Gå til innhold

Håndball folk, les og grin!

Anbefalte innlegg

når det nevnes fysikken til basketspiller kontra håndballspillere tror jeg det går litt mer under bordet hva som skjer på bakrommet på treningsstudioene til basketspillerene..

7953235[/snapback]

Rein spekulasjon fra din side. Nba spillere blir sjekket for bruk av dop

On January 25, 2006, Andersen was disqualified from the NBA for violating the league's anti-drug policy by testing positive for illegal drugs. He is unable to apply for reinstatement without waiting the NBA league minimum of 2 years. Andersen attempted to appeal the ruling through arbitration, but the arbitrator ruled to uphold his dismissal on March 20, 2006

Dette var en eller annen form for narkotika og ikke steorider

Kilde

Det er ikke tvil om at nba spillerene er atletiske. Se på denne filmen. Her er ingen noe spesielt store, men de er fortsatt utrolig atletiske. At disse spilerene klarer å legge på seg noen kile med muskler uten steroider burde ikke være noe problem med alle resursene de har i nba

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenk deg litt om så finner du kanskje ut at det ikke er så rart. :)

7963675[/snapback]

Poenget ditt er?

7963926[/snapback]

Siden du ikke fant det ut kan jeg vel hjelpe deg.

Basket er en vanvittig mye større idrett. De kan ikke engang sammenlignes på samme skala i størrelse, og som kjent er det vanskeligere å nå toppen når det er så stor konkurranse. Avstanden i ferdigheter mellom college og NBA er rimelig liten, men oppmerksomheten, pengene og drømmene er langt, langt unna. Derfor er det ganske rimelig at de som har trent 10 timer dagen fra de var bittesmå og dedikert livet sitt til en sport som de ikke lykkes i kan ty til drastiske midler. Du er ikke plutselig i himmelen om du presterer 5% bedre for en klubb i 2. div i håndball i Norge.

Lenke til kommentar
Jeg skjønte poenget ditt, men jeg ser ikke hvilken betydning det har for det vi diskuterer.

Så jo mer populær idretten er, jo flere doper seg? Det gir da virkelig ingen mening.

7966471[/snapback]

har du noen eksempler på doping i nba?

Lenke til kommentar

1

2

(Jeg siterer: "In preparation for this hearing, we had an opportunity to review the NBA drug policy. And with all due respect, the NBA policy on steroids and other performance-enhancing drugs is simply inadequate. Indeed, of the professional sports policies this Committee has reviewed, the NBA policy appears to be the weakest." -

"Under the NBA policy, NBA players face no random testing at all once they complete their rookie year. They are only tested once each year, during their one-month training camp.")

Kan finne mer om du vil det?

Lenke til kommentar
1

2

(Jeg siterer: "In preparation for this hearing, we had an opportunity to review the NBA drug policy. And with all due respect, the NBA policy on steroids and other performance-enhancing drugs is simply inadequate. Indeed, of the professional sports policies this Committee has reviewed, the NBA policy appears to be the weakest." -

"Under the NBA policy, NBA players face no random testing at all once they complete their rookie year. They are only tested once each year, during their one-month training camp.")

Kan finne mer om du vil det?

7969455[/snapback]

Først og fremst. Chris Anderson tok ikke steorider, men en form for "fest-dop"

The drugs on that list are amphetamine and its analogs, which include methamphetamine; cocaine; LSD; opiates, including heroin, codeine and morphine; and PCP.

Andersen has not previously been suspended for steroid use.

Kilde

At de ikke blir testet er jo feil. Reggie Evans ble tatt ut av en kamp i fjor for å ta en drug test. Drugtesten er gankse så ny, men den finnes og ingen har blitt tatt for steroider

After Tuesday night's game, Seattle's Ray Allen said that Evans was not on the bench for the opening moments of the second half because he was taking his league mandated drug test, required under the new collective bargaining agreement.

"I've been clean since I've been in the league, I've been clean since I've been in college, I've been clean since I've been in high school, middle school, elementary school," Evans said. "I'm just cleaner than clean. I'm cleaner than Pine-Sol."

Kilde

Hva sier du? Kom gjerne med flere eksempler

Endret av ostov
Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

alle som spiller basket for penger blir dop testa en gang i uka, fordi det er en så stor del av dem som er afro amrikanere, så derfor er det sikkert mer dop på håndball lag... snoop dogg kunne spilt sammen med Michael Jordan hadde det ikke hvert for at han ble tatt i å røyke hasj den første uka på laget...

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Åpningsinnlegget i denne tråden må være noe av det latterligste, og minst gjennomtenkte jeg har lest i hele mitt liv. Fysikk er langt i fra alt i hånball, det veit alle som har spilt håndball. Både i etablert angrep, og forsvar ville basketballspillerne blitt avkledd, uansett hvor fysisk sterke de er.

Også bør trådstarter minnes på at han glemte å sette opp en keeper. Kunne sikkert satt Shaq eller Glen Davies i mål, fordi de dekker mye, eller Serge Ibaka fordi han har ekstreme fysiske kvaliteter, og er helt maskin på å blokke, men jeg tviler uansett på at de hadde reddet spesielt mye.

Jeg har selv spilt håndball i flere år, og også spilt en del basket. Jeg kan med sikkerhet si at erfaringen fra håndballbanen ikke gir deg noen ting på en basketbane, og jeg har også svært liten tro på at det gir deg særlig mye den andre veien heller. Selv om du klarer å treffe en kurv med et regnbueskudd betyr ikke det at du klarer å måke en håndball i krysset fra 9 meter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Åpningsinnlegget i denne tråden må være noe av det latterligste, og minst gjennomtenkte jeg har lest i hele mitt liv. Fysikk er langt i fra alt i hånball, det veit alle som har spilt håndball. Både i etablert angrep, og forsvar ville basketballspillerne blitt avkledd, uansett hvor fysisk sterke de er.

Også bør trådstarter minnes på at han glemte å sette opp en keeper. Kunne sikkert satt Shaq eller Glen Davies i mål, fordi de dekker mye, eller Serge Ibaka fordi han har ekstreme fysiske kvaliteter, og er helt maskin på å blokke, men jeg tviler uansett på at de hadde reddet spesielt mye.

Jeg har selv spilt håndball i flere år, og også spilt en del basket. Jeg kan med sikkerhet si at erfaringen fra håndballbanen ikke gir deg noen ting på en basketbane, og jeg har også svært liten tro på at det gir deg særlig mye den andre veien heller. Selv om du klarer å treffe en kurv med et regnbueskudd betyr ikke det at du klarer å måke en håndball i krysset fra 9 meter.

Enig med deg!

Tror nok det kan gi noe, når det gjeller romorjentering og Øye-fot-hånd koordinasjon men ikke stort mere en det. til og med fotball kan hjelpe håndball spillere, er jo en del hurtighet styrke og koordinasjons trening i det og :)

Lenke til kommentar

Håndball er og vil alltid forbli en patetisk sport best egnet for jenter, ikke sant?

Å du ditt naive lille barn :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...