrunnede påstandene? Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Er helt enig.. om vi ikke skulle hatt regler i det hele tatt som Frp vil.. Frp vil totalt frigjøre absolutt alt mulig.. da blir kriminalitet nøkkelordet til dems politikk! 6011330[/snapback] Nyfrelst SV'er uten kritisk tenkning overhodet? Snedig å uttale seg om FrP's politikk når man tydeligvis ikke aner hva den går ut på. Men jeg lovet EOD fra min side, så.. dere får pjatte i vei.. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Jo, men du kan heller ikke nekte for at mange av DLFs velgere er fjortisser som bruker snus og har blitt frelst via forum på nettet, og derfor ikke vet hva partiet de stemmer på står for. 6011299[/snapback] Jo det kan jeg nekte for. Rett og slett. Det er såpass få som stemmer DLF så man har rimlig god oversikt over slikt, og jeg kan garantere at det er _svært_ få, hvis noen i det hele tatt, som passer inn under den beskrivelsen. 6011316[/snapback] Nå var poenget mitt at man ikke skal bry seg om hva enkeltmennesker som stemmer et visst parti mener, men hva partiet som en helhet mener. Jeg aner ikke om min beskrivelse stemmer på så veldig mange, men jeg vet den stemmer på noen. Og jeg beklager viss du ikke skjønnte at det hele var satt veldig på spissen. 6011325[/snapback] Jeg skjønte godt poenget ditt og jeg er enig i det, men eksemplet du brukte stemte ikke og da er det min jobb å protestere Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Diskriminnering i arbeidslivet er et enda større problem, og du vil altså gjøre det lettere, ja faktisk gjøre det lovlig for folk å grovsortere søkere etter religion og kultur? Er du i det hele tatt klar over hvilke følger dette ville fått? 6011326[/snapback] Jeg ville aldri ansatt en muslim hvis jeg hadde vært bedriftseier. De bruker arbeidstid på å be og nekter å gjøre det i egne pauser. Det gjelder sikkert ikke alle, men det gjelder samtlige kommunalt ansatte muslimer i min kommune. Er det mer rett at en bedrift skal være risikoutsatt for konkurs bare så ingen skal føle seg diskriminert? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Er helt enig.. om vi ikke skulle hatt regler i det hele tatt som Frp vil.. Frp vil totalt frigjøre absolutt alt mulig.. da blir kriminalitet nøkkelordet til dems politikk! 6011330[/snapback] Det er løgn. Endret 29. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
warpig Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Diskriminnering i arbeidslivet er et enda større problem, og du vil altså gjøre det lettere, ja faktisk gjøre det lovlig for folk å grovsortere søkere etter religion og kultur? Er du i det hele tatt klar over hvilke følger dette ville fått? 6011326[/snapback] Jeg ville aldri ansatt en muslim hvis jeg hadde vært bedriftseier. De bruker arbeidstid på å be og nekter å gjøre det i egne pauser. Det gjelder sikkert ikke alle, men det gjelder samtlige kommunalt ansatte muslimer i min kommune. Er det mer rett at en bedrift skal være risikoutsatt for konkurs bare så ingen skal føle seg diskriminert? 6011365[/snapback] Ikke for at ingen skal føle seg diskriminert, men for at ingen skal bli diskriminert, ja. Er mye rart enkeltpersoner kan føle seg diskriminert for, og det blir bare tullete om en arbeidsgiver skal ta hensyn til det. Endret 29. april 2006 av warpig Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Diskriminnering i arbeidslivet er et enda større problem, og du vil altså gjøre det lettere, ja faktisk gjøre det lovlig for folk å grovsortere søkere etter religion og kultur? Er du i det hele tatt klar over hvilke følger dette ville fått? 6011326[/snapback] Jeg ville aldri ansatt en muslim hvis jeg hadde vært bedriftseier. De bruker arbeidstid på å be og nekter å gjøre det i egne pauser. Det gjelder sikkert ikke alle, men det gjelder samtlige kommunalt ansatte muslimer i min kommune. Er det mer rett at en bedrift skal være risikoutsatt for konkurs bare så ingen skal føle seg diskriminert? 6011365[/snapback] Ikke for at ingne skal føle seg diskriminert, men for at ingen skal ble diskriminert, ja. Er mye rart enkeltpersoner kan føle seg diskriminert for, og det blir bare tullete om en arbeidsgiver skal ta hensyn til det. 6011376[/snapback] Så i en bedrift med 50 ansatte så skal 50 ansatte og 1 som ikke ble ansatt lide fordi ingen skal bli diskriminert? Jeg er enig i at diskriminering er dumt, men i tilfellet jeg nevnte over er ikke muslimene like gode arbeidere fordi de rett og slett jobber mindre enn andre. Og det er faktisk på bakgrunn av religion. Jeg ville som bedriftseier kunne ansette hvem JEG synes er best for bedriften min uavhengige av eventuelle stygge fordommer jeg måtte ha. Endret 29. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
warpig Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Så i en bedrift med 50 ansatte så skal 50 ansatte og 1 som ikke ble ansatt lide fordi ingen skal bli diskriminert? Jeg er enig i at diskriminering er dumt, men i tilfellet jeg nevnte over er ikke muslimene like gode arbeidere fordi de rett og slett jobber mindre enn andre. 6011398[/snapback] Men, det er da ikke diskriminering at du velger bort en innvandrer på grunn av at han skal bruke arbeidstiden sin til å be? Det er diskriminering at du velger en hvit fremfor en brun når de har helt like spesifikasjoner for arbeidet (fant ikke noe bedre ord), bare på grunn av at han er hvit. Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Så i en bedrift med 50 ansatte så skal 50 ansatte og 1 som ikke ble ansatt lide fordi ingen skal bli diskriminert? Jeg er enig i at diskriminering er dumt, men i tilfellet jeg nevnte over er ikke muslimene like gode arbeidere fordi de rett og slett jobber mindre enn andre. 6011398[/snapback] Men, det er da ikke diskriminering at du velger bort en innvandrer på grunn av at han skal bruke arbeidstiden sin til å be? 6011416[/snapback] Ifølge deg er det jo diskriminering hvis man velger bort en person pga religion, og religion er (såvidt jeg vet) årsaken til at muslimer i min kommune jobber dårligere. Endret 29. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
warpig Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Så i en bedrift med 50 ansatte så skal 50 ansatte og 1 som ikke ble ansatt lide fordi ingen skal bli diskriminert? Jeg er enig i at diskriminering er dumt, men i tilfellet jeg nevnte over er ikke muslimene like gode arbeidere fordi de rett og slett jobber mindre enn andre. 6011398[/snapback] Men, det er da ikke diskriminering at du velger bort en innvandrer på grunn av at han skal bruke arbeidstiden sin til å be? 6011416[/snapback] Ifølge deg er det jo diskriminering hvis man velger bort en person pga religion, og religion er årsaken til at muslimer i min kommune jobber dårligere. 6011423[/snapback] Viss du velger han bort bare på grunn av at han har en religion så er det diskriminering, ja. Viss du velger han bort på grunn av at han skal utøve sin religion i arbeidstiden er det ikke diskriminering. For da stiller den religiøse personen andre krav enn en ikke-religiøs gjør, og det blir derfor naturlig at han stiller med et handikap når han skal søke jobb. Endret 29. april 2006 av warpig Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Diskriminnering i arbeidslivet er et enda større problem, og du vil altså gjøre det lettere, ja faktisk gjøre det lovlig for folk å grovsortere søkere etter religion og kultur? Er du i det hele tatt klar over hvilke følger dette ville fått? 6011326[/snapback] Jeg ville aldri ansatt en muslim hvis jeg hadde vært bedriftseier. De bruker arbeidstid på å be og nekter å gjøre det i egne pauser. Det gjelder sikkert ikke alle, men det gjelder samtlige kommunalt ansatte muslimer i min kommune. Er det mer rett at en bedrift skal være risikoutsatt for konkurs bare så ingen skal føle seg diskriminert? 6011365[/snapback] Akkuratt ja. Du ville vel heller aldri ansatt en handicappet som trengte ekstrahjelp og litt ekstra tid, men som gjorde en like god jobb, du ville selvfølgelig ikke ansatt en annen religiøs som ønsket å be i arbeidstiden, men som fortsatt gjorde en god jobb. Du vil vel egentlig ha et samfunn der kun høye hvite ariske menn får jobber, og kvinnene og muslimene er hjemme og er syndebukker for den liberale politikken. Men hva gjør vel det, for vi har jo frihet, frihet til å diskriminere og skape klasseskiller Det er det som er hovedproblemet med den liberale politikken og den kapitalistiske politikken gennerelt, de tenker kun profitt. Du sier selv at du ikke ville ha ansatt en muslim fordi han ber, ville det ikke vært bedre å prøvd å gi han et godt tilbud, vist han virkelig kunne gjøre en god jobb? Ingen mennesker er perfekte, alle mennesker vil ha en svakhet i en jobb, derfor vil det aldri være rett å drive jakt etter perfekte mennesker som arbedisgiver. En person som kanskje har et par svakheter, eller kanskje må ha litt ekstra tilbud, som f.eks bønn kan fortsatt gjøre en kjempe god jobb og gi noe godt til arbeidsplassen. Er det rett at vi skal ha diskrminnering og klasseskiller i samfunnet, bare fordi noen sier det er det som er frihet? Endret 29. april 2006 av Goz Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Akkuratt ja. Du ville vel heller aldri ansatt en handicappet som trengte ekstrahjelp og litt ekstra tid, men som gjorde en like god jobb, du ville selvfølgelig ikke ansatt en annen religiøs som ønsket å be i arbeidstiden, men som fortsatt gjorde en god jobb. Jeg ville det beste for meg og mine ansatte og ville derfor trengt personen som var best for jobben. Hvis personene gjør like god jobb på like kort tid som alle andre er de selvfølgelig like kvalifisert som hvem som helst andre. Men jeg mener det skal være MITT valg hvem jeg ansetter. Du vil vel egentlig ha et samfunn der kun høye hvite ariske menn får jobber, og kvinnene og muslimene er hjemme og er syndebukker for den liberale politikken. Men hva gjør vel det, for vi har jo frihet, frihet til å diskriminere og skape klasseskiller ALDRI putt slike ord i min munn. Jeg fatter ikke hvorfor venstresiden alltid må dra frem "nazi" kortet når deres meninger ikke når frem. Det er rett og slett avskylig, og USANT. Jeg blir sint når jeg leser slik søppel, og skal ha meg frabedt slike usakelige og useriøse angrep på meg som person. Klarer du ikke la være å komme med slike personangrep som er løgn så anbefaler jeg deg å holde deg langt unna denne debatten. Er det rett at vi skal ha diskrminnering og klasseskiller i samfunnet, bare fordi noen sier det er det som er frihet? 6011452[/snapback] Ja. Endret 29. april 2006 av invictus Lenke til kommentar
AP-bastion Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Så i en bedrift med 50 ansatte så skal 50 ansatte og 1 som ikke ble ansatt lide fordi ingen skal bli diskriminert? Jeg er enig i at diskriminering er dumt, men i tilfellet jeg nevnte over er ikke muslimene like gode arbeidere fordi de rett og slett jobber mindre enn andre. 6011398[/snapback] Men, det er da ikke diskriminering at du velger bort en innvandrer på grunn av at han skal bruke arbeidstiden sin til å be? 6011416[/snapback] Ifølge deg er det jo diskriminering hvis man velger bort en person pga religion, og religion er årsaken til at muslimer i min kommune jobber dårligere. 6011423[/snapback] Viss du velger han bort bare på grunn av at han har en religion så er det diskriminering, ja. Viss du velger han bort på grunn av at han skal utøve sin religion i arbeidstiden er det ikke diskriminering. For da stiller den religiøse personen andre krav enn en ikke-religiøs gjør, og det blir derfor naturlig at han stiller med et handikap når han skal søke jobb. 6011435[/snapback] dette er mennesker med behov .. kanskje litt annerledes.. men vi kan da ikke ha et samfunn der alle utøver det samme på jobb .. hvorfor skal ikke muslimer kunne utøve sin religion på jobben.. har ikke hørt noe bra argument mot det enda Endret 29. april 2006 av PureJoy Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 dette er mennesker med behov .. kanskje litt annerledes.. men vi kan da ikke ha et samfunn der alle utøver det samme på jobb .. hvorfor skal ikke muslimer kunne utøve sin religion på jobben.. har ikke hørt noe bra argument mot det enda 6011478[/snapback] Fordi de har en jobb å gjøre, og fordi religion ikke er en menenskerett, og fordi religion er en privatsak som ikke har noe på jobben å gjøre? Fordi arbeidsgivere ikke har råd til å miste den tiden arbeidstagerene bruker på å be? Lenke til kommentar
abcd423417984 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 dette er mennesker med behov .. kanskje litt annerledes.. men vi kan da ikke ha et samfunn der alle utøver det samme på jobb .. hvorfor skal ikke muslimer kunne utøve sin religion på jobben.. har ikke hørt noe bra argument mot det enda 6011478[/snapback] Ja, men gjør de en dårligere jobb så ødelegger de for bedriften i sin helhet med alle ansatte. Hvis de utøver religion på jobben tar det av arbeidstiden og bedriften taper penger, som igjen kan bety at den må gjøre kutt i bemanningen eller lignende. Lenke til kommentar
warpig Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 (endret) Altså.. hvorfor i all verden skal det være farlig.. dette er mennesker med behov .. kanskje litt annerledes.. men vi kan da ikke ha et samfunn der alle utøver det samme på jobb .. hvorfor skal ikke muslimer kunne utøve sin religion på jobben.. har ikke hørt noe bra argument mot det enda 6011478[/snapback] De må gjerne få utøve sin religion når som helst for min del, men jeg sier det er en naturlig konsekvens av det ønsket at de stiller med et handikap ovenfor andre som ikke ønsker å utøve sin religion i arbeidstiden. Hvorfor skal ikke jeg få lov til å ta pauser når og så ofte jeg vil? Jeg har ikke hørt noen gode motargumenter enda. Endret 29. april 2006 av warpig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå