Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]worklog 73 saab 99

Anbefalte innlegg

Hei Hei :D

Syntes racing red passet den bra.. Men det er et HAV av farger... Det blir bra når du får lappa alt. Står du ute i det fri nå eller? en annen garasje? :)

6450405[/snapback]

hei eg står på samme plass men den kan ikke stå der så lenge om gangen.

så eg tar litt imellom nå

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
Noe som har skjedd med bilen i det siste ? *bump*

6586967[/snapback]

har ikke fått gjort noe i det siste, fått jobb på båt så rotasjonen er 1 mnd på og 1 mnd av. har 14 dager igjen før eg har fri. da blir det jobbing med bilen :D

har grublet litt i det siste om eg skal ha 2l 900 turbo motor eller bygge om te 2.3l 9000 turbo motor :dribble:

ka synest dere :hmm:

Lenke til kommentar
Noe som har skjedd med bilen i det siste ? *bump*

6586967[/snapback]

har ikke fått gjort noe i det siste, fått jobb på båt så rotasjonen er 1 mnd på og 1 mnd av. har 14 dager igjen før eg har fri. da blir det jobbing med bilen :D

har grublet litt i det siste om eg skal ha 2l 900 turbo motor eller bygge om te 2.3l 9000 turbo motor :dribble:

ka synest dere :hmm:

6592965[/snapback]

Å herre. Velg 9000. Det hadde vært heftig. :!:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skjedd noe mer ? *utålmodig*

6698948[/snapback]

vel ikke annet enn at eg skal gi bud på ein 900 t16 turbomotor og kommer vel te å bestemme meg ang lakk farge te uka pluss kjøpe lakken :)

så eg forsette på bilen ein av de nærmeste dagene :roll:

men akkurat nå så er det havnadagene her i hgs

masse kjekt å se øl osv :whistle:

Lenke til kommentar

Topp prosjekt!

Har også en sånn stående hvor jeg har påbegynt ombygging til Turbomotor med Trionic motorstyring :) Men har så mange prosjekter på gang at det nok vil ta sin tid før den er på veien igjen...

Kjøp deg en turbomotor fra 900! Du kan bruke blokka fra 9000, men ingenting av det rundt passer, Du kan heller ikke ta 2.3 literen fra 9000 uten å bytte hele forstillinga og girkassa, m.a.o. myyyye arbeid..

Du bør også ta en titt på www.saabturboclub.net der finner du mange gode tips :)

Lenke til kommentar
Topp prosjekt!

Har også en sånn stående hvor jeg har påbegynt ombygging til Turbomotor med Trionic motorstyring :)  Men har så mange prosjekter på gang at det nok vil ta sin tid før den er på veien igjen...

Kjøp deg en turbomotor fra 900! Du kan bruke blokka fra 9000, men ingenting av det rundt passer, Du kan heller ikke ta  2.3 literen fra 9000 uten å bytte hele forstillinga og girkassa, m.a.o. myyyye arbeid..

Du bør også ta en titt på www.saabturboclub.net der finner du mange gode tips :)

6712863[/snapback]

takker for tips. har registrert meg der.

det blir litt for mye arbeid me å få 2.3 9000 motor.

så eg skal gå for 900 motor.

skal gjøre ein jobb for onkelen min i dag. så får eg se om eg får gjort noe med min også

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisan eg har pust på båten min i det siste så eg har ikke hatt så mye tid te saab'n. har hatt ein travel dag fiksa bilen te min mor pluss min søster. så etter det så kikka eg på min. den har fuska ein del i det siste. går på 3 sel på tomgang og fiser mye. virker som det er 2 pluggkabler som er svake.

å siden drivakslingene har blitt så mye værre i det siste også så tar eg helt sikkert å skifte motor å drivakslinger i helgen. eg har jo ein identisk motor liggende som er kjørt 66 tusen

Endret av pc`baby
Lenke til kommentar

ikke turbo desverre :cry: bare ein orginal 1.875 motor. bygger om te turbo når eg har fått lakka bilen. tror kansje at eg går for orginal farge.

har bare ca 1 uke igjen før eg skal på jobb. så eg får vel ikke tid te å gjøre så mye.

gleder meg te å få bilen lakka slik at eg kan montere intreiøret. er masse lyder nå.

klirring risting osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisan. har vært sløv i det siste, å imorgen så skal eg på jobb igjen.

men eg tok å klippa hastigt te netting for å få litt innblikk i hvordan det kan se ut når eg lager meg styling sett.

14718197.fedb51.jpg

14718198.b8d840.jpg

edit. det ser litt tøffere ut i virkeligheten

Endret av pc`baby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...