EasyRaider Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Grensen på 20 A per kanal har i praksis vært opphevet en god stund. Det er heller ikke uvanlig at selv om flere kanaler er oppgitt, er det faktisk bare en stor. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Godt å høre at noen er enig med meg at ocz psu'er ikke holder mål Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Grensen på 20 A per kanal har i praksis vært opphevet en god stund. Det er heller ikke uvanlig at selv om flere kanaler er oppgitt, er det faktisk bare en stor. 5997536[/snapback] Jeg ville tro at allw PSUer har "et stort reservoar" med 12V, og at de kanalene tar ut av samme reservoar, men mener du at det også er helt flytende mellom kanalene, feks at man kan kjøre 54A + 1A + 1A + 1A på denne? AtW Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 (endret) En ting jeg lurer på: Hva er de praktiske ulempene (og evt. fordelene) ved å ha 4 stk 12V-kanaler på hhv. 15, 15, 15 og 12A i stedet for en enorm 12V-kanal på 57A?5997155[/snapback] fordelen med 4 kanaler er at du da kjører cpu og hk på en kanal, et eller to skjermkort på hver sin kanal, og eventuelle andre ting på den siste kanalen. er i alle fall sånn jeg har forstått det. 5997219[/snapback] Som ATW allerede har nevnt så ser jeg ikke på det som noen fordel. Hva om en av komponentene ønsker mer enn 15A? Det blir litt av samme dilemmaet som hva som er best av én harddisk på 57 GB vs. 4 disker på hhv. 15, 15, 15 og 12 GB. Hva om man trenger å lagre en fil som er over 15GB? Endret 27. april 2006 av Simen1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Interessangt. Men det er få som har behov for effekt over 600W, men det er bra med flere å velge mellom. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Grensen på 20 A per kanal har i praksis vært opphevet en god stund. Det er heller ikke uvanlig at selv om flere kanaler er oppgitt, er det faktisk bare en stor. 5997536[/snapback] Jeg ville tro at allw PSUer har "et stort reservoar" med 12V, og at de kanalene tar ut av samme reservoar, men mener du at det også er helt flytende mellom kanalene, feks at man kan kjøre 54A + 1A + 1A + 1A på denne? AtW 5997552[/snapback] Vel, jeg tviler sterkt på at den gir 57 A / 684 W, tipper samlet grense for 12 V er lavere. Hvordan denne modellen er vet jeg ikke. Mange PSUer gir hele maks 12 V uten noen begrensninger, mens andre visstnok har grenser på rundt 20 A per kanal eller enda lavere. Jeg tror også at noen oppgir flere kanaler uten at det er tilfelle, for at det skal se ut som de følger ATX-spesifikasjonen. Intel sertifiserer likevel, de har vel innsett at 20 A var en meningsløs grense. Eks: Min Seasonic S12 430 har oppgitt 14 og 15 A, men disse verdiene betyr egentlig ingenting, kan trekke fulle 29 A i hvilken som helst kombinasjon. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 fy flate, slik som dette er bare tull. vill talljokking uten at det faktisk tjener til noe. du skal ha rimelig mange hardisker og overklokka cpu'er i maskina di skal dette spile noen rolle. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 fy flate, slik som dette er bare tull. vill talljokking uten at det faktisk tjener til noe. du skal ha rimelig mange hardisker og overklokka cpu'er i maskina di skal dette spile noen rolle. 6001212[/snapback] Personlig synes forsåvidt at det er greit at folk kjøper slikt, gjør det jo litt billigere når man trenger det til feks filservere og slikt. AtW Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 bedre at man kjøper litt for kraftig enn at man må bytte etter 6 mnder. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Ja, det er sant Spirre. Men for de aller fleste er ikke dette "litt", men dobbelt så kraftig som de trenger. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg hadde en PowerStream som døde, fikk en Modstream i retur, og den virket mye mer stillegående... Må si meg veldig fornøyd med OCZ folka sine varer, alltid kjapp og grei på support, tilogmed fått hjelp med ikke OCZ varer fra de gutta :-) Ikke akkurat noe man kan si om Dell... Stabilt og overklokkevenlig minne, og ellers stabile produkter, OG god support. Dessuten, har en headrom på PSU'en spinner ikke vifta opp så mye heller. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg hadde en PowerStream som døde, fikk en Modstream i retur, og den virket mye mer stillegående... Må si meg veldig fornøyd med OCZ folka sine varer, alltid kjapp og grei på support, tilogmed fått hjelp med ikke OCZ varer fra de gutta :-) Ikke akkurat noe man kan si om Dell... Stabilt og overklokkevenlig minne, og ellers stabile produkter, OG god support. Dessuten, har en headrom på PSU'en spinner ikke vifta opp så mye heller. 6001793[/snapback] PSUer som jobber på lite av maks kapasitet har som hovedregel lavere virkningsgrad, og produserer således mer varme, så det er ikke noe du bør gå utifra. AtW Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Jaja, jeg får se om mine Tagan480W fortsatt holder mål når jeg skal over til PCIe. Er 12v. som er litt spennende i så måte og jeg får vel heller ikke brukt den gode gamle VGA kontakten på PSU'en. Lenke til kommentar
Såkk Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 http://www.pcpowercooling.com/products/vie...hp?show=TC1KW4E Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Seinfeldt: Jeg sukker tungt når jeg ser en slik PSU... hvor skal galskapen ende? Endret 28. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Pcpc 1Kw er bare for de spesiell interesserte. Ofte er det folk med skikkelig svære server som må drive utallige haddisker. Slipper flere psu'er ikke sant. For vanlige folk, så er de overkill deluxe. Ingen vanlig system trenger så mye power. Men kult å ha en sånnen under panseret, hehe. Blir jo kongen over alle kongene. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 (endret) Kongen på strømregningen? Og kan varme huset med sikringskapet? Hehe neida, forstår den. Men utgjør det noen reell forskjell å bruke 2*480w i en filserver kontra denne? Endret 28. april 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Kongen på strømregningen? Og kan varme huset med sikringskapet? Hehe neida, forstår den.Men utgjør det noen reell forskjell å bruke 2*480w i en filserver kontra denne? 6002706[/snapback] Tar mindre plass da, så slipper man å ordne så begge starter samtidig, men jeg har intrykk av at ihvertfall PC power % cooling sin 1kw bråker mer enn to mindre PSUer AtW Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Man må jo ha et system som trekker masse størm før man får konge regning, hehe. Ikke alle kabinetter har støtte for 2 psu'er. En av de få full tower er stacker. De fleste server kabinettene vil vel støtte 2xpsu'er? Personlig så syns jeg at det er stress med 2 psu'er. Mye lettere å holde orden med en. Men igjen blir det mye dyrere å kjøpe en pcpc 1kw, enn 2x500w mist for eksempel. Jeg ville aldri ha kjøpt en slik psu. Tror neppe jeg trenger mer enn 400w, men vil ikke at psu'en skal stresse mer enn nødvendig. Har målt at systemet mitt bruker fra 310-350w i gjennomsnittet når jeg spiller. Setter stabilitet som første prioritet hos meg. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Man må jo ha et system som trekker masse størm før man får konge regning, hehe. Ikke alle kabinetter har støtte for 2 psu'er. En av de få full tower er stacker. De fleste server kabinettene vil vel støtte 2xpsu'er? Personlig så syns jeg at det er stress med 2 psu'er. Mye lettere å holde orden med en. Men igjen blir det mye dyrere å kjøpe en pcpc 1kw, enn 2x500w mist for eksempel. Jeg ville aldri ha kjøpt en slik psu. Tror neppe jeg trenger mer enn 400w, men vil ikke at psu'en skal stresse mer enn nødvendig. Har målt at systemet mitt bruker fra 310-350w i gjennomsnittet når jeg spiller. Setter stabilitet som første prioritet hos meg. 6002913[/snapback] Det som teller er strøm på 12V, tror ikke to mister har like mye som en pcpc der. Ellers vil jeg jo si at trenger man 1kw så må du ha ett digert kabinett, det er sikkert snakk om 20-30 disker. Åssen har du målt det? Åssen oppsett har du? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå