Frijazz Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det har undret meg litt også. Kanskje fiskene forsvant først og så ble bare båtene liggende? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Kanskje det var metertykk gjørme igjen etter at vannet trakk seg tilbake? Gjørma hadde kanskje tørket oppå, men var livsfarlig myk under skopra. Også begynnte det vel å bli en del kilometer fra husene til vannkanten. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Kanskje det var metertykk gjørme igjen etter at vannet trakk seg tilbake? Gjørma hadde kanskje tørket oppå, men var livsfarlig myk under skopra. Også begynnte det vel å bli en del kilometer fra husene til vannkanten. 6050266[/snapback] En litt tung robåt burde vel løse det problemet rimelig greit? Dessuten så ligger båtene *oppå* bakken, ikke halvveis nedsunket i den. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 En litt tung robåt burde vel løse det problemet rimelig greit?6050572[/snapback] Det høres litt for slitsomt ut å ro gjennom kilometere med gjørme hver dag før fisketuren. Da tror jeg heller jeg hadde flyttet og blitt bonde eller noe annet. Også har så vidt jeg husker saltnivået i sjøen økt så mye når den krympet at fisken døde ut. Ellers så fant jeg et fint bilde av krympingen her: Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Sist jeg leste om Aralsjøen, slet de med enorme forurensningsproblemer fra Soviet-tiden. Folk blir rett og slett syke av giftig støv som frigjøres der avleiringene tørker inn. Lenke til kommentar
Gamlemor Skrevet 6. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2006 En litt tung robåt burde vel løse det problemet rimelig greit?6050572[/snapback] Det høres litt for slitsomt ut å ro gjennom kilometere med gjørme hver dag før fisketuren. Da tror jeg heller jeg hadde flyttet og blitt bonde eller noe annet. Også har så vidt jeg husker saltnivået i sjøen økt så mye når den krympet at fisken døde ut. Ellers så fant jeg et fint bilde av krympingen her: bilde 6050696[/snapback] Og med dette kan vi konkludere med at vannet ville steget x meter. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Litt mer om saken her: http://www.dagbladet.no/kultur/2006/05/07/465480.html Til slutt kan man spørre seg hvor de som bygger hus og hytter i strandkanten og de som har bestemt plasseringen av operaen i Bjørvika har vært i geografitimene... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvor blir det av stigningen egentlig? Breene på grønland smelter og overflatetemperaturen i verdenshavene stiger, men fortsatt er stigningen på null centimeter de siste hundre årene. (Målt på stillehavsøyer) Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hvor blir det av stigningen egentlig? Breene på grønland smelter og overflatetemperaturen i verdenshavene stiger, men fortsatt er stigningen på null centimeter de siste hundre årene. (Målt på stillehavsøyer) 6062502[/snapback] Spørs om fordampingen øker også ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 http://www.fvn.no/na24/article367682.ece Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå