MistaPi Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg ser liten forskjell på ingen AA og 8xS med mitt 7900GT.. Da må det være noe galt hos deg for her er det en ganske betydlig forskjell. Har du da testet med flere spill og drivere? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 AA er noe som alltid vil være mer krevende for en GPU enn ikke AA. Det ligger i den grunnleggende virkemåten for AA. ATi har gjordt det med Xenos (Xbox360) med eget lynrask eDRAM for framebufferet med nok båndbredde (256GB/s) for å alltid oppnå 8 pixler per klokke med 4xMSAA. Det er også en mulighet å få nærmest gratis MSAA med en TBD rendering teknikk (om noen husker tilbake til PowerVR's Kyro). Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 Jeg tror 7900gt er kjøligere og bruker mindre strøm enn 7800gt, men nå veit jeg ingenting om strømforbruket til x1900gt. Men de andre x1900 bruker mye mer strøm enn tilsvarende fra nvidia 5999742[/snapback] Strømforbruket på X1900 er vel verre enn X1800, som var høyt nok. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 hvor mange variasjoner finnes det der ute på markedet nå av radeon kort? ffs, det er jo så totalt tåpelig! det kan da strengt tatt ikke være behov for alt dette tullet? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 X800-serien har iallefall altfor mange modeller nå. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. april 2006 Del Skrevet 27. april 2006 ATi har gjordt det med Xenos (Xbox360) med eget lynrask eDRAM for framebufferet med nok båndbredde (256GB/s) for å alltid oppnå 8 pixler per klokke med 4xMSAA. Det er også en mulighet å få nærmest gratis MSAA med en TBD rendering teknikk (om noen husker tilbake til PowerVR's Kyro). 6000122[/snapback] Ja, var noe slikt jeg tenkte på. Hadde vært ypperlig med masse flott AA uten å måtte bekymre seg for lidende ytelse p.g.a det. Har ikke sett Kyro i aksjon, desverre. Lenke til kommentar
Brusfantomet Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 Håper x1900GT blir priset omtrent likt med 7900GT, da kan vi med litt flaks og weekend tilbud få kort under 2k/dural under 4k!!. Jeg må erlig innrømme at jeg syntes temporal AA er noe dritt, hadde et x800xt kort og når fpsen hoppet over og under grensen for temporal AA blei det en del tearing i bildet. Har også et gammel Kyro 4000 kort, det var ganske genial ytelsesboost fra inntegrert 8MiB voodoo 3. Men, Etter som jeg har forstått det så er ATi bedre når man setter på masse ekstrea efekter, mens NV har mest rå kraft. når vi da kommer til det punktet at vi må skru ned kravene, er det ikke da best og skru ned AA til 2 og kjøre samme oppløsnig på LCDen (omtrent alle vil ha LCD når dette blir et stor problem). Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 X1900Gt blir vel priset ganske nøyaktig likt som 7900GT. Og så yter det like bra. 7900GTs klokkeegenskaper blir vanskelige å matche. Men kanskje de får bedre kjøler i stedet? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 28. april 2006 Del Skrevet 28. april 2006 X800-serien har iallefall altfor mange modeller nå. 6002073[/snapback] Er vel 11 forskjellige modeller x800 serien har. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 5. mai 2006 Del Skrevet 5. mai 2006 Det er også en mulighet å få nærmest gratis MSAA med en TBD rendering teknikk (om noen husker tilbake til PowerVR's Kyro). 6000122[/snapback] Men da er vel ikke SM en mulighet for skjermkortet? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 TBDR kan bruke defered shading som ikke vil shade det som ikke vil være synlig. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 TBDR kan bruke defered shading som ikke vil shade det som ikke vil være synlig. 6051249[/snapback] Så det har kommet teknikker for pixel/vertex shading med Tile Based Rendering? Hvilken funksjon er dette isåfall? Må det tagges? Det er emrkelig at ingen har kommet med løsninger med disse funksjonene hvis det er mulig. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå