robert750sf Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Etter jeg fikk meg ADSL og begynte å bruke det interne nettverkskortet på asus p4s8x hk har det begynt å ta lang tid fra windowsen har startet til jeg f.eks kan gå innpå system i kontrol panel. Må også vente til pcn er "klar" med å prøve å koble opp adsl ellers så skjer det ingenting. Etter ca. 1 minutt begynner harddisken å jobbe litt og da kommer alle programmene som skal loades ved startupen opp og pcn funker som vanlig. Er dette normalt? Lenke til kommentar
Krishell Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Har det samme greiene selv... kommer inn på start . innstillinger. men så vil den ikke åpne nettverks tilkoblinger på lenge!!! MEN jeg fikk dette vekk med og fjærne mye Gator piss. nå starter den fort! samma skjedde på fammilie maskina... Lenke til kommentar
Lef Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Jeg sliter også med noe av de samme problemene. Har ADSL fra Telenor, 704/128. Har lagt inn slik at det "kobler" seg opp automatisk ved oppstart av Windows. Enkelte ganger kan det ta opp til et minutt før oppkoblingen er gjennomført, og i det samme tidsrommet kan jeg ikke gjøre stort annet på maskinen heller. Men dette kan variere, enkelte ganger "spretter" oppkoblingen opp med en gang, andre ganger som nevnt ovenfor. Jeg har ikke Gator eller noe annet, kjører konstant ad-watch for å unngå dette. Lurer på hva dette kan skyldes da ? Lef Lenke til kommentar
robert750sf Skrevet 2. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2002 HAdde vært fint omnoen hadde svart på dette. JEg anser det so et relativt stort problem Lenke til kommentar
klo Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 jeg har det og... det suger Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Noen enkel forslag fra en som ikke har problemer: - Lås nettverkskortet til 10 Mbps/halv duplex. Autosense her kan feile i enkelte kombinasjoner. Ikke bruk 100/Full. Du trenger det ikke (men mindre du har DSL på over 10), og dersom kort og boks ikke er 100% kompatibelt, kan dette gå supertreeeeegt. - Oppgrader BIOS på maskin og driver for nettverkskortet. - Slett alle andre protokoller enn PPPoE. Bytt ut leverandørens protokoll med RASPPPoE eller en annen PPPoE. - Prøv med et annet nettverkskort. Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-02 12:33, skrev Lef:Jeg sliter også med noe av de samme problemene. Har ADSL fra Telenor, 704/128. Har lagt inn slik at det "kobler" seg opp automatisk ved oppstart av Windows. Enkelte ganger kan det ta opp til et minutt før oppkoblingen er gjennomført, og i det samme tidsrommet kan jeg ikke gjøre stort annet på maskinen heller.Men dette kan variere, enkelte ganger "spretter" oppkoblingen opp med en gang, andre ganger som nevnt ovenfor.Jeg har ikke Gator eller noe annet, kjører konstant ad-watch for å unngå dette.Lurer på hva dette kan skyldes da ?Lef Hvordan har du sett opp dette?? Får adsl om et par uker og tenkte det er kjekkt og vite... Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 2. oktober 2002 Del Skrevet 2. oktober 2002 Halla, hvis dere bruker Windows XP (+SP1) så KAN treg oppkobling komme av brannmuren som er innebygd...dan kan bare deaktiveres, men det er ikke no særlig smart da...men det er forholdsvis liten sjangse for å bli hacka når du sitter og leser LegoNews.dk :razz: men den kan stoppe de fleste 14'is angrep. Ellers så vil jeg anbefale å bruke rasPPPoE istedenfor "medfølgende oppkoblings programmer" Det er bare en protokoll som legges til på selve oppkoblinga til internett og den er veldig enkel å legge til! -Telenor har FAKTISK peil på den om det skulle bli noen form for problemer, så ring og plag dem litt- Lenke til kommentar
Lef Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Ultra_fisk: Sitter på jobb akkurat nå, men hvis jeg ikke husker feil går du bare inn på egenskaper på oppkoblingen din. Deretter på options, der tror jeg ikke noen av alternativene skal være "avhuket"--> OK/apply. Kopier så oppkoblingen/snarveien og legg den i "oppstart". Neste gang du startet Win vil "oppkoblingen" skje automatisk. Lef [ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-10-03 10:54 ] Lenke til kommentar
aksjonist Skrevet 3. oktober 2002 Del Skrevet 3. oktober 2002 Som Khrishell skrev, vil det være lurt å søke etter Gator spyware og liknende,og få det fjernet fra disken, da dette etter hvert vil bruke mye ressurser på å sende info til allverdens websider. Bruk Ad-Aware til dette, det fungerer glimrende og gjorde min PC my raskere; http://www.lavasoft.nu/downloads.html [ Denne Melding var redigert av: aksjonist på 2002-10-03 13:01 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå