samye83 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg målte med en sånn sak fra clas ohlson. Svart dings med digital display. Oppsettet mitt står oppført i signaturen. Alt som kan klokkes er klokket, hehe. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jeg målte med en sånn sak fra clas ohlson. Svart dings med digital display. Oppsettet mitt står oppført i signaturen. Alt som kan klokkes er klokket, hehe. 6002989[/snapback] Ok, sikkert gøy å ha en sånn sak, alltid moro å se hvor mye strøm forskjellige ting bruker, hvor mye ga du for den? Med 80% effektivitet (i PSUen) så trekker oppsettet ditt maks 280 watt, og det er jo ganske heftig, forteller jo litt om de reelle kravene til datautstyr, man kommer laangt med 300 watt. AtW Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Det instrumentet koster ikke mye, rundt 200 kr tror jeg. Jeg kan sikkert finne bilde. Jeg liker å ha en sterk psu, for psu'en har ganske mye å si for et godt system. Det er mange som ikke er klar over. Uten sli så går man neppe over 300w. Skal litt til for å bryte den grensa. Endret 28. april 2006 av samye83 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Det instrumentet koster ikke mye, rundt 200 kr tror jeg. Jeg kan sikkert finne bilde. 6003484[/snapback] Ja, det hadde vært supert. Sikkert en morsom sak å ha i huset. AtW Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=477261&st=120 Der, bla nedover siden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=477261&st=120 Der, bla nedover siden. 6003503[/snapback] Takker. Det finnes ikke noen som man kan klemme rundt en ledning eller noe, og se hvor mye strøm som får igjennom? Det er kanskje litt vel dyrt og unøyaktig? AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Interresant måler. Jeg har katalogen rett forran meg og instrumentet som er avbildet i den tråden koster 198 kr. Tangamperemetere for likestrøm bruker å være ganske dyre. Jeg fant bare en i katalogen og den koster 1295 kr. Edit: Biltema har et tamgamperemeter for likestrøm til bare 449 kr. Endret 28. april 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Interresant måler. Jeg har katalogen rett forran meg og instrumentet som er avbildet i den tråden koster 198 kr. TangAmperemetere for likestrøm bruker å være ganske dyre. Jeg fant bare en i katalogen og den koster 1295 kr. 6003928[/snapback] Hmm, får man ikke tak i noe for vekselstrøm også? Eller er det for vanskelig å måle? AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Vekselstrøm er det enkleste å måle med tangmetoden. Jeg tror alle tangamperemetere har det. Jeg tenke du ville måle strømmen som brukes f.eks på de forskjellige 12V-linjene i PCen i tillegg til vekselstrømmer. Jeg fant forresten ett hos biltema til bare 449kr. Det kan måle både veksel- og likestrøm. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=91949 Endret 28. april 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Vekselstrøm er det enkleste å måle med tangmetoden. Jeg tror alle tangamperemetere har det. Jeg tenke du ville måle strømmen som brukes f.eks på de forskjellige 12V-linjene i PCen i tillegg til vekselstrømmer. Jeg fant forresten ett hos biltema til bare 449kr. Det kan måle både veksel- og likestrøm. http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=91949 6003977[/snapback] Det er jo kjekt å kunne måle likestrøm også forsåvidt, men på den andre siden så er det jo nesten bare 12v som trekker strøm på en moderne PC. Jeg må tenke litt på det, fordelen med en tangsak er jo at man slipper å slå av PCen og bytte på kontakten for å måle... AtW Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Noen som vet om det er mulig å stille på spenningen på de forskjellige railene på denne PSUen?? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Angående nøyaktighet på tangamperemeteret fra biltema så ser det ut til å ligge på rundt +/- 3% for strøm-målingene. Link Jepp, det er praktisk sånn sett. Men man kan jo la den stå i stikkontakten hele tiden hvis man vil. Lenke til kommentar
LightSabre Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Grensen på 20 A per kanal har i praksis vært opphevet en god stund. Det er heller ikke uvanlig at selv om flere kanaler er oppgitt, er det faktisk bare en stor. 5997536[/snapback] Jeg ville tro at allw PSUer har "et stort reservoar" med 12V, og at de kanalene tar ut av samme reservoar, men mener du at det også er helt flytende mellom kanalene, feks at man kan kjøre 54A + 1A + 1A + 1A på denne? AtW 5997552[/snapback] Jeg vet ikke om PSUen har noen begrensning på 15A per kanal, eller om det er opp til deg selv å begrense dette, men en ting som er sikkert er at hvis du klarer å ta ut 57 Ampere gjennom ett uttak så vil både ledning og plugg leve et meget kort liv. Det er ikke uten grunn at noen kabler er større enn andre... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Greit, men hva hvis man vil trekke 20A til en ting? Leverer PSU'en 20A på den linja (og får litt varme ledninger og plugger) eller vil spenningen stupe til uakseptable nivåer? Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 fy flate, slik som dette er bare tull. vill talljokking uten at det faktisk tjener til noe. du skal ha rimelig mange hardisker og overklokka cpu'er i maskina di skal dette spile noen rolle. 6001212[/snapback] Personlig synes forsåvidt at det er greit at folk kjøper slikt, gjør det jo litt billigere når man trenger det til feks filservere og slikt. AtW 6001285[/snapback] ettersom prisen på et produkt går ned, kan du nesten banne på at kvaliteten har gått ned proposjonelt. jeg ville heller betalt dobelt så mye for en kvaltitets PSU for faktisk serverbruk, en å kjøpt en samlebåndslaget kinasammensatt "kraftig kvalitets psu". det er konklusjonen jeg har kommet til etter å ha sett nedi dem konta de skikkelige sakene. det hjalp forsåvidt også litt å lære om SMPS i teori og praksis, på komponentnivå. bedre at man kjøper litt for kraftig enn at man må bytte etter 6 mnder. 6001334[/snapback] Det ville vært sant for si en harddisk eller en cpu, men her er jeg ikke enig. fordi: du trenger ikke 700W. Du trenger: en stabil, smart utformet kvalitets forsyning på 400\450W maks. jeg synes trenden er gått feil vei. i steden for å fokusere på å lage bedre produkter, er trenden blitt å fokusere på høyere papirytelse. du kan dra paraleller mellom en "700W PSU" og et par "2000W PMPO 2.1 kjempehøytalere fra chinacrap.inc" Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 fy flate, slik som dette er bare tull. vill talljokking uten at det faktisk tjener til noe. du skal ha rimelig mange hardisker og overklokka cpu'er i maskina di skal dette spile noen rolle. 6001212[/snapback] Personlig synes forsåvidt at det er greit at folk kjøper slikt, gjør det jo litt billigere når man trenger det til feks filservere og slikt. AtW 6001285[/snapback] ettersom prisen på et produkt går ned, kan du nesten banne på at kvaliteten har gått ned proposjonelt. jeg ville heller betalt dobelt så mye for en kvaltitets PSU for faktisk serverbruk, en å kjøpt en samlebåndslaget kinasammensatt "kraftig kvalitets psu". det er konklusjonen jeg har kommet til etter å ha sett nedi dem konta de skikkelige sakene. det hjalp forsåvidt også litt å lære om SMPS i teori og praksis, på komponentnivå. Men nå er det jo mange som kjøper dyre PSUer av god kvalitet også, når disse selger mer, så blir de billigere. Nisje-produkter koster nesten alltid mer. AtW Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 jeg vet jo veldig godt at folk flest ikke trenger 600watt+, men det en del som gjør det, og uansett hvor mye effekt du trenger så er det alltid lurt å ta i litt extra så du har noe å gå på. dersom jeg bytter psu i nærmeste framtid så blir det nok en mist 500watt fordi den har flere enn 2 +12v linjer, 8pin p4 og 2 xtk pci-e kontakter. hadde nok gått for 600wattern om det ikke var en del rapporter om støy på den utgaven. Lenke til kommentar
Såkk Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Pcpc 1Kw er bare for de spesiell interesserte. Ofte er det folk med skikkelig svære server som må drive utallige haddisker. Slipper flere psu'er ikke sant. For vanlige folk, så er de overkill deluxe. Ingen vanlig system trenger så mye power. Men kult å ha en sånnen under panseret, hehe. Blir jo kongen over alle kongene. 6002700[/snapback] Jeg må innrømme at jeg ikke klarte å holde meg, oppgraderer systemet fortiden og trenger mere guff og RIKTIGE plugger/kontakter i skapet, finnes ingen ting jeg hater mere enn et chassi fullt av overganger! Uansett, så bestillte jeg værsting poweret av PPC, mest får å GARANTERT ikke gå tom for pulver og slippe å makse ett mindre power. Poweret gir maks 66A kont. på +12V men over 3 sløyfer, 2x16A + 1x36A(Video) Har amperetang (Fluke) selv så når alt utstyret kommer i hus her skal jeg måle faktiske data av maskinen å legge ut her. Legger ved ett bilde av forpakningen. (til de som måtte lure så blir det Quad SLI (2x7900duals), har fra før dual Xeon 3,4 4xSCSI i raid 10. så ja det trekker allerede (uten 7900 men med 6800ultra) 2,4 Ampere av nettet som her blir ca 552watt ved spilling.) Her er tech spec Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Det et system som du kommer til å ha så er det greit med pcpc 1kw. Tror at du vil trenge kraften den psu'en kommer til å frigi. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 29. april 2006 Del Skrevet 29. april 2006 Har amperetang (Fluke) selv så når alt utstyret kommer i hus her skal jeg måle faktiske data av maskinen å legge ut her. Fint om du kan gi et slags subektivt inntrykk av lyden også, jeg er litt redd for at det kan bli bråk om den støgge lille vifta skal ta ut 200 watt... AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå